echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor Marie Christina » 21 Jun 2021, 07:41

broekie schreef:Las vandaag dat rond de Westeinder de boete voor overlast met versterkt geluid €150 is.
Is overal een plaag.
Ja, roeiers zijn de wielrenners op het water.

Thanks. :)
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor broekie » 21 Jun 2021, 07:59

Wat is er mis met wielrenners? :D
Oké er zitten irritante bij.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor kajoe » 21 Jun 2021, 08:25

nou irritant is veel gezegd maar die roeiers kunnen ook zeer luidruchtig zijn ,als je ze hoort hier langs de deur roeiend geen gekreun maar een hoop feest .
lijkt wel een zootje marine lui die op Loosdrecht vroeger oefende voor de kampioenschappen en daarbij geen enkele kroeg miste op die plassen .enne ik kan het weten .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Solita74 » 21 Jun 2021, 16:18

.???.????.??????? Waar hebben we het over??
Solita74

ligplaats: Vld
info: Vlet
12.00 meter

Berichtdoor broekie » 22 Aug 2021, 06:50

Gisteren lagen we in Wijk bij Duurstede.
Beetje druk, dus aan een ander. Rondom in de bootjes.
Boodschappen gedaan en een biertje op het achterdek met wat lekkers.
Gaan de achterburen waar we met het achterdek aan lagen, twee gezinnen met twee boten, van boord.
Hondje in de boot, deurtjes open en die begon te blaffen.
Dit gekef heeft 1,5 uur geduurd tot het hondje waarschijnlijk doodop was.
Na 2 uur komen de mensen terug en gezegd dat we niet blij waren. Sorry en fijne dag is en stopwoordje. Geen interesse.
Wel makkelijk zei ik. Hij zou mijn boot vannacht wel even laten zinken enz. en zo escaleerde het gesprek met deze figuur al snel.
Meisje, ik denk de hondenliefhebster, had de intelligente opmerking:
Waar moet ik hem anders laten dan?
Dat moet je je afvragen als je een puppy wil zei ik.

Havenmeester had de woordenwisseling snel door en corrigeerde perfect.
Keurde het gedrag van de hondenliefhebbers af. Hij zou er ook doodziek van worden zei hij letterlijk.
De boot naast ons, gezellige drinkers gedurende de tijd dat we er naast lagen, bemoeiden zich er ook mee. Kwam niet veel zinnigs meer uit.
Andere plek gevraagd vanwege de dreigementen en mede omdat de boot naast ons, waar we overheen moesten twee honden had waarvan er een op de voorplecht had gekotst en gepist. Ze hadden geen tijd om met de beestjes te gaan lopen denk ik. Mijn vrouw vond dat minder omdat we daar overheen moesten.
Hij maakt het even schoon door er een emmer water over te gooien. Bijna gelukt, maar hij vond het wel schoon genoeg.

We gaan wat kritischer worden bij aanleggen bij anderen.
Hoewel het in de meeste gevallen een verrijking is met leuke gesprekken als je watersporters treft.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor kajoe » 22 Aug 2021, 10:04

door al dat gedoe liggen wij het liefst op de vlakte of voor anker heerlijk in België en Frankrijk waar men vrijwel overal kan vast maken zolang je maar niemand dwars ligt ,hier in ons landje is men vaag gelijk pissig als je gaat wild liggen nou ja gestrekt in de vaart voor en achter anker en liggen maar daar waar weinig vaart is natuurlijk daarom moedegen we de marenkrite hier aan oom meer plaatsen gewoon een paar palen met een gording geen afloop naar de wal is niet nodig je ziet hier ook steeds meer ankerboeien wat we ook toejuichen je ziet het nog maar weinig en op een jachtje zijn er niet zo veel mogelijkheden maar 1/2 spoedpaaltjes en je ligt !.
kajoe

info:

Berichtdoor chaea » 22 Aug 2021, 11:17

broekie schreef:Gisteren lagen we in Wijk bij Duurstede.
Beetje druk, dus aan een ander. Rondom in de bootjes.
Boodschappen gedaan en een biertje op het achterdek met wat lekkers.
Gaan de achterburen waar we met het achterdek aan lagen, twee gezinnen met twee boten, van boord.
Hondje in de boot, deurtjes open en die begon te blaffen.
Dit gekef heeft 1,5 uur geduurd tot het hondje waarschijnlijk doodop was.
Na 2 uur komen de mensen terug en gezegd dat we niet blij waren. Sorry en fijne dag is en stopwoordje. Geen interesse.
Wel makkelijk zei ik. Hij zou mijn boot vannacht wel even laten zinken enz. en zo escaleerde het gesprek met deze figuur al snel.
Meisje, ik denk de hondenliefhebster, had de intelligente opmerking:
Waar moet ik hem anders laten dan?
Dat moet je je afvragen als je een puppy wil zei ik.

Havenmeester had de woordenwisseling snel door en corrigeerde perfect.
Keurde het gedrag van de hondenliefhebbers af. Hij zou er ook doodziek van worden zei hij letterlijk.
De boot naast ons, gezellige drinkers gedurende de tijd dat we er naast lagen, bemoeiden zich er ook mee. Kwam niet veel zinnigs meer uit.
Andere plek gevraagd vanwege de dreigementen en mede omdat de boot naast ons, waar we overheen moesten twee honden had waarvan er een op de voorplecht had gekotst en gepist. Ze hadden geen tijd om met de beestjes te gaan lopen denk ik. Mijn vrouw vond dat minder omdat we daar overheen moesten.
Hij maakt het even schoon door er een emmer water over te gooien. Bijna gelukt, maar hij vond het wel schoon genoeg.

We gaan wat kritischer worden bij aanleggen bij anderen.
Hoewel het in de meeste gevallen een verrijking is met leuke gesprekken als je watersporters treft.

Als ik deze draad teruglees vslt me op dat je wel vaak met anderen in conclaaf raakt, steevast is het de ander die niet wijs is. Ik heb nog nooit gedonder op het water gehad.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor R.C.Grootveld » 22 Aug 2021, 11:28

Daarom houden wij ook niet van "dubbelen" en proberen we dat altijd te voorkomen.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 22 Aug 2021, 12:12

Aan openbare kades moet je dubbelliggen gedogen. Voor de vorm vraag je dan toestemming om langszij te komen, maar geweigerd worden mag officieel niet.
En eerlijk gezegd vind ik dat ook prima, en help dan ook altijd even een touwtje aan te pakken. Wel vind ik het vervelend dat als ik terugkom aan boord, iemand zijn boot aan mijn relingspijltjes heeft vastgemaakt terwijl er van voor tot achter zes bolders staan. Daar zeg ik dan wel wat van.

Er zijn kades waar je vrijwel zeker buren krijgt aan het eind van de dag, en daar probeer ik het in zoverre te sturen, dat ik een aardig ogend, zoekend jachtje al van verre wenk 'kom maar hier' om te vermijden dat ik een of ander poenig grote witte bak met vervelende lui naast me krijg. Maar nogmaals, verbieden kun je het niet. En dat vind ik ook een beetje asociaal, voor watersporters onderelkaar.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor kajoe » 22 Aug 2021, 13:00

waar blijft de tijd van dikke koolteer toen hadden we nooit last van jachten langs zijde .
en als het kon en mocht nou best mogelijk dat ik het zou doen bij mijn bootje voor een paar euro teer beter dan kapitalen aan verf .
trouwens wij hadden boven de waterlijn er innertol van de him ,Haarlem opstaan(koolteer lak)gaf niet af maar wisten de gasten veel .
meestal hadden we op de roef een blik koolteer staan waar dus niets inzat maar het hielp wel ,
kajoe

info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat