bootje opknappen

Bezig met restauratie? renovatie ? laat ons meekijken.

Re: bootje opknappen

Berichtdoor pascall » 29 Jan 2026, 06:07

Prachtige plaatjes, ook op de laptop :lol:
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 29 Jan 2026, 08:22

imgbb wil blijkbaar dat je gaat betalen. das dan mooi jammer zolang het ook gratis kan. dan gebruiken we imgur
voortaan om plaatjes te posten. kunnen jullie ook ff checken of de plaatjes op voorgaande pagina s nog wel zichtbaar zijn.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Berichtdoor pascall » 29 Jan 2026, 09:13

Ja hoor die zijn zichtbaar.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 29 Jan 2026, 09:36

dank je! net ff een poging gewaagd om verdere dingen te maken maar gaat vandaag nix worden want
je vingers vallen er bijna dood af van de gemene kou op het moment. zo schieten we niet op pfff.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 31 Jan 2026, 14:21

inmiddels de lade gemaakt die onder de vloer komt alsmede de tussen / achterwand, in ruwbouw, die tussen het
keukenblok en de achterzijde van hoekstuk van de bank komt. omdat er ruimte voor was hier ook weer kastruimte
in gemaakt. hoe ik deze afwerk, open of met een klep moet ik nog bekijken daar ik nog geen idee heb waar ik het
kassie voor gebruiken ga. hoekstukkie hout hangt er ff aan om omkiepen te voorkomen.

greetzz aat

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 01 Feb 2026, 15:58

en zo gaat het dan uitzien in de boot. het kastje maak ik gedeeltelijk een klep in zodat in het midden een
open vak blijft. ook nog ff een close up van de vloer dan kun je wat duidelijker de sleetse look zien die ik
heb proberen te maken.

greetzz aat

Afbeelding

Afbeelding
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 04 Feb 2026, 05:22

Dat ziet er weer strak uit, wat voor kit heb je gebruikt?
De werkwijze, hout kleuren, afplakken, kit aanbrengen en plakband gelijk verwijderd?

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor aatv » 04 Feb 2026, 08:32

hey pascall, de vloer heb ik eerst de naden gefreest, daarna ff glad geschuurd, twee keer mahonie beits epifanes weer ff licht
opgeschuurd, laag palissander beits, weer lichtjes schuren zodat de mahonie er hier en daar doorkomt, 2 lagen wenge beits en
dan licht schuren tot alle kleuren in een beetje versleten patroon doorkomen. dan alle naden afgeplakt, ik gebruik de paarse tape
van de action deze kost geen drol maar is vele malen beter dan de duurdere tapes. naden gekit met bostik premium 995 in mijn
geval de grijze versie. daarna 3 x gelakt met trae lyx zijdeglans parketlak. als alles in de boot zit lak ik de vloer nog een keertje.
ik heb de kit eerst laten uitharden voor ik de tape verwijderd heb. als je de naden meteen strak afmes is de tape makkelijk
verwijderbaar. lijkt veel werk maar valt wel mee. eigenlijk ben je met iedere handeling vrij snel klaar. wachten tot je verder
kunt neemt de meest tijd in beslag.

de wenge en palissander beits zijn gewoon op waterbasis eigen merk van de gamma en gaan prima over de epifanes mahonie zonder problemen.
de parketlak is ook op waterbasis.

strak afmessen en plamuren gaat heeel goed met oude bank of andere oude niet meer gebruikte pasjes. ik bewaar ze altijd!

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor aatv » 04 Feb 2026, 15:17

vandaag weer ff een beetje fatsoenlijk weer om wat te doen wat we uiteraard ook gedaan hebben. het afgezaagde stuk van de bank
waar de ronding inzit gebruiken we aan de linkerzijde. dit moet dan wel op de kop staan wat dan weer inhoud dat ik dat met formica
moest bekleden. hier ook twee luikjes in gemaakt waaronder het contactdoos voor de acculader boegschroef accu en de acculader
zit en de hoofd schakelaar voor de boegschroef. al met al ziet het er weer netjes uit en kan het morgen de boot in.
zal er plaatjes van maken dan krijg je een beter idee van het geheel.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

Kruiser 7,5 x 3 Mtr.

Berichtdoor pascall » 05 Feb 2026, 06:19

aatv schreef:hey pascall, de vloer heb ik eerst de naden gefreest, daarna ff glad geschuurd, twee keer mahonie beits epifanes weer ff licht
opgeschuurd, laag palissander beits, weer lichtjes schuren zodat de mahonie er hier en daar doorkomt, 2 lagen wenge beits en
dan licht schuren tot alle kleuren in een beetje versleten patroon doorkomen. dan alle naden afgeplakt, ik gebruik de paarse tape
van de action deze kost geen drol maar is vele malen beter dan de duurdere tapes. naden gekit met bostik premium 995 in mijn
geval de grijze versie. daarna 3 x gelakt met trae lyx zijdeglans parketlak. als alles in de boot zit lak ik de vloer nog een keertje.
ik heb de kit eerst laten uitharden voor ik de tape verwijderd heb. als je de naden meteen strak afmes is de tape makkelijk
verwijderbaar. lijkt veel werk maar valt wel mee. eigenlijk ben je met iedere handeling vrij snel klaar. wachten tot je verder
kunt neemt de meest tijd in beslag.

de wenge en palissander beits zijn gewoon op waterbasis eigen merk van de gamma en gaan prima over de epifanes mahonie zonder problemen.
de parketlak is ook op waterbasis.

strak afmessen en plamuren gaat heeel goed met oude bank of andere oude niet meer gebruikte pasjes. ik bewaar ze altijd!

greetzz aat

Dat zijn heel wat handelingen met verschillende materialen, wel blijft de vraag, kunnen ze elkaar verdragen, kan ook op latere tijd kan het nog problemen geven.
(Bank) pasjes, ik heb ook een assortiment, zeer makkelijk :lol:
Die paarse plakband , en ook de oranje, gebruik ik ook voor eenvoudig werk, maar gebruik dit nooit voor buiten wanneer het een nacht moet overstaan.
Ooit een keer gehad, de lijm bleef zitten bij het verwijderen van de plakband en is in geen mogelijkheid te verwijderen, thinner, alcohol, remreiniger, Dasty..... drama!

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Projecten