Digitale kaarten versus papieren

algemene discussies

Re: Digitale kaarten versus papieren

Berichtdoor kajoe » 11 Mrt 2021, 09:14

ja ook regelementen is mij nooit naar gevraagd bij de eeuwigdurend controles op de scheepspapieren . en dat soms 3/4 keer per reis .
zowel de Hollanders als Duitsers en fransozen .
helaas heb ik zins ik met mijn jachtje rond vaar nog nooit de een of andere controleur aan boord gehad tja ze zwaaiden altijd vriendelijk naar me .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Popeye » 11 Mrt 2021, 09:38

R.C.Grootveld schreef:

Velen bestempelen regels als goedbedoelde richtlijnen, met name voor anderen.
Maar op het moment dat we er op aangesproken worden dat we een regel genegeerd hebben is de wereld te klein.....
De zogenaamde 4 km boetes zijn daar een mooi voorbeeld van . . .

Wat is er op tegen om je gewoon aan de regels te houden? Wat is daar zo moeilijk aan?

Steek jij altijd je hand uit op je fiets met werkende bel en blijf jij altijd van je telefoon af achter het stuur van je auto?
Bovendien mag/moet je je bij regels altijd afvragen of ze niet schadelijk of nadelig zijn voor een ander. (Toeslagenaffaire)
En hier een extreem voorbeeld van regels opvolgen.
https://youtu.be/mOUEC5YXV8U

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor redmiller » 11 Mrt 2021, 10:20

Marie Christina schreef:Die heeft iedereen bij zich.
Zonder dat men het beseft.

Mobieltje + Google = BPR

strikt genomen moet je inderdaad een kopie van het BPR op je telefoon hebben, niet een online versie. Niet dat een toezichthouder daar ooit een punt van maakt....
redmiller

ligplaats: Schoonhoven
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Mrt 2021, 11:43

Popeye schreef:Steek jij altijd je hand uit op je fiets met werkende bel
Ja

Popeye schreef:blijf jij altijd van je telefoon af achter het stuur van je auto?
Ja, want ik heb geïnvesteerd in zinnige accessoires zoals een volledig geïntegreerde, spraak gestuurde car-kit en niet in lage velgen, onzinnige KWs, dichtgeschilderde ramen en aanverwante onzin :D

Popeye schreef:moet je je bij regels altijd afvragen of ze niet schadelijk of nadelig zijn voor een ander. (Toeslagenaffaire)

Eens, alleen wordt dat niet door jou of mij beoordeeld, maar door "die ander".
"Jij" bent niet degene die bepaalt of "ik" last heb van "jouw gedrag", dan ben "ik".

Ik ben het met je eens dat veel regels onzinnig over komen, maar als het er op aan komt blijken die regels door justitie resp. verzekering ineens heel belangrijk te zijn en (zeker door de laatste) vaak letterlijk te worden geïnterpreteerd.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor Kwokko » 11 Mrt 2021, 11:45

Marie Christina schreef:Ziet uberhaupt wel eens politie.

Jou antwoord suggereerd ,dat indien er geen persoon is die een toezichthoudendefunctie heeft ,dat je alles maar kan ondermijnen wat er te ondermijnen valt.
Een rare redenatie,en dat voor docent op een opleidingsinstituut.

De wetgever is duidelijk.
Er staat niet " indien U wordt staande gehouden,hebt U nog de mogelijkheid om het downloaden".
Nee er staat , U moet bij aanhouding kunnen tonen.

Wat is er nu zo moeilijk aan ,om thuis ,voordat je weg gaat ,om even een recente versie van het BPR te downloaden op je smartphone?
Vaarkaart.nl staat er toch ook op met de offline kaartmap ,groot 510Mb?
Kwokko

Berichtdoor redmiller » 11 Mrt 2021, 11:52

Ik denk ook dat de meesten op dit forum hun papieren op orde hebben. Ik kom helaas ook veel volk tegen dat geen enkel benul heeft van de voorschriften. Dan heb ik het niet alleen over een bpr. Wat denk je van een dodemanskoord, redvesten, verlichting, snelheid e.d.
redmiller

ligplaats: Schoonhoven
info:

Berichtdoor kajoe » 11 Mrt 2021, 12:47

ja ook ik heb een digitale versie van het bpr /rpr/ en reglemend westerschelde . en dus ook de boeken.
maar ook de boeken met de delen van de binnenschepen wet (heb je op een jachtje niet nodig) en de uitgaven van het adn gewoon om dat je ze nu eenmaal gekregen hebt en dus ook digitaal heel erg veel bitjes mar die nemen weinig ruimte in .
maar voor jachten is het anwb boekje ook goed .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 11 Mrt 2021, 21:07

Kwokko schreef:Jou antwoord suggereerd ,dat indien er geen persoon is die een toezichthoudendefunctie heeft ,dat je alles maar kan ondermijnen wat er te ondermijnen valt.

Tja, what else is new? We houden ons alleen aan de regels als er handhaving is.
Mooi voorbeeld zijn de trajectcontrole stukken op 's lands wegen net:
Komen met een noodgaan aanscheuren, gaan bij het eerste portaal vol in en ankers, rijden X kilometers met de klok precies op de limiet om bij het laatste portaal het gaspedaal weer in te trappen en schijt te hebben aan de regels.
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 11 Mrt 2021, 21:27

Regels zijn regels, maar ik heb jaren gewoond aan een doodlopend stuk vaarwater en toen de Aimee in de vaart kwam zag ik aan het begin een bord; "Industriehaven verboden aan te meren." Ik heb overwogen om het gemeentelijk gezag te vragen of ik de Aimee voor eigen wal mocht aanmeren maar heb daar vanaf gezien. Wanneer ik een ambtenaar vraag of het mag moet hij waarschijnlijk "nee" zeggen, en nu kon ik er ongestoord en zonder te storen ruim 10 jaar liggen! :D

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor aadbloem » 11 Mrt 2021, 21:47

Kwokko schreef:De wetgever is duidelijk.
Er staat niet " indien U wordt staande gehouden,hebt U nog de mogelijkheid om het downloaden".
Nee er staat , U moet bij aanhouding kunnen tonen.

Als je het alleen bij aanhouding moet kunnen tonen is er niks aan de hand. Als er werkelijk staat: U moet bij aanhouding kunnen tonen.....
Over Aanhouding, de wettelijke definitie, de wetgever is daarover duidelijk:
Als je wordt aangehouden, moet je je ook identificeren en dan wordt je door de politie meegenomen naar een politiebureau. Dit noemen mensen ook wel een arrestatie. Op het politiebureau wordt je dan voorgeleid en verhoord.
https://www.vraaghetdepolitie.nl/politi ... ouden.html
Dit is een nogal zware actie, dat zal doorgaans niet uitgevoerd worden wanneer je BPR niet bij hebt.
Aanhouden is wettelijk iets anders dan staande houden.
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat