Het lijkt er idd op dat 1 van de meest cruciale gaten dus nog steeds dicht zit!

bas schreef:Er wil bij mij nog niet helemaal in dat hier de oorzaak ligt.
1 - omdat het uitboren van de andere gaten geen effect had
2 - in mijn beleving kun je geen 260 uur op een motor draaien met zulke beperkingen in de koeling zonder schades als kromtrekken/scheuren/verbranden. ter plaatse worden de
temperatuursverschillen zo groot. De kvs die zich in zo'n loos kanaal verzameld wordt ook stoom, dat moet dan toch op zijn minst gepaard gaan met een radiator dop die af staat te blazen
toch?
Het is nu zo dat als ik gas geef die boot er echt vandoor spuit!
bas schreef:De koelwatertemperatuur die je meet en waar het alarm op zit is van het gedeelte wat wel circuleerd. Als je ergens een kanaal hebt wat afgeblind is heb je als het ware een "dode arm" waarin het koelwater niet meer door kan stromen, dat moet dan in mijn beleving lokaal echt wel boven het kookpunt uitkomen.
Niks is onmogelijk maar ik blijf het een onwaarschijnlijke verklaring vinden.
Deze zin, en het punt dat je je maximale toerental niet haalt maakt voor mij nog even dat je wellicht aan het overbelasten bent ben je schroef. Het is in ieder geval nog niet 100
Met de gegevens die ik nu had kom ik op 18 x 11" uit, iets lichter dan wat je nu hebt. Maar niet dusdanig dat je al bij half gas op je maximale koelwatertemperatuur zit.
Maar als je merk en type keerkoppeling hebt dan kan ik het sommetje nog een keer doen. De mechanische koppeling die Timray levert wordt bijvoorbeeld niet met een 2:1 verhouding geleverd maar 1:88. Wordt in de wandelgangen nog wel is afgerond naar 2:1 maar levert wel een andere uitkomst op (17 x 10"). Hier ben ik zelf al eens nat mee gegaan in het verleden.
Dus als je het merk en type weet kun je dit in ieder geval uitsluiten.
Wel nog een dingetje waar ik nog niks over gelezen heb: Rookt de motor?
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers