Hallo Mensen,
Hoeveel koelvloeistof zit er in de peugeot indenor, en waar kan ik deze het beste aftappen.
IK wil hem gaan verversen.
bvd John.

Nee!varg schreef:dit is JP's motor
jpsystem schreef:De motor is er nog niet uit, waren voorbeeld foto,s van het internet.
Wolf1 schreef:Het zou misschien interessant zijn om te weten watvoor Koelsysteem er bij de Indunor gebruikt wordt
Arnold bedoeld de waarschuwing net omgekeerd, moderne koelvloeistoffen zouden de ouderwetse rubbersoorten in de Indenor kunnen aantasten. De truc met die specifieke booroliebijmenging is bewezen veilig.De Stoere schreef:Arnold waarom oppassen met een kwart liter boorolie toevoegen,kan dit kwaad dan?
Pure intresse van mijn kant
jpsystem schreef:Het gaat om het inwendig koelcircuit in het blok, de motor word verder gekoeld met een warmte wisselaar via een zeewaterpomp en impeller.
de Foto die hier werd neergezet klopt wel.
Dus wat is de inhoud van het intern circuit en waar tap je deze compleet af.
Dat heeft dus ook allemaal inhoud...jpsystem schreef:Het gaat om het inwendig koelcircuit in het blok, de motor word verder gekoeld met een warmte wisselaar via een zeewaterpomp en impeller.
Alleen naar het type blok, het is zoals je zelf schreef niet jouw blok, en ook hier is het aanhangende koelsysteem niet zichtbaar...jpsystem schreef:de Foto die hier werd neergezet klopt wel.
Dat staat netjes op pagina 13 van die PDF. En zonder foto's van wat nu wel de exacte situatie in jouw geval is, de glazen bol heeft een paar ATV dagen. Dus zo niet te zeggen wat er in jouw geval nog meer bij komt...jpsystem schreef:Dus wat is de inhoud van het intern circuit en waar tap je deze compleet af.
Vroeger keken ze niet zo zuinig, water zat voorhanden...jpsystem schreef:zou het intern circuit dan 12 liter inhoud hebben wow da,s wel veel.
Terug naar Voortstuwingstechniek Diesel inboard
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers