Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor pascall » 24 Apr 2020, 08:16

kajoe schreef:ik heb het stellige idee dat de overheden de bruggen langer dicht houden om kosten uit te sparen ze hoeven geen mensen van uitzend bureaus in te huren en dat scheelt .
heel veel terplekke bediende bruggen worden door die mensen bediend .

Overheden buiten RWS, zover mijn informatie strekt (en ik zit heel dicht bij het vuur) draait alles zonder beperkingen wat RWS betreft.

Nog een aanvulling, hou de BAS berichten goed in de gaten want er word veel gebruik gemaakt van de relatieve rust op het water en de weg voor het plegen van onderhoud.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor rotterdammer » 24 Apr 2020, 11:01

Molenkruiser schreef:In de omgeving Rotterdam / Rijnmond is de winterregeling tot september ingesteld.

Heb je hier ook een bron van? Voor zover ik kan zien, is de winterregeling in de Rijnmond regio tot 1 juni en is er nog geen besluit genomen om dit te verlengen.
rotterdammer

ligplaats:
info: Stalen motorboot met AK, L9,80 B3,10 H2,30 D1,15

Berichtdoor Molenkruiser » 24 Apr 2020, 15:45

https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/br ... n-sluizen/

Bij deze de pagina waar ik deze info vond...
Molenkruiser

ligplaats: Rotterdam
info:

Berichtdoor rotterdammer » 24 Apr 2020, 16:51

Dank je wel!

Die link zag ik wel bij een nieuwsbericht staan, maar ik kreeg telkens een 404 (pagina niet gevonden).

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er een dergelijke rigoureuze maatregel genomen zou worden, dan kunnen ze net zo goed het hele seizoen afschaffen :(

Uberhaupt blijf ik het een bizarre maatregel vinden. Even een voorbeeld, wat is een veiliger situatie om naar de supermarkt te gaan:

Afbeelding
Twee keer met de lift (zowel om de woning te kunnen verlaten en om weer thuis te kunnen komen), of

Afbeelding
vanuit de boot aan een kade.

Ik zou het wel weten. Met de lift is het nagenoeg ondoenlijk om je aan de 1,5 meter te houden. Als ik met de boot ergens aan een kade lig, dan is er zoveel ruimte dat 1,5 meter makkelijk aan te houden is. Moet ik vanuit huis alles doen zoals de rijksoverheid wil, dan loop ik telkens risico op besmetting. Ben ik aan boord, dan kan het risico op besmetting tot een minimum gereduceerd worden. En daarom is er de plicht om thuis te blijven en mag ik niet met de boot weg :?

En dus terwijl winkels weer open gaan, scholen weer open gaan, op andere plekken in het land zelfs promotie is om het water op te gaan omdat je daar makkelijk afstand tot elkaar kunt houden, is in de regio Rijnmond het tegenovergestelde aan de gang en moet iemand zoals ik daardoor dus verplicht op de meest onveilige plek verblijven. Ik snap er dus niets meer van...
rotterdammer

ligplaats:
info: Stalen motorboot met AK, L9,80 B3,10 H2,30 D1,15

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2020, 17:33

Lag aan de Joppedijk donderdagdag. Lig daar de laatste twee weekenden. De rest van Warmond is verboden af te meren. Donderdag middag zag het zwart van de sloepjes en zeker 50 mensen op de dijk. Ook zijn er weer langverblijvers met een vloot oude bootjes al weken neergestreken. Gemeente bootje kwam vanmorgen ook langs en sloeg de verbodsborden in de grond. Over uit en sluiten. Ja, verpest het met dom gedrag en ze grijpen in.
We gaan terug naar onze haven.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2020, 17:37

Ik lig nu even in de vliet bij Leiden en er komen bosjes sloepen langs met meer dan drie personen niet uit een familie. Wat bezielt die mensen om een dikke bekeuring te krijgen?
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

Berichtdoor heuvels » 24 Apr 2020, 18:33

broekie schreef:Lag aan de Joppedijk donderdagdag. Lig daar de laatste twee weekenden. De rest van Warmond is verboden af te meren. Donderdag middag zag het zwart van de sloepjes en zeker 50 mensen op de dijk. Ook zijn er weer langverblijvers met een vloot oude bootjes al weken neergestreken. Gemeente bootje kwam vanmorgen ook langs en sloeg de verbodsborden in de grond. Over uit en sluiten. Ja, verpest het met dom gedrag en ze grijpen in.
We gaan terug naar onze haven.

Kan je überhaupt nog wel ergens liggen aan de Kaag? Wij komen daar graag, 5,5 uur varen van huis vandaan.
Joppedijk? Is dat koeieneiland?
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2020, 19:01

Afmeren aan de Kaag is over, ik weet geen plaats meer. Ja, dat is de dijk waar de koeien lopen bij de molen van vd Berg. Prachtige polder. je kunt nog wel voor anker, maar dat is tricky door de diepe put in het Joppe. Let op de windrichting als je ankert, tegen de wand aan en niet naar de put toe.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

Berichtdoor heuvels » 24 Apr 2020, 20:50

Ja ik weet het, ken de Kaag (bijna) als mijn broekzak.
Zo is er geen aardigheid aan. Ik blijf wel even weg, misschien als de mussen van het dak vallen. Anders de andere kant op richting Haringvliet.
Gelukkig kan ik bij ons in de buurt (Midden-Delfland) nog aardig aantutten.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor Addink12 » 24 Apr 2020, 21:15

Draait de Meerbrug bij Nieuwe Wetering wel voor pleziervaart dan?
Addink12

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat