vuuren1 schreef:Geweldig zo'n Europa met open grenzen, ze pikken je spullen en zorgen met goedkoop werk dat Nederlanders werkeloos worden.
@ Henk & Hans, het is niet anders, klaarblijkelijk mogen wij uberhaupt nog blij zijn dat we het mogen zeggen!
Een paar jaar geen last gehad, ligplaats recht voor de woning van de werfeigenaar met wifi, met zijn medewerking dus de camera's aan boord kunnen doorlussen naar mijn eigen server die de opname's van mijn bedrijf opslaat. Nu een andere haven; een (nieuw) ribje met bb in de davids, ketting door de motor, ketting door de spiegel, op twee plaatsen door de rvs reling gehaald. Gelukkig gefotografeerd voor de verzekering en akkoord voor dekking bevonden. Kom je aan boord, is je reling op twee plaatsen doorgeslepen; bootje weg

(Ik heb geen verwende koters, ze hebben gewerkt voor dat ribje!!)
Maar dat zijn de gelegenheidsdieven; inmiddels gaat het veel verder. Vorige week een nagelnieuw 50 ft motorjacht van de werf in Frankrijk naar zeeland gevaren (rondje UK ivm motoruren); jacht was door de werf compleet geleverd, airco's en generators, hydr. loopplank etc. maar de navigatieapparatuur moest in NL worden ingebouwd, alsmede de eerste 100 uur servicebeurt. Schip afgeleverd (moest geklaard worden ivm btw) en gelukkig schriftelijk overgedragen aan de agent. Na inbouw kreeg ik het verzoek om het in zeeland over te varen naar de andere oever omdat de charterbemanning op Brussel zou landen en dat dus makkelijker zou zijn. Godzijdank was ook daar een agent aangesteld (ik had daar helemaal niet bij stilgestaan omdat de boot inmiddels in NL was geklaard) en ook hij heeft de overdracht getekend.
Nog geen 12 uur later kreeg ik een belletje van de nieuwe charterkaptein; alles weg; scanners uit de mast; alle navigatieapparatuur weg, alleen de lange kabels lagen er afgeknipt nog. Dat spul past niet eens in een stationwagen, daar heb je een aanhanger voor nodig. Schade? geen idee maar tenminste enige tienduizenden euro's!
Commentaar leverancier van de apparatuur; Da's niet voor het eerst dat we dit meemaken..... Die dieven weten dus precies waar ze moeten zijn, en wat er te halen valt
Dat gaat niet meer over een verdwaalde en noodruftige oostblokker, dat is gewoon gepland, en georganiseerd

We hebben in Vlissingen een scheepswerf van naam, en jullie weten, ik noem nooit namen.... Die hebben meer mensen in dienst op de afd. bedrijfsbewaking als op de afdeling elektra/electronica dat zegt genoeg.
Komt die chartereigenaar ooit nog naar Nederland?, Ja, zodra hij failliet, is vraagt hij hier een uitkering aan