Corona en varen

algemene discussies

Re: Corona en varen

Berichtdoor Popeye » 19 Apr 2020, 10:57

Blacktoppie schreef:Ik begreep dat ze gewoon draaien maar in winter modus... linge sluis kn gorinchem draait geloof ik niet, maar dat weet ik niet 100%.

Ook voor de meiden was het heerlijk om er even uit te zijn, en gewoon te rennen. Mara heeft gewoon gezwommen... helemaal gek. Maar was echt even nodig

Provincie Groningen. Eemskanaal en Van Starkenborgkanaal (Rijkswaterstaat) zijn kennelijk alleen zonder beperkingen voor de pleziervaart bevaarbaar.

https://www.provinciegroningen.nl/belei ... groningen/

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Amersfow » 23 Apr 2020, 14:18

Nou we wilden gaan varen dit weekend, uitgaande van vaarweginfo.nl MAAR daar klopt dus helemaal niets van!!! Bijna niets draait of moet 24u van tevoren aangevraagd worden. Wat een ramp zeg. Ik denk dat we er maar van af gaan zien. Hoe kun je 24 uur van tevoren weten hoe laat je waar bent. Enige dat betrouwbaar is, is iedereen afbellen. Of teletext pag 721. Wat een teleurstelling en deceptie zeg :x
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor broekie » 23 Apr 2020, 18:21

Winterregeling. Tussen de theorie van zwartkijkers en de realiteit zit nogal wat. Zondag draaien ze niet.
We hebben vandaag gewoon weer gevaren van de Braassem naar de Westeinder en liggen nu op de Kaag.
Zondag draait er niets.
Bel anders even de brug of sluis direct als je het niet vertrouwd.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Amersfow » 23 Apr 2020, 20:37

Ik heb het na 8 telefoontjes opgegeven. Elke 300 meter is er weer een andere instantie verantwoordelijk. Telefoonnummers kloppen niet meer (ik bel en krijg bericht dat het nr is veranderd, niet waarin). Of moet voicemail inspreken. Niet te doen, zeker niet zonder stress, dus geen vakantie gevoel. We gaan wel vlak bij huis tussen bruggen toeren. En wat info op teletex(!), het is 2020! Als ze niet met brugbediening bezig zijn laat ze dan een normale website onderhouden waar alles wordt bijgehouden. Ik wordt alweer boos.

Dit was de aanleiding te gaan dubbel checken; https://www.ad.nl/utrecht/streep-door-o ... ~ab578194/
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Gruttepier » 23 Apr 2020, 21:41

Tja, ik denk dat de overheid hiermee iets wil aangeven :lol:

En op deze manier voorkomen de veiligheidregio's dat de mensen het water op gaan en zo door Nederland gaan zwerven waarbij onbewust de besmettingsgevaren weer toenemen.

Het is hoe het is, en iedereen heeft er mee te leven.

Wellicht nog een mooi half seizoen, envanders volgend jaar extra genieten.
Gruttepier

Berichtdoor broekie » 24 Apr 2020, 06:04

De opening is uitgesteld. Dus winterregeling.
Vakantie gevoel zal voorlopig anders zijn omdat er niets open is. Varen en genieten van het water met natuur is nog mooier. Op de Kaag veel bootjes maar geen groepen jongeren met festival apparaat aan boord. Dat is heerlijk.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Amersfow » 24 Apr 2020, 07:05

Als het de winterregeling zou zijn, zou ik het nog kunnen begrijpen. Maar dat is dus niet zo, dat maakt het zo ondoorzichtig. Je kunt nergens vanuit gaan en nergens de info overzichtelijk raadplegen.
Gebruikers-avatar
Amersfow

ligplaats:
info:

Berichtdoor Molenkruiser » 24 Apr 2020, 07:41

In de omgeving Rotterdam / Rijnmond is de winterregeling tot september ingesteld.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje voorbarig. Met andere woorden, deze zomer kunnen we hier wel een beetje op onze buik schrijven.
Zondag een dagje naar de Rottemeren gaan met de boot, zit er dus niet in dit jaar.
Nogmaals een beetje voorbarig en misschien beetje extreem vind ik persoonlijk
Molenkruiser

ligplaats: Rotterdam
info:

Berichtdoor kajoe » 24 Apr 2020, 07:56

ik heb het stellige idee dat de overheden de bruggen langer dicht houden om kosten uit te sparen ze hoeven geen mensen van uitzend bureaus in te huren en dat scheelt .
heel veel terplekke bediende bruggen worden door die mensen bediend .
kajoe

ligplaats: terherne
info:

Berichtdoor Molenkruiser » 24 Apr 2020, 08:03

@Kajoe,

Daar heb je een puntje....
Ik hoop dat als de zomer vakanties gaan beginnen, ze op een aantal besluiten terug komen.
Zou wel fijn zijn, als we in de "zomermaanden" wel zonder beperkingen naar de Rottemeren etc kunnen gaan.

Jaco
Molenkruiser

ligplaats: Rotterdam
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat