aatv schreef:hey pascall, de vloer heb ik eerst de naden gefreest, daarna ff glad geschuurd, twee keer mahonie beits epifanes weer ff licht
opgeschuurd, laag palissander beits, weer lichtjes schuren zodat de mahonie er hier en daar doorkomt, 2 lagen wenge beits en
dan licht schuren tot alle kleuren in een beetje versleten patroon doorkomen. dan alle naden afgeplakt, ik gebruik de paarse tape
van de action deze kost geen drol maar is vele malen beter dan de duurdere tapes. naden gekit met bostik premium 995 in mijn
geval de grijze versie. daarna 3 x gelakt met trae lyx zijdeglans parketlak. als alles in de boot zit lak ik de vloer nog een keertje.
ik heb de kit eerst laten uitharden voor ik de tape verwijderd heb. als je de naden meteen strak afmes is de tape makkelijk
verwijderbaar. lijkt veel werk maar valt wel mee. eigenlijk ben je met iedere handeling vrij snel klaar. wachten tot je verder
kunt neemt de meest tijd in beslag.
de wenge en palissander beits zijn gewoon op waterbasis eigen merk van de gamma en gaan prima over de epifanes mahonie zonder problemen.
de parketlak is ook op waterbasis.
strak afmessen en plamuren gaat heeel goed met oude bank of andere oude niet meer gebruikte pasjes. ik bewaar ze altijd!
greetzz aat
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers