Er is een rexen dat men panelen niet op het dak bout, je komt nu al ellende van vorige eigenaren tegen.
Gewoon goede kit gebruiken, heb al vaker op dit forum Zettex 60 als tip gegeven, dat ga je echt niet zomaar weer los krijgen.
chaea schreef:Er is een rexen dat men panelen niet op het dak bout, je komt nu al ellende van vorige eigenaren tegen.
Gewoon goede kit gebruiken, heb al vaker op dit forum Zettex 60 als tip gegeven, dat ga je echt niet zomaar weer los krijgen.
heuvels schreef:Als je toch gaat nadenken over een systeem, denk dan gelijk na over iets met scharnieren zodat je de panelen kunt richten, handig als je een tijdje op één plek ligt. Je bent handig zat lijkt het.
Blacktoppie schreef:Ik heb zelf een klein paneeltje en vond die grote plastic houders niet mooi en veel te lomp. Heb zelf een soort hoeklijn in vorm geslepen en op het dak gelast. Paar gaten erin en paneel vast geschroefd, ziet er in mijn ogen beter uit al blijft zo'n paneel natuurlijk een lelijk ding.
Als je die plastic beugels wel wilt gebruiken zijn ze natuurlijk vrij eenvoudig op te hogen met een stukkje goed behandeld multiplex oid.
Wil je de panelen kunnen stellen hoeft het natuurlijk niet electisch je kan ze ook handmatig stellen,(lowbudget diy enzo, niet te moeilijk denken)
M.v.g
Budget-DIY schreef:Met b.v. een motortje voor electrisch verstelbare koplampen van een auto, kom je al een heel eind.……………….Maar ik heb m'n twijfels over de stevigheid van de panelen zelf.
Beemer schreef:veel te weinig slag en natuurlijk veel te zwak.
Beemer schreef:En zonnepanelen zijn echt steviger dan jij denkt. Een hulpframe hiervoor is echt grote onzin.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers