watersportforum wordt zeilen.nl/forum????

algemene discussies

Re: watersportforum wordt zeilen.nl/forum????

Berichtdoor henkvd » 22 Dec 2011, 21:40

7kinderen schreef:hee als je uitgelogt leest onder waar vaar jij mee kom je hele intersante dingen tegen, zoals dat er een hele discussie over wolf1 en Ton aards is geweest, om ze te verwijderen en zo, zijn moderator berichtjes, tis lastig lezen, maar zeer ineresant nieuws.

@ 7 kinderen, dat is allemaal heel erg oud.

Google bv eens op wolf1 weg dan ga je 7 jaar terug in de tijd.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor Klaas » 22 Dec 2011, 21:44

ja heb het net aangepast sorry, ja mag ook klaas zeggen hoor.
maar ja dan blijft het raar dat ze zulke oude berichten weer terug plaatsten toch, net of ze het oude forum weer leven in willen blazen.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor Marti » 27 Dec 2011, 00:11

7kinderen schreef:ja en nog mooier, ze zouden het zelfs, volgens de laatste berichten van Marti, het een watersport forum noemen,nou die link werkt niet en je wordt gewooon door verwezen naar zeilen punt nl.
>knip<
ik heb in een pesoonlijke mail al naar marti geuit wat ik er van vond in netjese bewoording. nog geen antwoord gehad, maar wel laten blijken dat ik het waarschijnlijk voor gezien heb gehouden.
ze moet maar zien wat ze er mee doet. maar dan weet ze iig dat ze verkeerd bezig zijn bij het beheer, kan de naam niet eens opschrijven.
Vind het echt jammer :cry:

Sorry, trage reactie van mijn kant; ik gunde mezelf even een korte kerstvakantie na alle toestanden rond de fora.

De laatste update die ik heb ontvangen is van de 22ste, daarin stond alleen dat ik een activatiemail zou krijgen om in te kunnen loggen.
De site die online is gezet werkt echter niet, dus geen activatiemail en (door de kerstdagen) ook geen verdere info, helaas.

Voor mij is het ook afwachten; ik werk niet bij Sanoma en ben dus ook afhankelijk van de informatie die ik ontvang.

Inmiddels is watersport.nl wel doorgelinkt naar zeilen.nl; het logo e.d. zal ook nog wel worden aangepast als de technische problemen zijn opgelost.
Dat er niets werkt heeft een hogere prioriteit dan een logo, neem ik aan, en dat lijkt me ook wel terecht ;)
De keuze was blijkbaar of niets online zetten, of een niet-functionerende site online zetten. Tsja. Lastige keuze, en geen van beide echt prettig tenslotte.

Ik hoop dat ik morgen weer een update ontvang; als ik meer weet zal ik jullie via dit forum informeren; zodra het nieuwe forum werkt zal ik daar weer posten.
Marti

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 27 Dec 2011, 00:35

Hoi Marti,
Zei het, zoals je zelf aan geeft, voor even, toch geweldig dat je meld. Hadden onze eigen moderatoren ook moeten doen!!!!!! IK had ook niet gemeld, dacht ik, dat je voor de beheerders groep werkte. Dat was mij ook wel duidelijk daar jij ook niets meer heb vernomen.
Maar het allerbeste was geweest alle 2 de forums in de lucht houden voor het nieuwe dan ook klaar was. Het had gewoon nog niet online mogen zijn. En zeker niet op deze manier.
En daarbij had het nieuwe gewoon op een zijspoor er naast kunnen staan met eventueel een link voor deelnemers zodat deze er een kijkje op hadden kunnen nemen. Maar wel gewoon door hadden kunnen posten op de oude sites. En als alles dan klaar was hadden ze zo, met stop van een dag waar een mail deze vroegtijdig zou aankondigen, alles over kunnen zetten.
Ik denk zelf dat het commentaar wat er werd gegeven ze te heet onder de voeten werd en dat ze bang waren voor leeg loop, wat nu wel al plaats vind door dat je niets meer verneemt als alleen een melding op het blog.
Maar niets dan mijn Complimente dat je je nog steeds zo inzet.
Gebruikers-avatar
Klaas

info:

Berichtdoor Marti » 27 Dec 2011, 01:11

Nee, het had volgens mij niets met het commentaar te maken; ik denk eerder dat na al het uitstel Sanoma gewoon die site online wilde hebben.

Jullie hebben daar natuurlijk niet echt een boodschap aan, maar na enorm veel gedonder met de bouwers van de website en het keer op keer uitstellen van de lancering moet je een keer een grens stellen, anders blijf je aan de gang. Leuk is het niet, maar ik begrijp het wel. Eens is het genoeg geweest ...
Sanoma heeft geduld gehad sinds mei; dat zijn 8 maanden met keer op keer een datum voor de lancering, gevolgd met uitstel omdat een bouwer op het laatste moment weer iets niet werkend had. Ik ben niet blij met wat er nu online is gekomen (omdat het niet werkt), maar ik begrijp de beslissing wel.

M.b.t. wachten met offline halen: dat was ook de bedoeling in eerste instantie; het offline halen van watersport.nl voor het nieuwe forum klaar was is nooit de opzet geweest. Dat is echt een IT-beslissing geweest, ook de Sanoma medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de sites hoorden dat pas vlak voor het zo ver was en stonden in dat opzicht voor een voldongen feit. Voor hen ook niet leuk, maar als IT-er kun je ook niet het risico nemen dat een hacker zich toegang tot de server weet te verschaffen. Stel je voor dat dat zou gebeuren! Dan haal je het nieuws omdat al je sites platliggen en je de beveiliging niet op orde hebt - dat risico kan een bedrijf natuurlijk niet nemen.

Het enige wat nu helpt is geduld (niet mijn sterkste kant :oops:); er moet nog heel wat aangepast worden voor de site écht klaar is. Denk daarbij voor het forum aan het 'ombouwen' naar watersportforum: het logo terugplaatsen en de indeling aanpassen op de wensen van de gebruikers. Maar dan moet het wel eerst allemaal werken, natuurlijk, anders kunnen we niet eens overleggen.

Ik ga er van uit dat, zodra de technische kant op orde is, het logo teruggeplaatst zal worden en we kunnen beginnen met overleggen met alle gebruikers over de wensen. Voor nu dus nog even een oefening in geduld ...
Marti

ligplaats:
info:

Berichtdoor fox4you » 27 Dec 2011, 10:12

Marti schreef:Voor nu dus nog even een oefening in geduld ...

Wat dacht je van een oefening in nederigheid voor Sanoma en die ICT figuren die voor ze werken.

Al heel lang geleden was al gemeld dat er wat zou gaan gebeuren met zowel het Watersport- als ook het zeilers forum en er dan nog zooi zooitje van maken en de leden niet op de hoogte stellen is minachting naar de forumleden.
Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen en misschien hebben ze dat ook wel gedaan want de forumleden zijn blijkbaar onbelangrijk.
Ze nemen wel de moeite om mensen die hun abonnement opzeggen (en dat zijn er steeds meer) te achtervolgen en ze aantrekkelijke aanbiedingen te doen maar die paar figuren van het forum doen er niet toe.

Ben ik de enige die duidelijke taal durft te spreken want op het Watersportforum klonk ook regelmatig ferme taal als iets iemand niet aanstond.
Gebruikers-avatar
fox4you

ligplaats:
info:

Berichtdoor unimog » 27 Dec 2011, 10:57

@ fox4you;

Het heeft, denk ik, weinig zin om te reageren hier, je krijgt alleen niets zeggende antwoorden, en smoesjes over een beveiligingslek.
Zelfs van Vuuren, die normaal geen blad voor de mond neemt, komt met het zelfde verhaaltje terwijl je er donder op kunt zeggen dat hij meer weet
dan wij. Je gelooft toch ook wel dat hij met Ton gesproken heeft?
Zoals je zegt, op het forum trokken ze zo van leer tegen iedereen en nu alleen een paar erg zwakke reacties.
Jammer!

M.vr.grt.

Pieter
Ervaring is het leren van je fouten, sommige mensen hebben veel ervaring.
unimog

ligplaats:
info:

Berichtdoor @rie » 27 Dec 2011, 11:35

Voor zover als ik het kan bekijken doet het "zeilenforum" het, inclusief alle oude berichten.
Als ze nu de naam nog even aanpassen dan ben ik tevreden.
Het is wel lastig dat telkens opnieuw moet inloggen. Maar dat is waarschijnlijk wel aan te passen.
@rie

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 27 Dec 2011, 13:00

Als ik inlog kan ik niet meer bij de onderwerpen en als ik niet inlog kan ik wel weer alle berichten bekijken.
Wel zie ik dat er berichten zijn geplaatst dus is het wellicht een niet stabiel nog.
Daarbij werkt ook de activatie mail nog steeds niet welke ze naar een ouder adres hebben gestuurd dan waar ik nu vanaf werk, en dat had ik wel degelijk gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Klaas

info:

Berichtdoor Marti » 27 Dec 2011, 14:00

Ik begrijp de boosheid en teleurstelling, maar een complot-theorie gaat me echt een stap te ver.

Als mensen van mening zijn en blijven dat het IT-probleem een smoesje was en dat iedereen die bij de websites betrokken is daar over liegt dan houdt het, wat mij betreft, op. Het heeft geen zin tijd en moeite te steken in updates als alles gezien wordt als een leugen/smoesje.
Dat de forumleden er niet te doen is gewoon niet waar; er is tijdens de feestdagen aan de site gewerkt om het forum werkend te krijgen en ook nu zijn er mensen druk mee bezig. Deze mensen zouden allemaal vrij zijn geweest als de forumleden een werkend forum hadden gehad, of als Sanoma het niet belangrijk zou vinden om dat zo snel mogelijk in orde te maken. De rest van de site werkt gewoon, dus alle extra tijd en moeite is voor het forum en de forumleden.

Natuurlijk had er een mail verzonden moeten worden met een duidelijke uitleg toen WS offline ging, dat dat mis is gegaan is een blunder van formaat. Daar is iedereen het over eens en daar is intern ook het één en ander over te doen geweest. Helaas kan dat achteraf niet meer goed worden gemaakt; terug gaan in de tijd kan nu eenmaal niet. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen nu "zijn mond houdt" en verhaaltjes verzint.

Hoe dan ook, blijkbaar kunnen sommige mensen nu inloggen - ik nog niet helaas maar dat zal dan ook niet meer lang duren neem ik aan. Wie de ontwikkelingen wil volgen zie ik wel op het nieuwe forum verschijnen; wie dat niet wil is daarin natuurlijk vrij en wens ik vanaf hier alvast een hele fijne jaarwisseling en een gezond, gelukkig & succesvol 2012 met een prachtig vaarseizoen!
Marti

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat