Marie Christina schreef:Hoeveel dagen kijken we per jaar naar onze Digitenne?
Hoeveel dagen per jaar betaal je daar voor?
Het gehele jaar door ,thuis.
Is goedkoper dan interactieve TV,kost 14 euro per maand.Voor dat bedrag kun e 3 smartcards activeren.
En een ander voordeel van Digitenne thuis is,is dat de datastreaming er niet is.Interactief TV ontvangst gaat namelijk via je data line,en dat gaat namelijk van je internetsnelheid af.En dat is niet gering.Is je downloadsnelheid maar 8Mb er seconde via KPN,waar velen in dorpen mee worstelen ,dan ben je al gauw 4Mb per seconde kwijt aan interactieve TV ontvangst.Ik heb alles via KPN,en mijn internet abo + Digitenne samen en telefoon is goedkoper dan 1 compleet abo met alles erin.
De meeste mensen verlengen graag,Ik werk toch liever met een goedkope abo van jaren terug.
quichot schreef:Wie z'n marifoon alleen gebruikt als lompe telefoon om de brugwachter mee te bellen kan inderdaad beter afhaken. (Reken wél nog even uit hoeveel extra gesprekskosten u per seizoen met de gsm maakt, zeker als het sluispersoneel na 1e melding vraagt stand by te blijven, want terugbellen doen ze echt niet.)
Wat voor een 'LOMPE' uitspraak is dit? Schijnbaar heeft u de wijsheid in pacht.
En terugbellen hoeven ze me ook niet.
Ik luister hen wel uit via het marifoonkanaal via het volgende toestel ,
http://shop.watersportalmanak.nl/gme-br ... anger.html.
Ben je ook geen abonnement voor nodig op de graaicultuur.
En het apparatuur is niet duurder dan een "echte" marifonen toch kan ik calamiteiten uitluisteren.
R.C.Grootveld schreef:Eens, door het halen van mijn rijbewijs maak ik het verkeer veiliger en door gebruik te maken van de auto.
Is een slecht vergelijk,want je vaarbewijs haal je voor het besturen van een boot groter dan 15 meter,of die sneller kan dan 20 km/h.Marifoon kun je vergelijken met een mobilofoon,en daar hoef je GEEN cursus en papieren voor te hebben>marfoon is een bijzaak,geen hoofdzaak,wat een rijbewijs wel is,wil je mogen autorijden.Zonder marifoon kun je namelijk wel varen.
Ik ben niet tegen marifoonverkeer en/of dat een x bedrag moet kosten per jaar.
Maar doe dat dan tegen de werkelijke kosten daarvan,en niet tegen deze graaierij.
Je met het namelijk zelff doen,je moet zelf alles uitprinten,enkel zij hebben de server,waar geen hond aan zit.
Je zit gewoon op hun server te werken via je DigiD code.
En wat veiligheid betreft,want daar hebben de HEREN in Den Haag ook de bek vol van,is het ook een dikke wassen neus.
De meeste mensen met een motorboot varen door de maren en rustige vaarwateren.Zitten bij hoge noodzaak in vaarwateren waar ook de beroepsvaart zit.Ik zelf kom bij hoe uitzondering het Noorden amper uit.
Maar ik moet wel een cursus en examen afleggen met een hoop onzin vragen die nooit van pas komen of zullen komen.Want veel is al afgeschaft.Waarom geen vereenvoudigde cursus voor al diegenen die de zee net eens op kunnen.
Waarom wel diverse klassen vor rijbewijzen in de categorie B,en waarom mij een examen af laten leggen voor in principe marifoonverkeer op zee,terwijl ik daar nooit komen,en ook nooit zal komen.Waarom geen differentiatie gaan maken voor bepaalde categorien.Nee ik zal en moet een marifooncursus moeten doen,die gaat over oude meuk inzake accu's,ik moet weten hoe antenne straling werkt etc etc.Wat voor onzin is dat?
Voor mijn destijds in gebruik zijn 27MC had k ook alleen maar PTT-bewijs nodig.
Waarom kan dat niet voor rivier en/of kleine binnenvaart verkeer?
Waarom niet de marifoon aanpassen aan het vaarbewijs.
Iemand met vaarbewijs 1 heeft ook niks te zoeken op de gebieden waarop deze geen bewijs heeft.
Pas daarop de marifoon cursus en eisen op aan.
Ik heb in gezien dat de meeste vragen grote onzin zijn,en totaal niet in overeenstemming zijn met het gebied waar ik t.o.v vaarbewijs 1 mag komen.Nee,ik moet die onzin die de kapitein van de Flinterstar met leren,ook leren.
Bij deze kun je toch zien he dat is afgelopen.
De schuit ligt toch mooi met zijn kont op een zandbank ,7 km voor Zeebrugge.