henkvd schreef:Meeste problemen komen uit de database en de vingers achter het toetsenbord op dit moment vind ik "Jonge Willem" en "de Jonge Willem" beide een verschillend mmsi maar zeker te weten beide het zelfde vaartuig, wat klopt hier niet, beide hemels breed niet ver uit elkaar, kortste naam is juist, rara waar komt de langste naam vandaan.
Heb je al eens in de
https://www.itu.int/mmsapp/ShipStation/list gekekent?
Daar staan 2 JONGE WILLEMs in, elk met een eigen call-sign, slechts één met een MMSI
Maar er staat ook een DE JONGE WILLEM met ander call-sign en ander MMSI
Het lijkt er dus op. dat er naast jouw JONGE WILLEM niet alleen nog een JONGE WILLEM is, maar ook een DE JONGE WILLEM
In totaal zijn er dus 3 schepen die (de) Jonge Willem heten (althans, met een geregistreerde radio)
In mijn geval ligt het iets anders, mijn scheepsnaam is in die database uniek, zij het dat er een korte variant (bij mij staat er een II achter) geregistreerd staat in Denemarken.
Op een Duits forum werd een geopperd om gewoon je ATIS code in te voeren, want er waren er een paar die dachten dat MMSI en ATIS het zelfde waren, alleen anders gecoderd. Dat heb ik toen maar even uit de wereld geholpen met de mededeling dat ze zich in principe dan schuldig zouden maken aan identiteitsfroude.
AT heeft overigens wel gereageerd, mijn melding wordt wel geregistreerd, maar op dit moment kunnen ze er niets mee.
2e case doorgegeven.
Transmissiefouten in de GPS positie sluit ik uit, want in alle 3 de gevallen lag ik netjes aan een kade.
Transmissiefout in het MMSI zou nog kunnen, maar lijkt me sterk.