steen in een nog stille vijver.......

algemene discussies

Re: steen in een nog stille vijver.......

Berichtdoor Mopolcamper » 24 Jan 2012, 15:26

Reijmerink heeft m.i. absoluut een punt. Wanneer je het organisatorisch niet goed regelt, kan er van alles gebeuren. Dat bleek wel bij het "oude" forum. Nu hebben we te maken met een aantal goedwillende en ook door mij zeer gewaardeerde individuen die de organisatie op zich hebben genomen. maar je weet nooit wat de toekomst ons brengt. Mensen zijn tijdelijk en hun goede bedoelingen op termijn misschien ook als er op enig moment waarde aan dit forum kan worden toegekend. In de loop van de tijd wordt er een schat aan informatie en een groot netwerk opgebouwd, hetwelk zoals is gebleken kennelijk commercieel interessant kan worden Het zou daarom beter zijn e.e.a. te regelen, met statuten en een huishoudelijk regelement. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een vereniging, gezien het democratisch karakter van deze rechtsvorm.
Mopolcamper

ligplaats:
info:

Berichtdoor sigdock » 24 Jan 2012, 15:49

Een vereniging..... met een bestuur, een inschrijving bij de KvK (met de bijbehorende kosten), ledenvergaderingen, persoonlijke aansprakelijkheid van de bestuursleden enzovoort enzovooort. Als je nou echt om werk verlegen zit dan zou ik zeggen: leef je uit. Ik ben tot nu toe nog geen enkel forum tegengekomen, afgezien van de fora en prikborden die in handen zijn van commerciele bedrijven, waar een rechtspersoon achter zit.
sigdock

ligplaats: Marina Muiderzank
info: Kalik 30

Berichtdoor Bejakruiser » 24 Jan 2012, 16:11

Je zou er ook voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld wekelijks of maandelijks een backup naar iedere moderator te sturen. Mocht er dan ooit iets met het forum, of beheerder, gebeuren (zoals de al eerder genoemde tram bijvoorbeeld ;) ) dan kan het zonder veel informatie te verliezen in ieders geval weer opgestart worden.
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Byl54 » 24 Jan 2012, 16:25

Dat klopt sigdock, als we dit niet meer mee willen maken, zal er iets extra's geregeld moeten worden. In een vereniging kan je ook gewoon lid zijn en op een ledenvergadering komen (niet verplicht)
Maar je zal wel leden moeten hebben die tijd en zin hebben om deze extra's te doen. ik heb nu al bewondering voor een aantal, die dit opgebouwd hebben, ondanks dat ik het niet altijd eens ben met sommige berichten op zeilen. (vind Matje en redsonja wel aardig). De kosten die nu en in de toekomst gemaakt worden, zullen toch ook gedeeld moeten worden, een website hosten kost ook geld enz. Dus misschien heeft iemand een goed idee om dit op te starten.
Gebruikers-avatar
Byl54

ligplaats: Nieuwegein
info:

Berichtdoor Klaas » 24 Jan 2012, 16:35

ik denk dat het voor nu gewoon verstandig is om stap voor stap te doen.
laten we erst even de data op een andere server krijgen, dat is nu prioriteit, zodat we niet steeds afhankelijk zijn van, en als dat klaar is moeten we kijken naar mischien een vorm van het beheer.
Maar ik blijf erbij dat we nu alle weten wat er kan gebeuren en dat we dat niet zomaar zouden raar doen.
dus laat eerst dit even gebeuren, en dan zie ik wel verder, heb het vertrouwen in Henk en in sigdock, en ik denk dat er dan wel een klein commitee zal komen waarin dit soort problemen worden besproken.
er wordt goed naar alle leden gecommuniseerd, en dat is het belangrijkste lijkt mij.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor gast » 24 Jan 2012, 17:47

Dat er achterdocht is ontstaan is geheel logisch.
Het grote probleem met dat andere forum is/was dat Sanoma ten alle tijden de ontzichtbare baas was.
Dat forum is plots ter ziele gegaan door commerciële belangen en we zijn allemaal zo aan de kant gezet omdat wij maar met een beperkte club aanwezig waren.
Daarbij waren wij ook niet de doelgroep van Sanoma en het gekoppelde Zeilen tijdschrift.
Met beperkt bedoel ik hoe Sanoma dat ziet. (dus val mij hierop niet aan)
Zoals iedereen wel heeft kunnen lezen op het Zeilen forum is er continu mooi weer gepeeld met cijfers: wij hebben 6500 ledenen wij hebben meer dan 100.000 postings. Dit horen wij maar dat horen de investeerders ook, wij weten beter maar de investeerders/adverteerders van het blad Zeilen peinzen daar niet over, die zien een mooi glossy blad met daaraan gekoppeld een forum met 6500 leden en een aantal dat elke dag groeit.
Zeilen.nl het Zeilen forum en de botenbank zit in elkaar verweven, daarom zijn de bezoekersaantallen zo hoog (150 gasten en meer tegelijkertijd is daar heel normaal) de nieuwe members allemaal namen die niks posten (kennelijk leden van het blad die inloggen op zeilen.nl of de botenbank)
Adverteerders betalen daarom grif voor hun advertenties in het blad Zeilen.
Tja en dat daar een beperkte groep met "maar 114" leden zit die bezwaar maakt, so what weg ermee.
Marti gaf al onbeholpen aan dat er mensen zijn die meelezen, er mag geen reclame in je onderschrift en alles wat negatief is komt onder moderatie en supersnel in het archief en reageren is dan onmogelijk.

Dit forum is opgericht door een individu die geen enkel ander belang heeft dan mensen helpen, ik kom Henk zijn naam ook tegen op de andere watersportfora's.
Wij hebben met z'n allen er een succesgeheel van gemaakt en het doel moge duidelijk zijn.
Er is geen enkel commercieel belang en er is geen ontzichtbare baas die eventjes de stekker eruit kan trekken.
Als het forum straks zijn uiteindelijke vorm heeft en Sigdock heeft hem op zijn server zijn er al 2 welwillende mensen die beschikken over de data's. Van beide ben ik overtuigd dat ze nooit van dit soort fratsen uithalen. Dat vertrouwen verwacht ik ook van de andere forumleden.
Een rechtspersoon is onzinnig, geeft extra werk, we moeten hiervoor betalen en mensen kunnen in de finaciële stukken kijken.
gast

Berichtdoor oeds » 24 Jan 2012, 19:30

iedereen predikt voor eigen parochie!!
zo ook zeilen.
Ik ben erg blij met wat er nu hier allemaal gebeurd en hoe de sfeer hier is.
Ben de oprichters en moderatoren hiervoor dankbaar.
tenslotte het moet allemaal maar even tussen de bedrijven door!!
mensen die me niet kennen zeggen hij is gek!
mensen die me wel kennen zeggen hij is zo gek nog niet!!
Gebruikers-avatar
oeds

ligplaats:
info:

Berichtdoor fox4you » 24 Jan 2012, 20:42

chaea schreef: zijn er al 2 welwillende mensen die beschikken over de data's. Van beide ben ik overtuigd dat ze nooit van dit soort fratsen uithalen. Dat vertrouwen verwacht ik ook van de andere forumleden.

Zo werkt dat echt niet Chaea.
Jij vond Ton toch ook zo'n aardige vent etc.
De mensen van het eerste uur en daar mag jij je ook toe rekenen, al was je wel erg lang terughoudend, moeten daar over kunnen meepraten/beslissen wat er nu gaat gebeuren met de data.
Niet zomaar 2 personen waarvan jij toevallig overtuigd bent dat ze het vertrouwen wel waard zijn hebben we weinig aan.
Het zal allemaal best maar ik hoor ook al een tijdje niets dus ik wil graag effe weten hoe het ervoor staat en welke besluiten er al genomen zijn.
Er was min of meer een groep samengesteld dus ik zou zeggen begin daar de discussie maar mee en ga niet roepen dat je van de andere forumleden dat vertrouwen nu ook verwacht.
Dat maken de forumleden overigens ook nog eens zelf uit.
Gebruikers-avatar
fox4you

ligplaats:
info:

Berichtdoor Bejakruiser » 24 Jan 2012, 20:46

Daar heb je hem ook weer...
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor fox4you » 24 Jan 2012, 20:52

Bejakruiser schreef:Daar heb je hem ook weer...

En wat moeten we met zo'n reactie.
Neem gewoon deel aan de discussie en reageer inhoudelijk dan doe je tenminste iets nuttigs voor het forum.
Gebruikers-avatar
fox4you

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat