Bestaat ADT Dordrecht nog?

algemene discussies

Re: Bestaat ADT Dordrecht nog?

Berichtdoor Klaver vier » 15 Mrt 2014, 16:33

Chaea.Ik heb meegemaakt dat een bedrijf failliet ging en onder een andere naam weer verder ging, ik heb van alles geprobeerd ook rechtsbijstand maar ik kon naar mijn centen fluiten.Nog sterker deze aannemer had toen hij failliet ging bij de bouwmaat een schuld van +_€23000 .Meneer begint onder een ander naam een bedrijf en kan gewoon weer kopen op rekening bij de bouwmaat.Geld beuren van een failliet bedrijf is bijna onmogelijk.Ik hoop voor niemand dat het ze overkomt want het vreet vreselijk aan je dat je onrecht aangedaan wordt. Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor FrankM » 15 Mrt 2014, 18:48

Dat is dan al ff geleden denk ik ?
Tegenwoordig wordt je gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld als het bedrijf waarbij jij aandeelhouder bent failliet gaat.
Daarbij, als die meneer bij mij weer aan de deur zou komen als ik die vestiging van de bouwmaat had, kon die bij mij een deur verder, of contant afrekenen.
Bij mij mogen nieuwe klanten 90 % vooruit afrekenen bij de eerste opdracht, gewoon omdat ik zekerheid wil.
Laatstelijk een VvE die vooruit mocht betalen, voorzitter ging akkoord, alleen de beheersmaatschappij die voor hen de belangen behartigt niet.
Zelfs het boekhoudkundig overzicht van 2013 in mogen zien om te laten zien dat ze geld hadden.
Jammer dan, vooruit betalen.
Klus is dus ook niet doorgegaan..................

Groeten Frank
FrankM

ligplaats:
info:

Berichtdoor adventure1 » 15 Mrt 2014, 18:56

De Stoere schreef:Chaea.Ik heb meegemaakt dat een bedrijf failliet ging en onder een andere naam weer verder ging, ik heb van alles geprobeerd ook rechtsbijstand maar ik kon naar mijn centen fluiten.Nog sterker deze aannemer had toen hij failliet ging bij de bouwmaat een schuld van +_€23000 .Meneer begint onder een ander naam een bedrijf en kan gewoon weer kopen op rekening bij de bouwmaat.Geld beuren van een failliet bedrijf is bijna onmogelijk.Ik hoop voor niemand dat het ze overkomt want het vreet vreselijk aan je dat je onrecht aangedaan wordt. Gr René ( De Stoere).

Zoiets vreet inderdaad aan je maar je moet het ook van de andere kant bekijken.
Wat moet de eigenaar van het failliete bedrijf? Bij de pakken neerzitten? Niets meer doen en thuis achter de geraniums gaan zitten?
Dan kan hij toch beter opnieuw beginnen en op die manier weer geld verdienen, personeel in dienst nemen die er geld aan verdienen en weer kopen bij leveranciers waardoor die leveranciers ook weer geld verdienen.
In jouw geval heeft Bouwmaat dat denk ik ook gesnapt, ze leveren weer en ze halen daardoor een gedeelte van hun faillissementsverlies weer terug.

Ik heb het niet over de fraudeurs (die er natuurlijk ook zijn) die een bedrijf oprichten, zo weinig mogelijk betalen, daarna alle spulletjes verstoppen voor de komende curator, het faillissement van hun eigen tent aanvragen en stiekem weer opnieuw beginnen met de eigendommen van de failliete onderneming.
Die verdienen geen nieuwe start.
adventure1

ligplaats:
info:

Berichtdoor adventure1 » 15 Mrt 2014, 19:00

FrankM schreef:Dat is dan al ff geleden denk ik ?
Tegenwoordig wordt je gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld als het bedrijf waarbij jij aandeelhouder bent failliet gaat.
Daarbij, als die meneer bij mij weer aan de deur zou komen als ik die vestiging van de bouwmaat had, kon die bij mij een deur verder, of contant afrekenen.
Bij mij mogen nieuwe klanten 90 % vooruit afrekenen bij de eerste opdracht, gewoon omdat ik zekerheid wil.
Laatstelijk een VvE die vooruit mocht betalen, voorzitter ging akkoord, alleen de beheersmaatschappij die voor hen de belangen behartigt niet.
Zelfs het boekhoudkundig overzicht van 2013 in mogen zien om te laten zien dat ze geld hadden.
Jammer dan, vooruit betalen.
Klus is dus ook niet doorgegaan..................

Groeten Frank

Frank:
Nee, de aandeelhouders worden niet gewoon aansprakelijk gesteld, dat gebeurt alleen maar als er dingen gebeurd zijn die niet door de beugel kunnen.
adventure1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaver vier » 15 Mrt 2014, 20:04

Nou dat persoonlijk aansprakelijk stellen slaat echt nergens op,dat gaat alleen op bij grove nalatigheid,maak dat maar eens hard.De grote fout zit hem in dat als iemand failliet gaat hij een andere bedrijfsnaam kan nemen ze eigen laten inschrijven bij de kamer van koophandel en klaar is kees.Gewoon verder gaan met frauderen.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor gast » 15 Mrt 2014, 20:11

De Stoere, als een bedrijf failliet is en jij bent een schuldeiser voor bijv 16.000 euro maar je staat als 1 van de laatste in de rangschikking, dan kan je eigenlijk naar je centen fluiten. Er zijn bedrijven die de onheil zien aankomen en die daar op een zo keurig mogelijke manier mee omgaan, dat is ook verstandig als je onder goede naam een doorstart maakt/wil maken. Er zijn echter bedrijven die het anders aanpakken en op deze manier van de schulden afkomen en vrolijk verder gaan in eoa rechtspersoon.

Als jij als schuldeiser daar 16.000 euro aan verliest en je merkt dat een bedrijf onder een andere naam "schoon" verder gaat en in sommige gevallen zelfs viavia de eigen failliete inboedel weer heeft opgekocht, dan gaat je bloed koken. Je zal evt in slepende juridisch procedures enkele zaken kunnen aantonen die niet deugen maar naar je geld kan je fluiten. Het is dan een hele normale zet om te melden binnen je netwerk dat zo'n bedrijf niet deugt, dat gaat als een lopend vuurtje en het is dan vaak een kwestie van tijd dat zo'n bedrijf opdoekt.

Weet niet hoe het bij ADT is gegaan en wat de beweegredenen zijn, tot nu heb ik daar nooit slechte verhalen over gehoord en tussen de contacten op het forum met Ton Aarts en andere leden heb ik het als een goed bedrijf gezien. Er is kennelijk toch eea niet geheel naar tevredenheid lees ik in dit topic, dat is dus al slechte feedback voor het nieuwe bedrijf, vooral omdat de constructie op een openbaar forum wordt beschreven. (is dus al een passend voorbeeld van wat ik bedoel)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaver vier » 15 Mrt 2014, 20:21

Chea.De beruchte aannemer heeft het voor de tweede keer ook niet gered,niemand wilde meer voor hem werken want zijn personeel kreeg ook geen geld,hij heeft zelfs verschillende keren klappen gehad.Nu heeft hij zelf een baas in de offshore.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier

Berichtdoor Jan Huibers » 15 Mrt 2014, 21:53

Chaea, alles is ook altijd openbaar te lezen voor iedereen bij zulke zaken... En als ik het dossier zo doorlees snap ik dat er vragen rijzen... ADT kan hier zelf iets aan doen door openheid van zaken te geven, ze hadden dit namelijk kunnen verwachten en waarschijnlijk wordt er (inmiddels) meegelezen.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor vuuren1 » 15 Mrt 2014, 22:28

Als schuldeiser sta je bij een omgevallen bedrijf achter in de rij en krijg echt niks er is immer geen geld.
De belastingdienst komt eerst en die vangt ook niks meer omdat er niks meer is.

Wim belooft technische garantie bij de verkoop van zijn boot maar kan eventuele kosten niet meer bij zijn motorleverancier claimen.
Dat was ADT die altijd de als antiek Mitsubishi motor bestempeld af heeft gekeurd en die motoren even later kennelijk toch graag wilde leveren voor een crisisprijs..
Sinterklaas bestaat niet...
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor gast » 16 Mrt 2014, 10:27

Jan Huibers schreef:Chaea, alles is ook altijd openbaar te lezen voor iedereen bij zulke zaken... En als ik het dossier zo doorlees snap ik dat er vragen rijzen... ADT kan hier zelf iets aan doen door openheid van zaken te geven, ze hadden dit namelijk kunnen verwachten en waarschijnlijk wordt er (inmiddels) meegelezen.

Ja klopt als je specifiek naar de info op zoek gaat dan staat het het gewoon geschreven, echter nu staat het ook op dit forum en iedere passant kan meelezen en dat is natuurlijk negatief voor ADT. Of het terecht of onterecht is weet ik niet en heb ik daarom ook geen mening over.

edit; overigens heb ik Henk gevraagd om dit topic alleen zichtbaar te laten zijn voor leden die inloggen, nu kan iedereen op het WWW meelezen en dat is mi niet heel erg fair.
gast

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat