door Adventure » 21 Mei 2026, 08:45
Heel herkenbaar met het achteruit steken van de boot de problemen die ermee gepaard gaan.
We hebben een Beachcraft van 9,5 meter en ik krijg die boot niet onder controle nog steeds niet na 4 jaar bezit.
Moet er wel bij zeggen dat we door ziekte de laatste 3 jaar slechts 3 keer per seizoen zijn weggeweest.
Omdat ik te weinig energie meer in mijn lichaam heb, door zware operatie na slokdarm/maagkanker.
Lopen ook met het idee om de boot weg te doen, omdat het onder controle krijgen gewoonweg niet wil lukken.
Zouden hier ook graag hulp/les bij kunnen krijgen.
Maar ook is het onderhouden steeds moeilijker, staal vergt veel onderhoudswerkzaamheden, hebben de boot 3 jaar geleden laten schilderen en nu is de bovenbouw weer aan de beurt omdat er teveel plekken op zitten en dat je dan een lapjeskat krijgt.
Maar een goede schilder is eigenlijk niet te vinden, ook motorisch onderhoud kan ik zelf niet meer.
De mensen die we hebben voor schilder n motor onderhoud zijn ook niet de jongste meer.
Voor mijn vrouw is de boot nog steeds een vorm van ontspanning, en hoeft varen niet perse, maar om nu alleen een boot te hebben om op te zitten is ook zowat.
Doordat je eigenlijk geen controle hebt over de boot bij sluizen en box in achteruit enz. neemt ook de moed weg om er weer op uit te gaan.
Kost veel energie en daar ontbreekt het ook aan, en heb het 2e jaar nadat alles geschilderd was bij aanleg steiger voor tanken ook de steiger geschampt, daar was ik flink ziek van, dit wordt nu opgeknapt maar zal denk ik zichtbaar blijven.
Dus mocht er iemand zich geroepen voelen om ons te helpen , dan graag.
Wij liggen aan de rand van de Biesbos in Lage Zwaluwe.
Als je boot niet drijf, is hij vermoedelijk lek, of heb je een duikboot !