Heb die kooi rondom het dakraam gisteren af gemaakt. Had gedacht om hem vandaag op het dak te lassen. Toen ik echter bij de boot aan kwam, bedacht ik me dat ik m'n laskap vergeten was. Dus dat lassen is voor een andere keer.
Maar we zitten de komende paar dagen ook in een verkapte hittegolf, zeker gezien het eerder hoort te vriezen ipv 14 graden zijn. En m'n Hammerite verf, moet minimaal 10 graden zien tijdens het schilderen. Dus aan de slag gegaan met de verf.
Had het dak eerder al helemaal kaal gemaakt. Heb op de belangrijke plekken plamuur gesmeert, al ben ik niet geheel tevreden over dat resultaat. (heb het midden van het dak niet vol zitten plamuren, daar komen toch zonnepanelen te liggen) Heb wel veel plamuur gesmeerd bij de plekken waar regenwater langs zal gaan, ook omdat hier redelijke roest kraters zaten. Wil het een beetje weg gaan stromen, moet het wel redelijk vlak zijn, en niet vol diepe kuilen waar het regemwater gewoon in blijft staan...
Heb met de flex en een "schuur spons schijf" alle vliegroest eraf geveegd. Goed aan geveegd, en op sokken, het dak met thinner afgenomen. Kwam echt veeel zwarte troep nog vanaf. Heb dit in delen gedaan, zodat ik niet meer op de schoongemaakte delen hoefde te lopen/kruipen. En dan dus de Hammerite erover gesmeerd. Lijkt nu nog niet helemaal geweldig, en ik zal morgen eens kijken wat het resultaat geworden is. Vermoed dat er nog een 2e laag overheen kan. Komt uiteindelijk Beige verf op. Weet de exacte naam zo niet meer, maar heb een paar liter Sikkens verf staan, op aanraden van een forum lid.
Foto's midden cabine dak in de primer.