Alex Söntgerath schreef:Hiervoor wodd nog een voorstel gemaakt. Dus ik ben ook benieuwd. Een ruilmotor is 1 van de opties Je ruilt je oude in tegen een volledig gereviseerde. Ben beninaar de prijzen. Het voordeel is idd 1:1 overzetten.
Is dat een revisie motor met alle marinisatie delen of moeten die dan nog weer overgezet. Vaak zijn de marinisatie delen ook aan revisie toe. Het klinkt leuk 1:1 omzetten naar mijn mening is dat enkel van toepassing op de fundatie. Als alles eruit is zou ik ook kijken naar schroefaslagers etc. Uitlijning moet toch opnieuw omdat de nieuwe motor op nieuwe dempers staat. Ik zie enkel het voordeel van het niet hoeven aanpassen van de fundatie. Een beetje werfbaas doet dat in een dag als het niet heel krap is.
En dan de vraag is de motor nu overbemeten of is ea goed berekend dat maakt of je een nieuwe schroef nodig hebt of niet. Drinkwaard heeft ook ruilmotor prijzen op hun site staan. Daar komen de marinisatie ombouwkosten nog bij. In mijn optiek moet je wel heel gehecht zijn aan een type motor om revisie te overwegen. Anders is het kosten technische bijna om het even.