door KarelST950 » 11 Jul 2026, 09:24
Beste Wolf, het ene moment zeg je : ik zou eens beginnen met nu de schroef aandrijflijn te laten voldoen aan de gestelde eisen, het andere moment zeg je weer dat ik niks aan de schroef moet doen. Wat bedoel je nou precies.
Wat moet ik dan wijzigen.? Behalve de schroef zelf. Het klopt dat ik eigenwijs ben, maar misschien dat onze frequenties elkaar nu versterken dat moeten we voorblijven.
De vermoedelijke oorzaak van de resonantie is denk wel het lager en hoogstwaarschijnlijk niet 4 blad combinatie. Dat is duidelijk...
Meerdere personen en jij ook hebben geroepen dat een motor wel zijn toerental (in dit geval de 2500) moet kunnen halen, temperaturen enzo, anders klopt de schroef niet. Ik kan nu het toerental met de 4 blad niet boven de 2450 krijgen. Misschien dat het zelfs dichter bij de 2400 zit dan bij de 2450. Dit is nadat ik de maximaalschroef opengedraid heb<< nog steeds!
Wat wil je dat ik verder wijzig. Ik kan niet zoveel wijzigen, behalve een aanpassing aan het schroefraam, dubbele centa koppeling of ander type flex koppeling of iets dergelijks.
Foto uploaden wil ik best doen, ik heb er duizenden inmiddels van de boot. Alleen weet nog niet hoe dat moet.
Schroefraam voldoet qua vrijslag van de schroef ruim aan de afbeelding die jij eerder liet zien.
De aanstroming van de kiel is niet ideaal, maar de schroef zit wel vrij ver van de kiel/skeg vandaan. 25 cm.
De kiel is bij het gland 8 cm breed.