Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor broekie » 05 Mei 2020, 19:22

Volgens mij mag je alleen varen met een verzegelde buitenuitlaat en een waterzuiverings installatie aan boord.
Ook wat je eet is aan regels gebonden, alleen biologisch verantwoord, liefst macrobiotisch voedsel.
Drinken lijkt mij duidelijk, water. Geen alcohol aan boord. Zo redden wij de wereld als watersport recreanten.

Ruim je hondendrolletje op en pak hem op met de hand, geen plastic zakje.
Lever hem in bij het depot zodat we kunnen registreren wat de schade ervan is.

Dit alles te compensatie van de cruise schepen die commercieel belangrijk zijn.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Popeye » 05 Mei 2020, 20:36

broekie schreef:Volgens mij mag je alleen varen met een verzegelde buitenuitlaat en een waterzuiverings installatie aan boord.
Ook wat je eet is aan regels gebonden, alleen biologisch verantwoord, liefst macrobiotisch voedsel.
Drinken lijkt mij duidelijk, water. Geen alcohol aan boord. Zo redden wij de wereld als watersport recreanten.

Ruim je hondendrolletje op en pak hem op met de hand, geen plastic zakje.
Lever hem in bij het depot zodat we kunnen registreren wat de schade ervan is.

Dit alles te compensatie van de cruise schepen die commercieel belangrijk zijn.

En schijt afval! :mrgreen:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor jaccomiranda » 06 Mei 2020, 13:59

jkos schreef:In de mail welke ik heb ontvangen stond te lezen dat onder sanitaire voorzieningen verstaan wordt: douche toilet en opvang hiervoor.
Een chemisch toilet wordt niet gezien als “sanitaire voorzieningen”
Dit is hoe het in de mail stond; het komt niet uit mijn koker.

Een chemisch toilet moet geleegd worden, dat is vaak bij of in een sanitair gebouw. En die moeten dicht zijn.
Sanitaire voorzieningen zijn volgens 'van Dale' een toilet en een wasgelegenheid. Wassen kan je je ook in of voor een wasbak....
Jacco

Pikmeer 1050
Bouwjaar 1986 / gerenoveerd 2015
10.70m X 3.40m
jaccomiranda

ligplaats: krimpen aan den ijssel
info:

Berichtdoor Marie Christina » 06 Mei 2020, 17:50

Plassen ook. :)
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor varg » 06 Mei 2020, 19:39

Nou; de kogel is door de kerk. Op 1 juli (ijs en weder dienende) mogen de toiletgebouwen weer open en zullen de jachthavens ons dus weer liefdevol ontvangen. Het gaat een druk en kort seizoen worden. Alle verhuurschepen zijn bijna bezet. Vooral het noorden is een corona-vrije hit! Leve de vakantie in Nederland (en België, Duitsland en Frankrijk natuurlijk). Niet meer in de rij op Schiphol, vakantie op de boot begint zodra je aan boord stapt.
Nu maar hopen dat het in juli lekker weer is. En mag ik van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te vragen zo min mogelijk zwart water te dumpen! Moet het tóch, dan midden op het meer of op een andere plaats waar niet gezwommen wordt. We waren net een beetje gewend aan schoon zwemwater! Goede zomer gewenst! Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 06 Mei 2020, 19:56

De nieuwe sloepen zijn niet aan te slepen in de randstad regio. Er is geen verhuurbaar jacht/boot meer te reserveren. Het wordt een feest bij de bruggen en in de sluizen de komende tijd. rood-groen-geel wat betekent dat allemaal op die brug? Gewoon doorvaren als je eronderdoor kan, gashandles met 3 standen, vol vooruit, vol achteruit of neutraal. De sloepchauffeur die op het voorhoofd wijst wanneer ik met groen/groen het bruggat invaar terwijl hij, mijn tegenligger, met dikke witte snor al door de brug raast.....hij kan immers onder de omhoog draaiende brug door.....
Op het moment dat ik dit schrijf weet ik dat ik de gammele franse sluisjes, bediend met de aan de grens verkregen afstandbediening aan boord, heel erg ga missen :cry:
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

Berichtdoor Amersfow » 07 Mei 2020, 07:35

Ha blijft mooi te zien zo'n 3 meter sloep met proseccoglas op de 160pk motorkap met stuurwiel van 1,50m te zien hannesen in een sluis. Mooiste wat ik hoorde van iemand uit brabant met zo'n ding; "die sluizen zijn erg lastig, kunnen we niet omvaren?"
(al moet ik zeggen dat mijn 6,25m sloep lastiger vaart dan 10-15m kruiser; het roertje is mini; en als je 2 man voorin hebt staan komt de schroef al boven water en doet achteruit slaan niets meer)
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 07 Mei 2020, 08:45

aadbloem schreef: Op het moment dat ik dit schrijf weet ik dat ik de gammele franse sluisjes, bediend met de aan de grens verkregen afstandbediening aan boord, heel erg ga missen :cry:

Al blijft het iedere keer weer in spanning afwachten of het gele licht wel gaat knipperen. :D
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor R.C.Grootveld » 08 Mei 2020, 12:47

We waren eerst van plan om gewoon door Nederland te gaan zwerven.
Maar als ik dit zo lees, wordt het plan B: Der Rhein zum Berg (net als vorig jaar)
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor aadbloem » 08 Mei 2020, 13:39

R.C.Grootveld schreef:We waren eerst van plan om gewoon door Nederland te gaan zwerven.
Maar als ik dit zo lees, wordt het plan B: Der Rhein zum Berg (net als vorig jaar)

Is Duitsland al open voor recreatie vaart?
Ons plan was rondje Maas, Moezel, Rijn maar dan moeten er wel drie landen “open” gaan.
Op dit moment worden nog nergens buitenlandse toeristen toegelaten :(
aadbloem

ligplaats: Box ZW9
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat