mensen,
ik wil een automatisch motorkamer blussysteem.
heeft iemand dat en zo ja wat voor eentje? grtn
De Stoere schreef:wat moet ik met een diesel met een brandblussysteem.
Gr René ( De Stoere).
R.C.Grootveld schreef:Bij mij was standaard een automatische CO2 installatie van SAVAL ingebouwd.
Bestaat uit een cylinder voor de CO2 en een kunststof slang die door de motorruimte loopt.
Bij brand smelt de slang en wordt de inhoud in de motorruimte gespoten, omdat de motor dan een deel van de CO2 aanzuigt, zou die automatisch moeten verstikken. Althans dat is de bedoeling, heb het nooit geprobeerd en hoop er ook nooit achter te moeten komen.
Ronaldmuzie schreef:
En dan is je motor ook gelijk ten einde als hij op dat moment loopt
Ronaldmuzie schreef:En dan is je motor ook gelijk ten einde als hij op dat moment loopt
aquanaut schreef:Die motor merkt daar niets van hoor!
Hij slaat alleen af als gevolg van de verdreven zuurstof.
Ok hij zal even flink roken, maar dat doet je boot ook als je niet blust
Je bent waarschijnlijk in de war met bluspoeder
Nadeel is wel dat indien de motor redelijk wat toeren maakt als de blusinstallatie afgaat dat het betrekkelijk lang duurt voordat de motor stilstaat.
Hierdoor slurp je een hoop CO2 uit de MK waardoor hervatten van de brand voor de hand ligt.
En je moet niet zelf in de MK zitten als een CO2 blusser afgaat, been there done that!
Aquanaut
Terug naar Techniek algemeen niet stalen schepen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten