De Stoere schreef:Chaea.Ik heb meegemaakt dat een bedrijf failliet ging en onder een andere naam weer verder ging, ik heb van alles geprobeerd ook rechtsbijstand maar ik kon naar mijn centen fluiten.Nog sterker deze aannemer had toen hij failliet ging bij de bouwmaat een schuld van +_€23000 .Meneer begint onder een ander naam een bedrijf en kan gewoon weer kopen op rekening bij de bouwmaat.Geld beuren van een failliet bedrijf is bijna onmogelijk.Ik hoop voor niemand dat het ze overkomt want het vreet vreselijk aan je dat je onrecht aangedaan wordt. Gr René ( De Stoere).
FrankM schreef:Dat is dan al ff geleden denk ik ?
Tegenwoordig wordt je gewoon persoonlijk aansprakelijk gesteld als het bedrijf waarbij jij aandeelhouder bent failliet gaat.
Daarbij, als die meneer bij mij weer aan de deur zou komen als ik die vestiging van de bouwmaat had, kon die bij mij een deur verder, of contant afrekenen.
Bij mij mogen nieuwe klanten 90 % vooruit afrekenen bij de eerste opdracht, gewoon omdat ik zekerheid wil.
Laatstelijk een VvE die vooruit mocht betalen, voorzitter ging akkoord, alleen de beheersmaatschappij die voor hen de belangen behartigt niet.
Zelfs het boekhoudkundig overzicht van 2013 in mogen zien om te laten zien dat ze geld hadden.
Jammer dan, vooruit betalen.
Klus is dus ook niet doorgegaan..................
Groeten Frank

Jan Huibers schreef:Chaea, alles is ook altijd openbaar te lezen voor iedereen bij zulke zaken... En als ik het dossier zo doorlees snap ik dat er vragen rijzen... ADT kan hier zelf iets aan doen door openheid van zaken te geven, ze hadden dit namelijk kunnen verwachten en waarschijnlijk wordt er (inmiddels) meegelezen.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers