echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor Marie Christina » 29 Okt 2020, 13:45

Ja, dat klopt ook.
Maar in het roeiwereldje is iedereen ook min of meer een maatje van elkaar.
Of een groot deel dan toch.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor kajoe » 29 Okt 2020, 17:29

net weer gelezen op de rij is ook een roei bootje overvaren ik meen 5 gewonden .stond op het binnenvaart forum .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Popeye » 30 Okt 2020, 10:23

Ik heb een aantal jaren terug met verbazing zitten kijken naar een roeiboot met 5 a 6 bejaarden op de Moezel in Duitsland. Ze lagen uit te rusten dwars voor een openstaande sluis, en langzaam voer een binnenvaartschip van zo'n 3000 ton richting de sluis. Het duurde best wel lang voor ze wakker werden, en ik weet niet meer of dat na een geluidssignaal van het schip was.

Groet, Jack.
Laatst gewijzigd door Popeye op 30 Okt 2020, 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor kajoe » 30 Okt 2020, 10:51

tja en dan heb je nog weinig gang ,maar op volle snelheid ???.
men vergeet (weet niet )hoe groot de dode hoek is van alle schepen velen hebben wel een camera voorop staan maar dat helpt niet altijd bij onverwachte dingen .
op een van min reizen op een rijnpassagiers schip ben ik mij rot geschrokken staande in de stuurhut op her Amsterdam rijn kanaal kwamen een stuk of 6 mosseljagers ons tegen met meerdere naast elkaar en dan zie je er een omder de bakboords boeg verdwijnen direct omschakelen op vol achteruit helt niets natuurlijk en naar de stuurboords wal sturen waar we maar een meter of 5/10 vanaf zaten grote schrik maar geen boem even wachten en je ziet hem langs zij door varen weliswaar met een meter er tussen maar je verwacht zo iets niet maar dat heb je met een grote overhangen de kop .
kajoe

info:

Berichtdoor redmiller » 30 Okt 2020, 18:55

@kajoe: ik ben heel erg benieuwd naar het verhaal, alleen ik mis de clou. Misschien kun je de tekst iets anders omschrijven?
redmiller

ligplaats: Schoonhoven
info:

Berichtdoor heuvels » 15 Jun 2021, 07:22

In mijn achtertuin is veel overlast van speedbootjes en zuipschuiten. De gemeentes Westland en Midden Delfland willen er wat aan doen.
Mooie reportage in onvervalst Westlands van de WOS:

https://1ab3dwyh2pgi.b-cdn.net/6646d109 ... 7_1080.mp4
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor kajoe » 15 Jun 2021, 08:08

niet alleen in het Westland hoor hier in Friesland word je er ook maf van en dan ook nog eens daarbij gigantische stereo's er bij die je op 3/5 km al aan
n hoort komen ook midden in de nachten ,maar door de politiek word er niets aan gedaan bang om stemmen kwijt te raken .
kajoe

info:

Berichtdoor WD40 » 18 Jun 2021, 18:56

Wat vreemde vraag misschien, maar wanneer ben je nou een “echte” watersporter? Ik begrijp het niet helemaal. Moet je dan eigenaar zijn of wat is het criterium? We hebben geen eigen boot maar charteren elke zomer voor de vakantie sinds 2016 en doen vaak nog een weekendje of twee met vrienden in voor en na seizoen. Hebben Vaarbewijs 1&2 en marifoon. Toch is er elke keer minstens één watersporter op onze route die snoevend zijn of haar neus ophaalt op de steiger eenmaal ze horen dat het een charter is. Van een leuk gesprekje naar verbazing en dan niets meer. We hebben geen stereo aan boord ;)
WD40

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 18 Jun 2021, 19:39

Tja, je hebt huurders en je hebt huurders....
Huurboten herken je vaak al aan de stootwillen rondom.
En huurders van het onbekwame soort herken je vooral aan hun manier van aanleggen.
Eigenlijk moet de schipper van een huurboot eerst even laten zien dat hij netjes kan aanleggen voordat hij voor vol wordt aangezien... ;)
Daarentegen zijn er natuurlijk ook schippers met een eigen boot die het nooit zullen leren :D
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor broekie » 18 Jun 2021, 19:56

Je gedrag naar andere watersporters gaat het om.
Niet hoe goed je vaart.
Gisteren lagen we aan een eiland, aanleg plaatsen netjes ingericht. Rustig, mensen zitten op hun boot of op de kant. Komt een bootje met drie mensen. Leggen aan, zetten de muziek hard in het bootje en gaan op de kant zitten.
Aangesproken, maar willen gewoon doen wat ze willen zonder rekening te houden met de omgeving.
Na een stevige woorden wisseling ging het ding toch uit.
Deze muziek uit, volgende bootje meert af aan de overkant met nog meer herrie.
Hopeloos. Deze slag gaan we niet meer winnen.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat