Ongenode gasten

algemene discussies

Ongenode gasten

Berichtdoor henkvd » 14 Dec 2014, 11:28

De manier van registreren welke de boel goed schoon kon houden voor ongenode gasten werkt duidelijk ineens niet meer, van de week had ik al hier en daar m'n twijfels maar vanaf vannacht, is het ineens ongezellig druk geworden, heb net zo'n 25 ongenode gasten verwijderd, heb de deur maar eerst op slot gedaan omdat ze er sneller inkwamen dan ik ze kon verwijderen.
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Re: Ongenode gasten

Berichtdoor laserdevil » 14 Dec 2014, 11:42

Henk,
Werk hebben en werk houden.... ;)
Ik heb er in ieder geval niks van gemerkt.
Dit wil dus zeggen dat je je werk goed gedaan hebt.
Maar hoe kon dit dan gebeuren?
Denk dat ze toch elke zwakheid in de systemen gebruiken om binnen te dringen.
Je weet niks is 100%.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor henkvd » 14 Dec 2014, 11:51

De spammer ( automatisch ) worden steeds slimmer de bij registreren probeer je die buiten de deur te houden met de nodige middelen zoals een vraag en antwoord, of door tekst overtypen een captacha, die laatste is al heel lang geen belemmering meer voor de spammers, onze vraag was kennelijk ook gevonden, denk dat dit gelijk via een spammers netwerk wordt door gegeven, nu staat de deur dicht en moet ik toestemming geven, eens zoeken of er weer andere manieren zijn om dit laatste te voorkomen.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor laserdevil » 14 Dec 2014, 12:40

gevalletje kat , muis henk.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor henkvd » 14 Dec 2014, 15:20

Zo zou je het kunnen noemen, de deur staat nu dicht en een nieuwe registratie gaat tijdelijk via mij, in 4 uur tijd weer zo'n 30 ongenode gasten niet binnen gelaten, nadeel is een met goede bedoelingen komt er nu een stuk moeilijker doorheen.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor henkvd » 14 Dec 2014, 18:03

Door een actie van mij hebben enkele een bericht gekregen dat ze een ban zouden hebben, als het goed is, is dat verholpen, zo niet laat het even weten.

Contact beheerder in dat geval.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor Blacktoppie » 14 Dec 2014, 18:59

is het aanmelden van ongenode gasten de hele dag door of vooral 's nachts?
waarom ik het vraag, op een ander forum waar ik zit hebben ze het aanmelden voor nieuwe leden 's nachts uitgeschakeld dit om het probleem met spammers op te lossen.
tis helaas niet heel gastvrij maar wellicht een oplossing.

Arco
Curtevenne 830AK "Marana"
Beenhakker 4m "Betty"
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Gebruikers-avatar
Blacktoppie

ligplaats:
info: Curtevenne 830 ak, Beenhakker 4m, met sabb 8h.

Berichtdoor henkvd » 14 Dec 2014, 19:09

Deze werkte 24 uur door, daar zit dus geen patroon in, de spelregels om aan te melden zijn nu aangepast, of het 100% is zal de komende tijd vanzelf uitwijzen. Onmogelijk maken om te registreren is natuurlijk ook niet de bedoeling, zal m'n licht een opsteken wat de oplossing is om ongenode gasten buiten de deur te houden met de laatste technieken, dit blijft een kat en muis spel.

Wat verder het nut is ontgaat me verder, er komt niets zinnigs uit lijkt me, dus wat voor doel het dient blijft vaag, helaas zou er een groot hek mogen om bepaalde delen van de wereld, waar www beter vervangen zou kunnen worden door een bwww. beperkt world wide web, het oostblok brengt hier alleen negativiteit op het web, waar veel narigheid vandaan komt.
Het is verder niet schadelijk water er gebeurd, wel vervelend.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor Ardi » 14 Dec 2014, 20:12

Je zou op ip adres kunnen checken

IP Adres controle
phpBB biedt de mogelijkheid om het IP adres van de gebruiker (of spambot) te controleren aan de hand van enkele blacklists. Deze blacklists houden bij welke IP adressen vaak door spammers gebruikt worden. Het voordeel hiervan is dat het niet alleen werkt tegen spambots, maar ook tegen menselijke spammers. Er kleven echter ook 2 belangrijke nadelen aan: spammers wisselen continu van IP adres en de blacklist loopt dus per definitie een klein beetje achter. Verder kan het tot "valse positieven" leiden: goedwillende mensen die vanaf een geblackliste IP-adres surfen en daardoor ten onrechte geblokeerd worden. Tenzij andere maatregelen ineffectief blijken, wordt daarom afgeraden van deze methode gebruik te maken.
Je activeert de blacklist via het beheerderspaneel -> tabblad algemeen -> beveiligingsinstellingen -> Controleer IP in de DNS Blackhole List.

Een MOD die een soortgelijke controle doet maar dan met andere blacklists en extra controle op email adressen etc. is ATBL Antispam. Een MOD die het blocksysteem verder uitgewerkt heeft is Advanced Block MOD. Voor deze MODs gelden echter ook dezelfde nadelen als voor het basissyteem.

Voor de volledigheid moet gezegd worden dat er geen enkel waterdicht systeem bestaat om spambots tegen te houden. Er is een continue "strijd" gaande tussen beheerders die spambots willen tegenhouden en spammers die de beveiligingen weer proberen te kraken. Het is daarom belangrijk om je forum up to date te houden en als je merkt dat er weer spambots door je beveiliging heenkomen, nieuwe maatregelen te nemen.
Verder is elke CAPTCHA gebaseerd op het onderscheid tussen mens en computer. Tegen menselijke spammers is vrijwel niets uit te halen.

Ik heb een forum helemaal dichtgezet (wordpress) en de nieuwe bezoekers moeten zich eerst voorstellen eer ze toegang krijgen.
Weet niet of dit ook te regelen is met dir forum.

gr Ardi
No Guts, No Glory
Gebruikers-avatar
Ardi

ligplaats: Oostvoorne
info:

Berichtdoor henkvd » 14 Dec 2014, 20:40

Ardi ik ben bekend met de bestaande mogelijkheden, IP adres reeks blokken kan, alleen gebruiken de spamrobots DNS proxy's dan blijf je dus aan de gang. Captcha's zijn al tijden gebroken, daar zit dus ook niets in, de vraag en antwoord methode was tot van de week doeltreffend, nu niet meer.

Blijft over, registreren middels een email verificatie, moet er een geldig email adres gebruikt worden, dat is een drempel.
volgende methode, als beheerder goed keuring geven, heeft als nadeel dat het allemaal wat langer duurt.
Nu opzoek naar weer een nieuwe methode, die aan de ene kant vrijheid geeft en aan de andere kant de geautomatiseerde spammers buiten de deur houdt.

Het blijft een strijd om deze onzin tegen te gaan, het nut blijft me verder ontgaan, het is alleen vervuiling, waar alleen ergernis mee veroorzaakt wordt. Grappig om te zien is bv dat ligplaats een veld is wat ingevuld moet worden, die halen ze gewoon op uit het forum, allemaal keurige nederlandse plaatsen.

Mogelijk zijn er vandaag wat berichten wat te abrupt verwijdert, vanmorgen was het wat hectisch, waarbij de ongenode gasten en de reacties daarop direct zijn verwijderd.
henkvd
Beheerder

info:

Volgende

Terug naar Steigerpraat