Dank je wel!
Die link zag ik wel bij een nieuwsbericht staan, maar ik kreeg telkens een 404 (pagina niet gevonden).
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat er een dergelijke rigoureuze maatregel genomen zou worden, dan kunnen ze net zo goed het hele seizoen afschaffen
Uberhaupt blijf ik het een bizarre maatregel vinden. Even een voorbeeld, wat is een veiliger situatie om naar de supermarkt te gaan:

Twee keer met de lift (zowel om de woning te kunnen verlaten en om weer thuis te kunnen komen), of

vanuit de boot aan een kade.
Ik zou het wel weten. Met de lift is het nagenoeg ondoenlijk om je aan de 1,5 meter te houden. Als ik met de boot ergens aan een kade lig, dan is er zoveel ruimte dat 1,5 meter makkelijk aan te houden is. Moet ik vanuit huis alles doen zoals de rijksoverheid wil, dan loop ik telkens risico op besmetting. Ben ik aan boord, dan kan het risico op besmetting tot een minimum gereduceerd worden. En daarom is er de plicht om thuis te blijven en mag ik niet met de boot weg

En dus terwijl winkels weer open gaan, scholen weer open gaan, op andere plekken in het land zelfs promotie is om het water op te gaan omdat je daar makkelijk afstand tot elkaar kunt houden, is in de regio Rijnmond het tegenovergestelde aan de gang en moet iemand zoals ik daardoor dus verplicht op de meest onveilige plek verblijven. Ik snap er dus niets meer van...