Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

algemene discussies

Re: Herinvoering vergoeding geregistreerd frequentiegebruik

Berichtdoor broekie » 07 Okt 2015, 14:47

Je eigen veiligheid!!!
Het is goed dat er gereserveerde bandbreedte is voor alleen maritiem verkeer.
Je komt direct bij de juiste instanties binnen en krijgt ook snel relevante info.

Ik baal niet zozeer van de 31 euro, maar van de constante zoektocht naar geld van de overheid.
Ook het feit dat men iedere mogelijkheid aanpakt om het te halen waar nog wat is, de werkende belasting betaler.

Wat kost de registratie van mensen die allerlei ondersteuning van de overheid krijgen.
- de gezinshulp hulp nodig hebben
- schuldsanering aanvragen
- re-integreren via sociale diensten.
- omscholingen
Kost allemaal geld, maar een bijdrage daar voor de kosten hoef je niet eens aan te beginnen.

Nee, zoek het maar bij de mensen die deze andere zaken ook al financieren via de belastingen.
Die hebben ook nog wel 31 euro voor hun plezier, gemak en veiligheid over.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor R.C.Grootveld » 08 Okt 2015, 09:03

Laat het bovengenoemde nu toevallig ook bij diezelfde Beatrixsluis geweest zijn.....
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 08 Okt 2015, 10:49

Byl54 schreef: Bij de Noorder en Zuider sluis Nieuwegein vraag ik meestal mondeling, de beste man of vrouw staat meestal buiten of hij de overkant wilt waarschuwen daar ik niet te lang op het AK wilt liggen en altijd gebeurt dit ook.

Vorige week kwam de beste man zelf vragen waar ik naar toe wilde, en verteld na een seintje naar de overkant dat de sluis al open stond.
Prima service en aantrekkelijker dan een sluiswachter die je niet ziet.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Noordvaarder » 10 Okt 2015, 16:54

Marie Christina schreef:Hoeveel dagen kijken we per jaar naar onze Digitenne?
Hoeveel dagen per jaar betaal je daar voor?

Het gehele jaar door ,thuis.
Is goedkoper dan interactieve TV,kost 14 euro per maand.Voor dat bedrag kun e 3 smartcards activeren.
En een ander voordeel van Digitenne thuis is,is dat de datastreaming er niet is.Interactief TV ontvangst gaat namelijk via je data line,en dat gaat namelijk van je internetsnelheid af.En dat is niet gering.Is je downloadsnelheid maar 8Mb er seconde via KPN,waar velen in dorpen mee worstelen ,dan ben je al gauw 4Mb per seconde kwijt aan interactieve TV ontvangst.Ik heb alles via KPN,en mijn internet abo + Digitenne samen en telefoon is goedkoper dan 1 compleet abo met alles erin.
De meeste mensen verlengen graag,Ik werk toch liever met een goedkope abo van jaren terug.
quichot schreef:Wie z'n marifoon alleen gebruikt als lompe telefoon om de brugwachter mee te bellen kan inderdaad beter afhaken. (Reken wél nog even uit hoeveel extra gesprekskosten u per seizoen met de gsm maakt, zeker als het sluispersoneel na 1e melding vraagt stand by te blijven, want terugbellen doen ze echt niet.)

Wat voor een 'LOMPE' uitspraak is dit? Schijnbaar heeft u de wijsheid in pacht.
En terugbellen hoeven ze me ook niet.
Ik luister hen wel uit via het marifoonkanaal via het volgende toestel , http://shop.watersportalmanak.nl/gme-br ... anger.html.
Ben je ook geen abonnement voor nodig op de graaicultuur.
En het apparatuur is niet duurder dan een "echte" marifonen toch kan ik calamiteiten uitluisteren.
R.C.Grootveld schreef:Eens, door het halen van mijn rijbewijs maak ik het verkeer veiliger en door gebruik te maken van de auto.

Is een slecht vergelijk,want je vaarbewijs haal je voor het besturen van een boot groter dan 15 meter,of die sneller kan dan 20 km/h.Marifoon kun je vergelijken met een mobilofoon,en daar hoef je GEEN cursus en papieren voor te hebben>marfoon is een bijzaak,geen hoofdzaak,wat een rijbewijs wel is,wil je mogen autorijden.Zonder marifoon kun je namelijk wel varen.

Ik ben niet tegen marifoonverkeer en/of dat een x bedrag moet kosten per jaar.
Maar doe dat dan tegen de werkelijke kosten daarvan,en niet tegen deze graaierij.
Je met het namelijk zelff doen,je moet zelf alles uitprinten,enkel zij hebben de server,waar geen hond aan zit.
Je zit gewoon op hun server te werken via je DigiD code.
En wat veiligheid betreft,want daar hebben de HEREN in Den Haag ook de bek vol van,is het ook een dikke wassen neus.
De meeste mensen met een motorboot varen door de maren en rustige vaarwateren.Zitten bij hoge noodzaak in vaarwateren waar ook de beroepsvaart zit.Ik zelf kom bij hoe uitzondering het Noorden amper uit.
Maar ik moet wel een cursus en examen afleggen met een hoop onzin vragen die nooit van pas komen of zullen komen.Want veel is al afgeschaft.Waarom geen vereenvoudigde cursus voor al diegenen die de zee net eens op kunnen.
Waarom wel diverse klassen vor rijbewijzen in de categorie B,en waarom mij een examen af laten leggen voor in principe marifoonverkeer op zee,terwijl ik daar nooit komen,en ook nooit zal komen.Waarom geen differentiatie gaan maken voor bepaalde categorien.Nee ik zal en moet een marifooncursus moeten doen,die gaat over oude meuk inzake accu's,ik moet weten hoe antenne straling werkt etc etc.Wat voor onzin is dat?
Voor mijn destijds in gebruik zijn 27MC had k ook alleen maar PTT-bewijs nodig.
Waarom kan dat niet voor rivier en/of kleine binnenvaart verkeer?
Waarom niet de marifoon aanpassen aan het vaarbewijs.
Iemand met vaarbewijs 1 heeft ook niks te zoeken op de gebieden waarop deze geen bewijs heeft.
Pas daarop de marifoon cursus en eisen op aan.
Ik heb in gezien dat de meeste vragen grote onzin zijn,en totaal niet in overeenstemming zijn met het gebied waar ik t.o.v vaarbewijs 1 mag komen.Nee,ik moet die onzin die de kapitein van de Flinterstar met leren,ook leren.
Bij deze kun je toch zien he dat is afgelopen.
De schuit ligt toch mooi met zijn kont op een zandbank ,7 km voor Zeebrugge.
Noordvaarder

Berichtdoor Marie Christina » 10 Okt 2015, 17:48

Dus de Flinterstar is aangevaren omdat de kapitein een Marcom A examen heeft moeten doen?
Okeeeee. .....
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor aquanaut » 10 Okt 2015, 21:24

Zojuist vernomen dat de schipper van de Flinterstar, lijdzaam heeft moeten toezien hoe zijn klein vaarbewijs 1 ongeldig werd verklaard.

Wat leven wij bootjesvaarders toch in een verschrikkelijke wereld
Ik ga geen diesel meer tanken, want accijns is tenslotte pure graaierij.
De havens ga ik niet meer in, daar betaal je toeristenbelasting...
Spullen voor de boot laat ik voortaan liggen want daar wordt minstens 15% te veel btw over betaald.
Walstroom stop ik ook mee, gemiddeld kost dat 7ct per kWh de rest is graaierij, zelfs de havenmeester graagt mee met zijn euro per 2 kWh!
Daarbij is mijn collega watersporter ook een graaier, vaak als ik een haven verlaat brandt het stroomlampje nog.....maakt ie gratis gebruik van de door mij duur betaalde stroom.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor broekie » 11 Okt 2015, 06:40

Dat bedoel ik ;)
Gun ons dan dat we de marifoon gewoon kunnen gebruiken.

Vroegah tapte ik de kabel af om TV te kijken, reed je met een gastank rond die je niet geregistreerde.
Had je nog "vrije ruimte" in je doen en laten.
Alles is nu afgetimmerd.
De tijd van de vrije kwajongens is over, men pakt het nu wat groter aanpakken met bv drugs.
Maar ja, dan vaar je niet rustig meer rond denk ik.

Dus we betalen weer gewoon en trekken een biertje open als extraatje voor de fiscus.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor quichot » 11 Okt 2015, 07:27

broekie schreef: Dus we betalen weer gewoon en trekken een biertje open als extraatje voor de fiscus.

In het zonnetje, want die gaat altijd nog voor niets op!
Ik kreeg een beetje de indruk dat @kodok het er niet mee eens is. Nou, dat kan gelukkig op dit forum!
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Marie Christina » 11 Okt 2015, 08:02

Zoals Tedje van Es al in 1986 op de onvolprezen LP "Op hun pik getrapt " zei:
"Voor elleke scheet die ons late waaie mojje straks een bonnutju hebbe.
Wor jij strakkies aangeslagen ovah die kerah dajje mejje eige wijf heb legge wippe! "
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor kajoe » 11 Okt 2015, 09:33

wat is het een moeite om een marifoon examentje te doen ,toegegeven dat je bij vele zaken een hele berg papierwerk moet door werken waarbij ruim de helft gelul is om maar een boek te vullen en niet ter zake doend ,vaarbewijs ,kan de helft wel van geschrapt worden ,marifoon weet ik niet heb er nooit examen voor gedaan ,inder tijd kreeg je een papiertje als je een marifoon liet keuren door de ptt ,ik heb er nu drie een geel een rood en een groen ,ze blijven je hele leven geldig .de man stelde een aantal vragen en beantwoorde je ze goed dan was je geslaagd .
radar cursus je moest een hele radar ontleden van binnen en buiten en die belachelijke berekeningen over afstanden en nanoseconden ,je mocht niet eens in de kast komen laatstaan er in sleutelen .
bij de overheid in de nautische dienst moesten de meeste mensen nautop 1.2.3 halen alle drie de cursussen drie dikke boeken ,nauw als alles wat de meesten gelul vonden werd geschrapt hield je een boek over ,maar tja dan had het l.o.i niet genoeg verdient en vooral aan de examens wand men lied er erg veel sneuvelen ,en iedere keek maar weer kassa.
groet wout.
kajoe

ligplaats: terherne
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat