Keesl schreef:L.s,
Om de geluidsisolatie van de motorruimte te verbeteren wil ik platen Merfocel GW op de bestaande isolatie lijmen. Nu heb ik geen idee waarvan de bestaande isolatie gemaakt is. Ik kan alleen zeggen dat het zwarte schuimplaten van 3cm dikte zijn.
Zwarte schuimplaten.....dat doet me denken aan mijn buurman bij ons in de haven wiens machinekamer ook met zwarte schuimrubber platen was geïsoleerd. Afgelopen voorjaar moest er voor een kleine reparatie in die machinekamer even iets gelast worden, Heel even maar, maar dat was genoeg om de zaak in de hens te zetten. Oorzaak, die zwarte platen die door de jaren heel allerlei vettige dampen hadden geabsorbeerd en daardoor genoeg hadden aan een vonkje om vlam te vatten. Ook als het materiaal op zich misschien vlamdovend is, de troep die er door de jaren heen is in gaat zitten is kennelijk best wel brandbaar, Je zou er bij jou ergens een hoekje af kunnen snijden en ergens op een veilige plaats proberen hoe het reageert op vuur,
Die Merfocel platen zitten er bij mij in en zijn wat dat betreft volgens mij beter, want het oppervlak aan de zichtzijde is gesloten zodat er niks in kan trekken.