whalertje40 schreef:Ik las dit topic en ik heb toevallig van het weekend mijn bundel uit mijn DTP40 gehaald. Je praat over 2 O-ringen, ik neem aan de je de rubber manchetten (eindkappen) bedoelt. Ik ben geen O-ringen tegen gekomen.
Hierbij een uitgewerkte tekening van hoe de warmtewisselaar van een door DTN gemariniseerde Indenor of andere motor eruit ziet.
Het gaat namelijk in principe om de warmtewisselaar, cq heat-exchanger.
Ik heb deze gemaakt uit een onderdelenlijst die ik heb van een Peugeot_Indenor motor van DTN.
Nr 18 is de pijpenbundel waardoor het opgepompte koelwater gaat,en aan de achterkant weer verlaat.
Nr 20 is de ring,die de pijpenbundel scheidt van het koelgedeelte waar het koelvloeistof van de motor doorheen gaat.
Je opgepompte koelwater dat via je impellerpomp en je wierpot de motor in gaat,gaat door de pijpenbundel.
En of er nu 2 of 1 ring in zit,weet ik niet,want de mijne heb ik (nog) niet open gehad.
Ik ga ervan uit dat er 2 ringen zijn,omdat de pijpenbundel ook aan de achterzijde door de koelvloeistof gedeelte loopt en daarmee vloeistofdicht gescheiden moet zijn.
Hou het dus maar op 2 stuks,want metaal op metaal dicht niet af.
De manchet achterop,zit direct op de pijpenbundel.
Deze tekening van onderdelen geld voor de typen DTN 40 , 50 , 62 en 70.
Die je voordeel hiermee.