Toen zag je dat soort prijzen wel voor dit soort kruisers, en was deze prijs misschien wel stevig geweest voor deze boot, maar niet van de zotte. (Zoals nu).
(En dan was hij ook 15, 20 jaar jonger geweest....
Sloeppie1977 schreef:Haha.....zo werkt dat niet hoor!
ReneDirks schreef:Dat ligt er maar aan. Bij gebruikte boten niet omdat daar geen BTW over geheven wordt (marge systeem, btw is immers al eens betaald). Als het echter nieuwe producten zijn kan er wel degelijk bod *1.16 * 1.21 berekend worden! En dan moet je goed bepalen tot waar je wilt bieden.
Klaver vier schreef:Oh zit dat zo
Gr René ( Klaver vier)
Sloeppie1977 schreef:Haha.....zo werkt dat niet hoor!
In dat geval zou ik dan voor een bod van €1000 uiteindelijk €1370 moeten betalen, maar die 21% is enkel(!) over het opgeld en niet(!) over het bod of het gehele bedrag. Je kan die 16% en 21% dus niet zomaar bij elkaar optellen![]()
Het opgeld van een bod van €1000 is dan dus €160
21% van het opgeld (in mijn voorbeeld dus 160)= €33.60
Uiteindelijke bod zou dus zijn €1000 + €160 + €33,60 = € 1196,0 en dus geen €1370
Maar goed, niet alle online veilingen hanteren zo'n hoog percentage bij het opgeld als BVA. Zo zijn er ook online veilingen waar je als koper maar 8% betaald oid.
Opletten moet je idd en jezelf niet verliezen in een zgn 'biddings-war'.
chaea schreef:Bij een margeproduct is er geen BTW, is het geen Marge dan is er wel BTW en die valt buiten de opcenten.
Dus je betaald dus wel degelijk tussen de 30 en 40 extra als het geen marge is, en dat is dus het venijnige met veilingen.
Onderstaande heb ik vers geplukt van de site van een kavel van BVA:.....
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers