Wat doen jullie?

algemene discussies

Re: Wat doen jullie?

Berichtdoor pascall » 14 Aug 2014, 19:19

Wij vinde het heerlijk om vooranker te liggen, maar een leuk plaatsje of stekje gaan we ook niet uit de weg.

Tv hebben we niet aan boord.

Koffie, baaaaaaaaaa, thee!

Internet aan boord voor het ontvangen van weerbrichten.

Met vriendelijke groet;

Pascal.
pascall

ligplaats:
info:

Berichtdoor Ronaldmuzie » 17 Aug 2014, 23:09

Het liefst liggen we lekker aan een steiger uitkijkent op het brielse meer.
En als we vacantie hebben plannen we een richting Maar nooit hoe we varen en wat we gaan doen we houden van verassingen en zien elke dag wel waar we uitkomen bevalt het blijven we zijn we uitgekeken gaan we weer verder.

Koffie is senseo of oploskoffie
Tv hebben we aan board maar gebruiken we enkel om een nieuwsje te kijken

Navigeren doe ik met de tablet met anwb kaarten puur ter info want zoals ik al zij varen we op de bonefooi.

We liggen het liefst aan steigers, weilanden etc. Maar niet in havens dit allen als het moet om stroom te draaien

Gr ronald
:D
Gebruikers-avatar
Ronaldmuzie

ligplaats: Omgeving rotterdam
info:

Berichtdoor Marcel010 » 18 Aug 2014, 18:20

Wij zijn vooralsnog niet op vakantie gegaan en zullen dat ook niet snel doen voordat de boot technisch helemaal goed is.
Maar nu varen we gewoon een dag ergens heen, bbq mee en genieten.

Laatst b.v. op een eilandje gelegen op de Bergse Plas in Rotterdam, daar hebben ze rondom damwanden met van die ringen om aan te leggen.
BBQ mee, muziekje aan, en koud bier en genieten.

Alleen mensen laten wel een zooitje achter zeg, bierblikjes, weggooi bbq's.
Heb zelfs nog rotzooi van andere mensen meegenomen, schandalig eigenlijk.
Gebruikers-avatar
Marcel010

ligplaats: Rotterdam Noord
info:

Berichtdoor sogna mi » 19 Aug 2014, 08:25

Het is toch het mooist om een fijn plekje te vinden in "the middle of no-where", en inderdaad slechts havens aan te doen voor een stroom boost.
Ik merk ook dat mn mastervolt de accu,s wel volkrijgt en mn motor dynamo niet. Hoe lang ik ook vaar.
sogna mi

ligplaats:
info:

Berichtdoor R.C.Grootveld » 19 Aug 2014, 13:03

sogna mi schreef:Ik merk ook dat mn mastervolt de accu,s wel volkrijgt en mn motor dynamo niet. Hoe lang ik ook vaar.

Heb je er soms een "gewone" (dus geen zg verliesvrije MOSFET) diodebrug tussen zitten?
Rob
R.C.Grootveld

ligplaats:
info:

Berichtdoor laserdevil » 19 Aug 2014, 16:28

Heb je er soms een "gewone" (dus geen zg verliesvrije MOSFET) diodebrug tussen zitten?

Maakt niks uit.
Als hij tussen de dynamo zit zit hij meestal ook tussen de lader.
Verlies is dan aan beide zijden.
Of hij heeft de lader met meerdere uitgangen aan de accu's aangesloten , dan gaat die vlieger natuurlijk wel op.
chrit van den elzen.
Gebruikers-avatar
laserdevil

ligplaats: rijkel
info:

Berichtdoor helenakruiser » 22 Aug 2014, 11:21

Wij wonen in het zuiden...onze boot ligt in Friesland...in een particuliere haven...de trip erheen duurt gemiddeld 2 uur en 3 kwartier....daarmee begint onze voorpret al.
Wij gaan alle vakanties naar de boot en tussen de vakanties door proberen wij om het weekend te gaan...ligt een beetje aan het weer....meestal gaan wij varen...soms ook niet...
als er leuke dingen in de buurt te doen zijn...dan gaan wij daar heen en fungeert ons bootje als hotel....Maar als wij gaan varen maakt het niet uit waar heen...Leuke dorpjes genoeg
daar in het Friese.....maar Akkrum en Balk hebben onze voorkeur voor de weekenden...2 uurtjes varen...en altijd plek....in de haven...of gewoon Marrekrite...Als het weer het toe laat
word er soms wat geklust....verflaag bij houden....knoemelen....en anders kletsen met de havenmeester....sneuren in een 2e hands winkel in Balk....ongelooflijk wat Willem daar heeft liggen
.....meestal blijft er iets aan mijn handen plakken.....Laatst nog een goed werkende oude marifoon gekocht....nostalgie...Vissen doe ik ook heel graag....ach...wij krijgen de tijd wel om
met koffie uit de ketel....een Grolsch uit de koelkast.....we kunnen het slechter treffen......
helenakruiser

ligplaats: Jutryp
info: Helenakruiser , Daf 575

Vorige

Terug naar Steigerpraat