Verhuizing Forum!

algemene discussies

Re: Verhuizing Forum!

Berichtdoor quichot » 11 Dec 2013, 16:51

Bericht door quichot » za 07 dec 2013, 08:50

Helaas ben ik Sinterklaas noch Kerstman, dus het enige dat ik voor jullie kan doen is mijn waardering uitspreken voor alle moeite die jullie doen om ons forum overeind te houden. Hulde!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 16:51

Berichtdoor henkvd » za 07 dec 2013, 11:56

Een speurtocht naar de eigenaar loopt aan alle kanten dood, de registratie details komen wel boven water maar de contact gegevens van de hoster wijzen allemaal naar een doodspoor alle mails komen onbezorgd terug.

yourbb is een doodlopend spoor

eigenaar schijnt henkmedia.nl te zijn ook een doodspoor

de hosting is onder gebracht bij hetzner.de die kunnen niets voor me doen, die verhuren alleen ruimteaan derden.

Het lijkt zo simpel even een SQL backup en overzetten en het zou klaar zijn, helaas nu gaat dat handmatig per bericht vanaf mei 2012, duurt even maar komt goed.

Niet alle rubrieken hoeven naar mijn idee up to date mee, bv marktplaats kan naar mijn idee voor een groot deel geruimd worden, alleen de recente neem ik mee.

steigerpraat is ook zo'n rubriek die niet veel bijdraagt om in z'n gehhel mee te nemen, veel berichten die er niet meer toe doen, alleen de recente berichte lijkt me voldoende ( is een grote rubriek met veel berichten)

Voor de rest gaat alles 1:1 mee

Wat is er anders:

alle berichten vanaf mei 2012 zullen tijdelijk zijn geschreven onder mijn naam, de schrijver staat wel vermeld, dit wordt later aangepast
alle leden die geregistreerd zijn na mei 2012 moeten zich opnieuw aanmelden
leden van voor mei 2012 kunnen gewoon inloggen als zijn hun wachtwoord nog weten die toe geldig was, anders kan dat aangepast worden als het niet lukt om in te loggen
De PB's zullen voor leden na mei 2012 weg zijn, haal belangrijke gegevens dus nu daar van af
Leden van voor mei 2012 hebben allen de PB's tot mei 2012 in hun inbox, belangenrijke gegevens van na die tij tot opslaan op een ander medium

Alle avatars dienen nieuw geplaatst te worden, die kunnen niet mee.
onderschriften van leden van voor mei 2012 zullen blijven staan behalve als ze later aangepast zijn, die kan later gewijzigd worden.

PS ik ga weer even verder met over zetten
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Wim Niessen » 11 Dec 2013, 16:52

Bericht door Wim Niessen » za 07 dec 2013, 12:45

Henk, ik bewonder en waardeer je inspanningen ten zeerste.
Het is jammer dat iedereen vanaf mei 2012 zich opnieuw moet aanmelden. Dit betreft schat ik zeker 70% van de forumleden.

Is het mogelijk om na de overstap op dit - straks oude - forum bij inloggen een boodschap te laten verschijnen met verwijzing naar het nieuwe forum en de mededeling dat zij van na mei 2012 zich hier opnieuw moeten aanmelden.

Verder wens ik je veel geduld en sterkte.
Als ik iets voor je doen kan, laat dit dan even weten.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 16:52

Bericht door henkvd » za 07 dec 2013, 23:07

Wim iedereen krijgt een email, ook de leden van voor mei 2012, anders moet ik te veel uitzoeken en nu kan het met een massa mail, in de mail wordt het uitgelegd, deze mail zal ook herhaald worden als herrinering.

Als dit web adres gesloten wordt komt er een tekst en een link naar de nieuwe locatie.

Vandaag 1200 berichten overgezet, de rubriek motoren is bij tot vandaag.

Maandag contact opnemen met degene die de hosting gaat verzorgen en een backup aanleveren van tot morgen overgezt materiaal.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor Wim Niessen » 11 Dec 2013, 16:53

Bericht door Wim Niessen » za 07 dec 2013, 23:12

Henk,
Je bent geweldig!!!!!!!!
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 16:53

Bericht door henkvd » zo 08 dec 2013, 12:05

update

de rubriek benzine motoren is nu ook up to date

wordt vervolgd.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor laserdevil » 11 Dec 2013, 16:54

Berichtdoor Laserdevil. » zo 08 dec 2013, 12:37

=D> =D> =D> =D> =D>
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 16:54

Bericht door henkvd » zo 08 dec 2013, 21:57

update:

totaal zijn er nu ruim 2500 berichten overgezet samen met de backup van mei 2012 brengt dat op een totaal van ruim 8000 berichten.
Morgen contact op nemen met degene die de backup bewerkt en bij de nieuwe hoster parkeert
Zodra de nieuwe domeinnaam geregistreerd en actief is kan het overzeten verder gaan, moet nog even bekijken of het mogelijk is om dan daar al op verder te gaan draaien en tussen door overzetten tot de mogelijkheid behoort.

Als alles soepel loopt kunnen gegadigden die tijd overhebben helpen met het overzetten van berichten.
eisen zijn een beetje kijk op qouten, aan passen van links en plaatsen van afbeeldingen dmv overzetten van de links uit de afbeeldingen en een scherp oog, om de volgorde van de topics instand te houden.

wordt vervolgd
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor henkvd » 11 Dec 2013, 16:55

Berichtdoor henkvd » ma 09 dec 2013, 19:04

Vandaag de backup tot nu verzonden, deze staat nu online.
Moeten nog wat dingetjes aan veranderd worden, de board taal staat nog op Engels ( installatie foutje), ik zou hem moeten kunnen wijzigen dat ging op het tijdelijke host adres waar ik het zelf had gedaan nml wel.
Hier en daar zitten nog wat foutjes en die ben ik nu aan het onderzoeken, zodat ik feedback kan geven aan degene die het aangemaakt heeft.

Dan moeten alle DNS servers nog de nieuwe domein naam gaan begrijpen

Voor de leken een web adres is niet direct hoe het internet werkt, als we nml iets in tikken wordt dat door DNS servers om gezet naar een IP adres, alle DNS servers bv jullie providers moeten dit doorgekregen hebben om een in getikt adres te kunnen vertalen naar een IP adres, doorgaans duurt dit een dag of 2.

In Jip en Janneke taal, een naam in het telefoonboek is gekoppeld aan een telefoonnummer aangezien we alleen de naam gebruiken moet het telefoonnummer in de boeken komen om het op te kunnen zoeken.

Wordt vervolgd.

Mensen achter de verhuizing

Hans van Vuuren (vuuren1)
Jan Huibers
Henk van Duijn (henkvd)
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor Jan Huibers » 11 Dec 2013, 16:55

Bericht door Jan Huibers » ma 09 dec 2013, 20:58

Dan wil ik even een aanvulling plaatsen: mijn aandeel is voorlopig nog beperkt tot het plegen van een paar telefoontjes..
Henk doet het echte werk... En dat is echt veel werk zoals men hierboven kan lezen.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat