Hallo allemaal, begin dit jaar heb ik een bootje gekocht met een oude Mercury 2 takt motor, qualitijds sticker 1973. Het is een 2 takt, hoeveel pk weet ik eigenlijk niet tussen de 18 en 25 volgens het serienummer. Initieel liep de motor niet, slechte vonk. Na de contacten bij de bobine schoon te hebben gemaakt liep hij in ieder geval weer

. Echter koelen deed hij niet, dus dacht ik impeller vervangen. Koste even wat mooite het juiste setje te vinden, maar inmiddels is de inpeller en pakkingen vervangen. Als ik de as nu op een elektrische boormachine aansluit komt er een fonteintje water uit dus ik dacht opgelost. Nu heb ik net het staartstuk weer aan de motor geschroefd en nog steeds geen koeling. Er komt alleen uitlaatgas met soms een druppeltje water uit het controlle slangetje. Als ik op het controle slangetje blaas komt er ook lucht uit de uitlaat. Ik heb het gevoel dat ik ergens een afdichting rond de koperen waterbus mis of zo. Of dat ik ergens een pakking mis. Heeft iemand enig idee wat er mis is

?..