Echter schijnt de boete heel aardig te zijn als je geen marifoon certificate bezit las ik laatst ergens.
Het lijkt me ook niet zo moeilijk om dat te halen maar hoe erg wordt daar op gecontroleerd eigenlijk?
gewoonmich schreef:Marifoon certificaat is binnen een dag te halen. In de ochtend een cursus, in de middag examen. Examen is goed te doen.
Waarom zou je dus het risico lopen?
Verder moet de marifoon een MMSI nummer hebben die meegezonden wordt tijdens zenden. Dat nummer krijg je als je het certificaat gehaald hebt. Nu gebruik je waarschijnlijk het nummer van de vorige eigenaar.
McBoaty schreef:Ik heb vorig zomer een nieuwe boot gekocht en daar zit een werkende marifoon in. Ik gebruikte nooit marifoons maar nu er 1 in zit vind ik dat wel grappig.
Echter schijnt de boete heel aardig te zijn als je geen marifoon certificate bezit las ik laatst ergens.![]()
Het lijkt me ook niet zo moeilijk om dat te halen maar hoe erg wordt daar op gecontroleerd eigenlijk?
vwillems1979 schreef:Je bedoelt natuurlijk een ATIS code met daarbij een callsign ipv MMSI. Een MMSI wordt bijvoorbeeld gebruikt voor AIS.
Gr,
Vincent
aadbloem schreef:Elke boot met zo'n witte stok was een de beurt. "Kunt u even zenden"
Zodra je je zendvergunning hebt ga je met je marifoon naar de dealer van het merk en laat je je eigen ATIS code erin programmeren, mits de marifoon niet te oud is...
McBoaty schreef:Is deze nog enigszins gangbaar?
https://photos.google.com/album/AF1QipM ... 63Ls6iAS2A
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers