broekie schreef:Ik denk dat je een normaal koelsysteem hebt.
Wat is voor jou een "normaal koelsysteem"?
Ieder koelsysteem is zelfs normaal,zelfs het luchtgekoelde van een VW Kever is normaal toch?
Dat verklaard een hoop.
Een NIET OEM product dus.
Want op een VP MD7x serie zit geen warmtewisselaar.
Die heeft directe koeling.
Martec is zo'n bedrijf dat warmtewisselaars maakt als nalever produkt voor direct gekoelde motoren.
Vandaar ook dat het me vreemd voorkwam van die dual impellerpomp.
De Martec heeft namelijk een electrisch pompje.
Ja een mooie vraag , hoe reinig je dit.
Zelf uitvogelen denk ik.
Kun je hem demonteren en uit elkaar halen?
Zo niet,dan proberen door te blazen met perslucht,en als dat niet voldoende helpt, het ding in de week zetten met bv schoonmaakazijn,of een ander middel.
Een 1-2-3 oplossing is er niet,daar de heat exchanger geen produkt is van Volvo Penta.
Is er geen documentatie bij?
Dan proberen deze van de manufacturer te halen.
Vragen:
Je schreef dat je de thermostaat eruit hebt gehaald.
Zat er koelvloeistof in het koelcirquit van de motor,of was dat water.
Als zoals bij jou het koelsysteem gesloten is gemaakt,kan daar koelvloeistof in zitten,want anderes heeft het weinig nut de motor aan te gaan passen,want dan moet het er voor de winter alsnog uit,want anders bevriest de motor alsnog.
En nog een andere vraag.
Zit er ook een wierpot tussen aanzuig en warmtewisselaar?
Als die er niet is namelijk,zou dat kunnen verklaren waarom de warmtewisselaar verstopt kan zitten.
Is onderstaande een goede weergave hoe zo'n "dual impellerpomp" er bij jou boot uitziet?
Ik ken ze namelijk niet.
https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0
Laatst gewijzigd door Kwokko op 21 Mei 2020, 12:21, in totaal 2 keer gewijzigd.