Gisteravond was ik bezig met een computerreparatie klus bij een buurvrouw uit het dorp van mijn ouders. Het leuke is dat de wereld zo klein is: zij hebben altijd een zeilboot gehad maar omdat ze wat ouder werden hebben ze na veel wikken en wegen een Waterland 850 gekocht. We hebben een hele boos gepraat over het varen, de bootjes die ze gehad hebben enzo... heerlijk.
Haar man is een half jaar geleden plotseling overleden, de Waterland heeft ze aan haar zoon geschonken die er nu voor het eerst zelfstandig een weekje mee weg was. Varen doet ze zelf nog wel regelmatig met vrienden maar een stuk minder als voorheen. Tijdens ons gesprek belde haar zoon al een keer (mijn leeftijd) en vroeg hoe iets moest. Nadat ze ophing vertelde ze mij dat hij al vaak gebeld had voor vragen haha.
Ze was zo blij met mijn hulp dat ze aanbod om een keer bij het bootje te gaan kijken om een indruk te krijgen en ik met haar zoon maar moest overleggen als ik er een keer mee wilde gaan varen. Hier hebben we dit model boot ook besproken (polyester).
Ik liet wat fotos zien van Waterlandjes, maar ze gaf aan dat bij hun het interieur anders was.
Voorbeeld:

Ze geeft aan dat ze boven de punt nog kastjes hadden en het stukje tussen de bank het het slaapdeel veel meer privacy had (dicht gebouwd). Helaas kan ik de fotos van haar boot niet benaderen, aangezien ik haar hardeschijf nog aan het recoveren ben (gecrashed). Iemand die weet of het misschien een bepaald type Waterland is die dat heeft?