HarryPW schreef:Dank voor alle meedenken. Heb nu de hele koppeling los gemaakt. Lagers zitten dik in het vet. Geen speling. Onderdelen zien er goed uit en zijn allen nauwsluitend. Het lijkt erop, is ook ruimte voor, dat er tussen de schroefaskoker en het lagerhuis een vetkoord moet. Het lagerhuis op aan de schroefaskoker te draaien en te borgen. De koperen ring aan de rechterkant wordt in het lagerhuis geschiven en geborgd met een klemring deze houdt de lager, en het vet, op zijn plaats. Hierin schuift de koperen mof aan de rechterkant. Deze positioneer je zo diep mogelijk en zet je vast op de as met twee imbus. Ik zal met de tijd een nieuw schema maken, met vetkoord locatie, en deze hier plaatsen, mocht dit de oplossing zijn
SimondeDanser schreef:En zit er in het dikke gedeelte nu ook een kogel- of rollenlager?
SimondeDanser schreef:Ik was benieuwd of er in dat gedeelte een kogel- of rollenlager zit. Gewoon om te begrijpen hoe dat systeem nu opgebouwd is. Dat is inderdaad niet relevant voor het al of niet dicht zijn. Maar ik mag die vraag kennelijk niet stellen want dan wordt ik gelijk neer gesabeld. Er zijn zo vaak topics waar volledig wordt afgeweken van de oorspronkelijke vraag en daar doen jullie ook aan mee. En dan gebeurt er verder niks. Dus graag niet zo narrig hierop reageren.
Voor wat betreft het vetkoord zeg ik niet dat dat niet vervangen hoeft te worden. En ik weet ook best hoe het erin gezet moet worden. Ik zeg ook niet dat er geen water meer in de boot zal lekken. Ik zeg alleen dat de feitelijke oorzaak (de rootcause zoals dit heet) van de lekkage achterin zit. En daar blijf ik bij. Dat vetkoord, de naam zegt het al, moet feitelijk alleen het vet vasthouden en het water moet op het vet buiten blijven. Maar dat doet het dus klaarblijkelijk niet want het water komt door de schroefaskoker heen naar binnen. Dus waarom zou TS niet naar zijn achterste lager kijken als hij toch op de kant staat?
Maar goed, jullie gaan maar lekker verder met deze discussie. Ik reageer verder niet meer. Iedereen mag zijn eigen problemen oplossen, in elk geval zonder mij.
Mvg Felix
Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten