door Noordvaarder » 11 Jun 2015, 00:29
Ik heb dit hele draadje even doorgelezen,en ik kan jammergenoeg tot de conclusie dat er totaal geen respect is voor diegene die zich ewel aan de regels wenst te houden,en het voor iedereen leuk wenst te houden op het water.
Met name 2 leden, cheae en ErikH hebben er schijnbaar lak en schijt aan,dat een ander een half uur ligt te dobberen in hun verzoorzaakte ellende,en dat ,als ik daar dan ook lig, "verplicht wordt gesteld om hun gesodemieter te moeten accepteren".
Ik vind het nogal wat,dat men zegt, ik heb het recht hier,en ik heb het recht daar.
Je hebt helemaal geen recht.Je hebt namelijk de plicht,met de nadruk op plicht om de geldende regels na te leven die zijn opgesteld door de overheid.Geen excuus,ik trek de gaskraan iets verder open,en als ik iets sneller wil bla bla bla.
Nee,als er gevaren wordt op kleine kanaaltjes,in de Groninger maren etc,dan mag je daar 6 km/h per uur.Geen 20 geen 30 geen speedboot achtige toestanden mag,je mag daar 6 km/h .Het staat duidelijk aangegeven op iedere hoek of kruising van de vaarweg.
We zitten allemaal met elkaar,en wensen allemaal te genieten.En degene die snel wil varen,zeg ik,de zee is groot genoeg,daar valt een hekgolf of andere golf niet op,daar kun je je uitleven.En de politie mag dan niet kunnen ingrijpen volgens de regels?Ik vraag me af of ze wel willen ingrijpen.Als ik door zo'n flapdrol die meent dat hij(in 99% van de gevallen is het een hij,haantjes gedrag) met grote snelheid langs komt varen,en mijn boot ligt een poosje te schudden,en bij mij dondert alles onderste boven,dan doe ik aangifte wegens openlijk geweld.De snelvaarder pleegt door tedoen van zijn( in 99% van de gevallen is het een zijn) gedrag ,openlijk geweld jegens derden.Dat valt onder de openbare geweldsdelicten.Daar moet de politie namelijk iets aan doen.
En de door iemand geopperde vergelijking met een autoweg,vaart nooit of weet niet wat een snel- ,danwel autoweg of vaarweg is.De vergelijking loopt namelijk totaal mank.Op een autoweg lig je namelijk niet te schudden als er iemand voorbij raast,Maar in het water ligt de aangedane nog een 15 minuten ligt na te deinen en te "genieten" van het gesodemieter van een ander.Ik lig beroepsmatig veel onderweg te slapen in mijn cabine,maar zelfs daarin heb ik geen last,als ik langs een spoorbaan sta,en er raast een trein voorbij.Mijn truck en oplegger deinen dan ook niet een kwartier na.
Diegene die dus niet het fatsoen op kan brengen,om het voor iedereen aangenaam te houden,en alleen maar aan zijn eigen ik denkt,en zogenaamd moet "waterracen" moet daar de ruimte voor gaan zoeken waar dit toegestaan is,en op ander plaatsen zich houden aan de geldende regels, of niet meer zich op het water te begeven.Dat "tuig" mag wat mij betreft verbannen worden naar een ander oord.Zoek de Noordzee maar op,daar vallen je hoge hekgolven ook niet op,en heeft een ander geen last van dat matsjo gedrag.Ik heb de regels niet ontworpen,maar deze zijn er juist gekomen door als die vreemde snuiters die denken dat zij meer recht hebben dan anderen.
En degene die niet gefilmt wenst te worden,en die niet de kans wenst te lopen om met zijn waardeloos gedrag op Youtube te komen,moet thuis blijven.Op eigen terrein mag ik hem niet filmen,dat is prive,is het openbaar is hij vogelvrij.En ik kan iedereen aanraden een memorecorder aan te schaffen.Want met iedereen waar je GEEN prive relatie mee hebt,daarvan mag je het gesprek anoniem opnemen,en gebruiken als bewijs,dat je tegen hem kunt gebruiken.En als er maar genoeg van deze filmpjes op Youtube verschijn,dan gaat er vanzelf bij de overheid een belletje rinkelen,en krijgen we vast en zeker ,vroeg of laat een soort van regstratiesysteem voor boten,met allemaal een kenteken.Dat hebben we dan weer te danken aan al die idioten die het voor anderen overal menen te moeten verzieken.Het is net zoals bij voetbalwedstrijden.Grosso modo gaat er heen voor een leuke wedstrijd,echter een klein aantal moet overal rotzooi trappen,Zo is het ook op het water.Enkelen zitten erop,om het voor een ander te bederven.En 2 stuks in deze thread,schaar ik daar ook onder.