echte watersporters

algemene discussies

Re: echte watersporters

Berichtdoor pascall » 28 Okt 2020, 17:16

kajoe schreef:altijd geven ze de grote vaart de schuld ,maar je moest het eens zien op die kanaaltjes ik heb 2 keer zoon lang ding doormidden gevaren ,komen zonder uit te kijken een zij haven uit en ja stop dan maar eens lukt je nooit in een 20/30 meter de tweede keer bij een spoorbrug brug gaat ope en met 4 schepen er door gaan die afkezen ineens dwars in het kanaal liggen om te keren ja en met een dikke 15 km stop je niet meer .
en dat was nog maar een 36 m schip .
met grote schepen doe je vrijwel niets dat zou je moeten weten met 110 en met 3500 ton geladen wijk je niet even snel uit ook leeg gaat dat lastig ,zat er nog een honderd of meer meter tussen dan lukt het wel tenzij je er een naast je hebt .

Ik ervaar het net andersom, het zal wel weer zo,n stom jachtje zijn.
Maar de professionalmietijd van de beroepsvaart holt snel achteruit, terwijl ik wel vooruitgang ervaar bij de pleziervaarders.

Mvg,

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Marie Christina » 28 Okt 2020, 19:16

bas schreef:Laten we van dit trieste voorval nou eerst het onderzoek / toedracht afwachten voordat we weer gaan namen & shamen.

Ik name noch shame iemand.
Wiens naam noem ik dan?
Ik noem niet de naam van de sloep, van het binnenvaartschip, ik zeg nog niet eens waar het gebeurd is.
Terwijl ik de naam van het team, de sloep en de betrokkene goed ken omdat ik ze meermaals getroffen heb.
(En ja, ik heb de toedracht ook al vernomen.)

Ik heb hier nog nooit iemand genamed en shamed en zal dat ook nooit doen .
Maar ik voel me wel betrokken bij mensen die ik ken.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor bas » 28 Okt 2020, 20:21

doordat zo'n geweldige binnevaarder over de sloep heen geragd heef.
Chapeau.

Het spijt me, maar ik vind dit soort woordkeuzes behoorlijk suggestief zolang er nog niet bekend is wat er nu precies is gebeurd. Dan kun je vanuit de wandelgangen al van alles hebben vernomen maar vooralsnog is het onderzoek nog bezig, zo niet dan graag een update.
Ongetwijfeld zal er ergens op de wereld wel een schipper te vinden zijn die voor de lol over een ander heen vaart maar godzijdank is dat echt geen regel.
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure you are not, in fact, surrounded by assholes.
Gebruikers-avatar
bas

ligplaats: Krimpen aan de Lek
info:

Berichtdoor Marie Christina » 28 Okt 2020, 20:33

Waarvan akte m
Gebruikers-avatar
Marie Christina

info:

Berichtdoor henkvd » 28 Okt 2020, 21:52

Aardig bekend met het gebeuren met het zandbakje en de roeisloep, dat die daar erg laat was is een feit, normaal maakt die z'n ritje een stuk eerder over de oude Rijn richting Oegstgeesterkanaal en
Kaag en ringvaart, maar ja dat kan gebeuren,een vletje als upduwer met een klein bakje ervoor, het hele spul moet onder de toegansbrug van het Valkenburgse meer door.
De naar mijn mening grootste factor dat beiden elkaar niet gezien hebben in dit tragisch gebeuren, de felle straat Led verlichting rond de Joop R brug.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor aadbloem » 28 Okt 2020, 21:53

Marie Christina schreef:Zoals ik al zei: Varen doe je samen....
Vorige week nog is er een collega sloeproeier overleden doordat zo'n geweldige binnevaarder over de sloep heen geragd heef.

Beide schepen naderden elkaar tegengesteld aan de wederzijdse kant van de Joop R brug. Een getuige uit de wijk Duyfrak vertelde dat de roeiers van de Mc Donalds vertrokken waren in half donker en zonder licht. Het duwend slepertje met de gebruikelijke verlichting kon de roeiende sloep pas vrij laat waarnemen, komende uit de brug. Probeer dan maar eens al die tonnen staal stil te leggen. Een trauma voor de schipper en een dodelijk slachtoffer. Allemaal verliezers, niks binnenvaart die even over een sloep heeft geragd.
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Marie Christina » 29 Okt 2020, 07:24

En met de laatste opmerking van Aad komen we weer bij de kern van wat ik bedoel: het ligt níet allemaal alleen aan de pleziervaart.
En als laatste nog een aanvulling op de aanleiding van deze Menno- op-zijn-plek-zet-sessie, ik ben niet suggestief.
Die opmerking suggereert op zijn beurt dat ik iets suggereer.
Dat doe ik niet.
Ik verkondig mijn mening.
En dat is heel wat anders.

Overigens dank aan allen voor het medeleven van het feit dat ons team een roeimaatje verloren heeft.
Gebruikers-avatar
Marie Christina

info:

Berichtdoor broekie » 29 Okt 2020, 07:45

De term is al meer gevallen, varen doe je samen.

Ik ken deze zand/duw combinatie en ik vind het een heel ding op deze wateren.
Ik heb hem deze zomer een keer ingehaald op het Oegstgeester kanaal met de rib vanuit Katwijk.
Hij is vierkant, laag en heeft diepgang. Er is dus nogal wat water in beweging.
Daarnaast vaart hij aardig door. Je kunt maar beter uit zijn buurt blijven.
Samen varen met dit ding betekent ver ervoor of ver erachter.

Dat dit ongeluk in de omstandigheden heeft kunnen gebeuren is voor mij niet verrassend.
Ik weet niet of hij nog steeds vaart, maar in het watersport seizoen is het een risico.
Er varen daar hoofdzakelijk kleinere recreanten gezien de doorvaarthoogte.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor kajoe » 29 Okt 2020, 11:05

ik heb in het verleden verscheidene processen verbaal op gemaakt van roei sloeppen die in pikke donker zonder ook maar een soort van verlichting hier op het Princes margriet kanaal aan het oefenen waren ,
eerst waarschuwden we ze nog maar vaak trokken ze er zich niets van aan ,,met van wij zien die schepen wel ,tja maar die schepen zien je niet of maar een beetje op de radar en dan is het gissen .schippers boos en klouteren dan in de marifoon maar ja wat moet je dan ??.
ik blijf er toch wel bij dat beiden goed moeten uit kijken maar men kan niet verlangen dat een groot of geladen schip op de rem trapt en stil ligt dat lukt nu een maal niet en een roei geval van een 6/9 meter ontwijken lukt nu een maal niet makkelijk .
ook als je ziet en zag op de rijn was je opvarig dan kon je nog proberen uit te wijken maar afvarig met een 25/30 km lukt dat niet zo snel .
goed met mijn jachtje zal er niet zo snel een aanvaring zijn met een km of 10 lig je zo maar stil.
en de opmerking dat het bij de beroeps schippers achteruit holt wil ik toch bestrijden er zit iets verschil in het soort vaartuig van grote ,en als je het vaar gedrag van sommige jachten ziet dan schik je echt wel .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Popeye » 29 Okt 2020, 11:33

Marie Christina schreef:Overigens dank aan allen voor het medeleven van het feit dat ons team een roeimaatje verloren heeft.

Ik dacht dat het een collega-sloeproeier was Menno?

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat