Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

algemene discussies

Re: Waarschijnlijk dom, maar ik kon het niet laten!

Berichtdoor aquanaut » 26 Mei 2015, 21:26

De filmpjes zijn bij mij voor de haven geschoten.
De maximale snelheid op dit stuk vaarwater is 9 km/u
Ik kan gezien mijn diepgang en waterverplaatsing dergelijke snelheid niet eens halen en dat is maar goed ook.
Het stuk vaarwater tussen Achthoven en Montfoort zit vol met blinde bochten als gevolg van ligging en begroeing waardoor 9 km al te hard gaat.
Er wordt gevaren met pvc roeibootjes door kindertjes, incidenteel gezwommen, gekanoet en gewaterfiets.
Ze mogen van geluk spreken dat het niet gruwelijk mis is gegaan.
Ik vermoed dat de klojo's de boot hebben verkocht want sinds het verschijnen van deze filmpjes heb ik de boot nooit meer gezien.
Ik heb overigens begrepen van de waterpolitie waar ik ooit te gast was dat ze niet kunnen bekeuren op registratietekens.
Anders als bij een kenteken van een voertuig waarbij de kentekenhouder verantwoordelijk is voor het gedrag van zijn voertuig tenzij hij kan aantonen dat het niet was.
Dit is bij een registratie van een snelle motorboot anders.
Hierbij moet er een staande houding plaatsvinden waarbij de schipper een bekeuring krijgt indien hij iets doet wat niet mag.

Als men de lui op deze beelden zouden kunnen aanpakken mogens ze ze van compleet uitkleden.
Ik vind dit namelijk veel meer als te snel varen.
Ik zo er eerder poging doodslag van maken.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

Berichtdoor gast » 26 Mei 2015, 21:36

Ja die boot is verkocht.

Er is pure schande gesproken op het forum van onze snelle vrienden. (en terecht)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 26 Mei 2015, 22:09

Ik snap niet waarom ik het normaal moet vinden om in de klotsende ellende te varen die een ander achterlaat door schijt te hebben aan snelheidsbeperkingen, en waarom die snelheidsmaniak dan wel heel verontwaardigd mag zijn wanneer ik in zijn vaarwater lig.
Wanneer je van een flat afspringt, kun je de aarde toch ook niet de schuld geven dat die zo snel op je afkomt.

Er ging trouwens een ervaring aan vooraf die meespeelde bij mijn actie. De dag ervoor was ik geschut in de Beukersluis samen met een speedboot die achter mij lag. Die trok na het schutten even een sprintje richting Meppel waardoor ik een half uur in een hevig klotsend Meppelerdiep moest varen met een hond die constant bang naar de bewegende kuipvloer stond te kijken.

En golfslag op een meer is heel wat anders dan een klotsend Meppelerdiep.

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor gast » 27 Mei 2015, 04:37

Hoef je van mij ook niet normaal te vinden, dat schrijf ik ook nergens en ik kan je de frustratie deels voorstellen maar je schiet er niks mee op.
En vooral omdat je je er zo aan ergert zal elke speedboot of ander snelvarend schip die je tegenkomt dit gevoel voor jouw persoonlijk versterken.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Marie Christina » 27 Mei 2015, 06:42

Popeye schreef:Wanneer je van een flat afspringt, kun je de aarde toch ook niet de schuld geven dat die zo snel op je afkomt.
Groet, Jack.

(Ik gebruik even je eigen bijdrage, want die verwoord zo mooi wat ik bedoel.)

Inderdaad, maar je zult het net zo moeten accepteren.
Het is niet te veranderen.
Zodra je daar vrede mee kunt hebben is je eigen rit een stuk aangenamer. (Hoewel..... :D Die van die flat af misschien niet. )
Gebruikers-avatar
Marie Christina

ligplaats: Noord Drenthe
info:

Berichtdoor elrenegado » 27 Mei 2015, 08:14

ik ben deze heren toen tegengekomen op de hollandse ijssel, wel flinke tijd geleden, ergens in 2010 of 2011 dacht ik.
ik zag ze in de verte dat trucje uithalen bij de huurbootjes door met vol gas, geen gas, zo golven/spetters te creeén.
2 van mijn meevarende hadden voor ik er erg in had een touw in het water gegooid vlak voordat ze me voorbij kwamen, 30m verderop lagen ze stil 8-)
We hebben het toen ook gemeld bij de politie.
Zover ik weet zijn ze er toen wel mee gepakt, maar of ze ook een boete hebben gehad oid betwijfel ik.

op de hollandse ijssel tussen nieuwegein en gouda is het gewoon ronduit levensgevaarlijk om zo hard te varen.
----------------
Groet, Steve
----------------
Gebruikers-avatar
elrenegado

ligplaats: NL
info: Neth Ship 61ft
2x MTU 12v183 a 409pk

Berichtdoor varg » 27 Mei 2015, 08:38

Forumleden,
Helaas wordt iedere pleziervaarder wel geconfronteerd met gevaarlijk en overlastgevend gedrag van snelle motorboten. Natuurlijk zijn het uitzonderingen, maar het is schrijnend dat er niet tegen opgetreden kan worden als er geen politie ter plaatse is. De 'pakkans' is met de huidige regelgeving zo klein dat de overlast zal toenemen.
Beelden zijn machtig. Laten wij op het forum een hoekje inruimen waarop we beeldmateriaal van misstanden kunnen posten. De overheid kan dan gestimuleerd worden om deze mensen achteraf aan te spreken op gevaarlijk of overlastgevend gedrag.
Het verzamelen en publiek maken van beeldmateriaal kan bijdragen aan een regelgeving waarbij een snelvaarvergunning kan worden ingetrokken op grond van duidelijke beelden.

Als we niets doen verandert er niets. Als we in actie komen zoals de topic-starter heeft gedaan gaan we in de richting van meedoen aan het onfatsoen, dus....film! Leg je camera (zeevast) klaar of installeer een permanente camera zoals steeds meer automobilisten dat ook hebben gedaan.

Let wel, het merendeel van de geregistreerde snelvaarders veroorzaakt geen of aanvaardbare overlast. Wij blijven vriendelijk groeten!
Arnold
b]'Varg' [/b]
LBD 9,62 m x 3.46 m x 0.80 m
Doorvaarthoogte gestreken mast: 1.95 m
Motor: Yanmar 4JH4E 53pk mech.kk.
ligplaats: Amsterdam / Nw. Meer
Gebruikers-avatar
varg

ligplaats:
info:

Berichtdoor Popeye » 27 Mei 2015, 10:02

varg schreef:Forumleden,
Helaas wordt iedere pleziervaarder wel geconfronteerd met gevaarlijk en overlastgevend gedrag van snelle motorboten. Natuurlijk zijn het uitzonderingen, maar het is schrijnend dat er niet tegen opgetreden kan worden als er geen politie ter plaatse is. De 'pakkans' is met de huidige regelgeving zo klein dat de overlast zal toenemen.
Beelden zijn machtig. Laten wij op het forum een hoekje inruimen waarop we beeldmateriaal van misstanden kunnen posten. De overheid kan dan gestimuleerd worden om deze mensen achteraf aan te spreken op gevaarlijk of overlastgevend gedrag.
Het verzamelen en publiek maken van beeldmateriaal kan bijdragen aan een regelgeving waarbij een snelvaarvergunning kan worden ingetrokken op grond van duidelijke beelden.

Als we niets doen verandert er niets. Als we in actie komen zoals de topic-starter heeft gedaan gaan we in de richting van meedoen aan het onfatsoen, dus....film! Leg je camera (zeevast) klaar of installeer een permanente camera zoals steeds meer automobilisten dat ook hebben gedaan.

Let wel, het merendeel van de geregistreerde snelvaarders veroorzaakt geen of aanvaardbare overlast. Wij blijven vriendelijk groeten!
Arnold

Die kant wou ik dus op!

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor gast » 27 Mei 2015, 10:06

Ben ik niet voor.

Ik heb geen enkele moeite dat zulke aso's zoals in het filmpje op het internet komen. Waar ik wel tegen ben is een hetze door frustraties, iedereen heeft namelijk zijn eigen interpretatie van wat wel en wat niet normaal is.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor aquanaut » 27 Mei 2015, 11:39

chaea schreef:Ben ik niet voor.

Ik heb geen enkele moeite dat zulke aso's zoals in het filmpje op het internet komen. Waar ik wel tegen ben is een hetze door frustraties, iedereen heeft namelijk zijn eigen interpretatie van wat wel en wat niet normaal is.

Daarnaast is het (helaas) zo in Nederland dat het publiekelijk aan de schandpaal nagelen van uitschot voor strafvervolging averechts werkt.
Politie kan niets doen op basis van een filmpje met een zichtbaar registratieteken anders dan waarschuwen, mochten ze toevallig de boot aanhouden.
Het kan ze hooguit triggeren om meer te surveilleren op plaatsen waar herhaaldelijk overlast is.
Maar dan is het in alle gevallen beter om de beelden naar de politie te mailen ipv op het www knallen.
Mensen herkenbaar in beeld brengen en op internet publiceren is in strijd met de privacy wetgeving en dergelijk "bewijs" zal alleen maar bijdragen dat zulk volk moeilijker aangepakt kan worden.
Ze lijden namelijk verschrikkelijk van het feit dat ze met hun harses op het internet gezet zijn........

Niet mijn idee maar helaas wel de realiteit.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat