Mijn naam is Kevin, 37 jaar oud en ik heb van het weekend, vrij onverwachts, mijn 1e boot gekocht. Een Gelderblom 680.
Deze ligt momenteel in de Crezee jachthaven in Lage Zwaluwe, NB.
De komende jaren zullen dus in het teken staan van ontdekken, leren & uiteraard genieten samen met de vrouw en onze 2 kinderen.
In mijn tienerjaren ging ik regelmatig een weekendje mee varen op het schip van mijn opa & oma (Curtevenne 1080). Wat een geweldige tijd was dat en het water heeft vanaf die momenten altijd al een bepaalde aantrekkingskracht op mij gehad. Na school ben ik voor 2 jaar in de binnenvaart beland en na een switch naar kantoor, nog regelmatig op & rond het water te vinden (vissen & varen met de rubberboot).
Na jaren vrijwel dagelijks kijken op o.a. facebook & MP naar (2e) hands boten, begon het steeds meer te kriebelen. Vorig jaar dan ook besloten mijn klein vaarbewijs te halen en alvast wat rond te kijken naar iets wat het beste bij ons zou passen. Maar wat...? Legio keus in ook nog eens diverse prijsklassen.
Afijn, afgelopen week kwam ik dus een advertentie tegen van een Gelderblom 680 die echt net geplaatst was. Het model, prijs (vraagprijs 2000 / 1400 uiteindelijk betaald), toilet/slaapplaats/koelkast/wasbak/9,9 ft yamaha BB motor/polyester sprak mij dusdanig aan dat ik wel moest gaan kijken, ook al was het plan er pas volgend jaar echt voor te gaan zitten. Doordat ik er zo snel bij was kon ik de boot als eerste bezichtigen in Lage Zwaluwe. Voor deze prijs weet je dat er het e.e.a. aan moet gebeuren en dat we er met die 2000 euro niet zouden zijn. Dit bleek ook zo bij de bezichtiging, namelijk; Buiskap stiknaden los en enkele scheurtjes in de ramen, 2 ramen met loslatende raamrubbers, boot kan een likje verf gebruiken en wat overall liefde kan zeker geen kwaad. In mijn optiek (als toch wel een leek op botengebied) geen verkeerd bootje voor zijn leeftijd & prijs, en zoals gezegd met wat liefde, tijd & geld weer iets acceptabels van te maken.
Nieuw toilet met vergruizer geplaats in 2025. Geen vocht/lekkages/schimmel in de boot en de motor liep als een zonnetje.
De boot staat momenteel aan wal, wat mij in de gelegenheid stelt alvast een begin te maken met de nodige werkzaamheden.
Zeilmakerij de Witte in Breda heb ik aangeschreven voor een revisie van de bootkap. Even afwachten wat hieruit komt.
Een pezentrekker is besteld zodat ik de 2 ramen van nieuwe raamrubbers kan voorzien.
Verder zit ik toch nog wel met behoorlijk wat vragen. Denk aan de huidige staat van de Anti-fouling (osmose? volgens mij niet) en dito aanpak, elekta/accu's en wat andere zaken.
Ik ben, al zeg ik het zelf, redelijk handig en ook zeker niet bang om dingen te proberen en gewoon te doen. Ik zou het dan ook zeer op prijs stellen als men mij op weg kan helpen bij sommige vraagstukken die er zijn, maar er ook zeker nog gaan komen.
Ik zal even proberen wat foto's erbij te plaaten.

Met vriendelijke groet & een behouden vaart
Groeten,