In de vlet zijn overwegend zachtkoperen brandstofleidingen aanwezig. Nu schijnt de combinatie bio-dieselolie en koper niet zo gelukkig te zijn. Wat te doen: vervangen door rvs?
neem in ieder geval geen verzonken leidingen bij gasolie verzinking laat los aan de binnenzijde heel langzaam dat is onze ervaring . mar misschien hebben anderen een andere mening dan graag . helaas weet ik niet of bio effect heeft op koper maar tot nu toe totaal niets van gemerkt in al die jaren .
In mijn boot zitten de originele zachtkoperen leidingen van 1982, nog geen problemen mee gehad. Wel met de diesel op zich, maar ligt niet aan de leidingen natuurlijk.
Ook als er geen problemen zijn weten jullie ze wel te bedenken ! ! Had veel liever dat éé'n van jullie me eens uitlegde hoe ik tegenwoordig met m'n buitenboord motor van mijn bijbootje om moet gaan ? Gr. Wolf1
broekie schreef:Die moet je als eerste goed op slot zetten. Voor meer advies moet je iets specifieker worden met de vraag.
De Benzine van tegenwoordig i.c.m. een carburator motor die niet elke dag gebruikt wordt. En benzine vervangers van €3.50/L ga kan ik niet betalen ! Gr. Wolf1