Voorstellen en een probleem.

staartolie werk schroef carburateur ontsteking spoel mono kabel

Re: Voorstellen en een probleem.

Berichtdoor gast » 01 Jun 2014, 20:36

Boot op trailer naar de monteur, das niet zo moeilijk toch?
Wil je graag een panklare oplossing voorleggen maar in dit stadium is dat niet mogelijk.
Teveel factoren en teveel veronderstellingen.. .
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor stentor950 » 01 Jun 2014, 20:51

Ik zie allemaal prachtige technische adviezen. Zelf geef je aan:

Nu vaar ik vol gas, vaar over de golven en word redelijk heen en weer geschud, hierbij dreun ik best hard tegen mijn gashandel aan.

Je kan dan gaan zoeken of het aan de BB ligt, maar het lijkt mij logischer eerst naar de (aansluitingenvan de ) gashandel te kijken.
Ariadne kruiser
type: Stentor 950 OK/AK
Ligplaats WVA Aalsmeer
Gebruikers-avatar
stentor950

ligplaats: Aalsmeer
info:

Berichtdoor Jillis88 » 01 Jun 2014, 23:05

chaea schreef:Boot op trailer naar de monteur, das niet zo moeilijk toch?
Wil je graag een panklare oplossing voorleggen maar in dit stadium is dat niet mogelijk.
Teveel factoren en teveel veronderstellingen.. .

Nou het probleem is nu dus dat ik ruim een half uur varen van een helling lig en de motor eigenlijk liever niet gebruik. Maar het kan zeker wel. De monteurs hier in de buurt welke ik gesproken heb zeggen voor simpel onderhoud al minimaal twee weken te plannen. Ook dit is geen probleem maar als het nou 4 weken wordt? Nou voor dat risico ben ik wel even bereid zelf wat schoon te maken en of te vervangen. Zover het mogelijk is voor mij natuurlijk. Ik zal morgen even een rondje bellen naar meer monteurs, ik zag al even een spoed pechhulp voorbij komen maar daar zullen de kosten ook wel erg hoog zijn en als er iets besteld moet worden gaat dat ook zo snel allemaal niet.
Ik snap het, maar voor hetzelfde geld heeft iemand een eenvoudig superidee met een super resultaat. Morgen ben ik vrij en ga ik gewoon nog even verder kijken. Ik begin met uitsluiten en afkoppelen! Intussen bel ik de andere monteurs in de buurt ook even. Ik blijf mijn bevindingen updaten totdat hij is weggebracht :D . Gr

stentor950 schreef:Ik zie allemaal prachtige technische adviezen. Zelf geef je aan:

Nu vaar ik vol gas, vaar over de golven en word redelijk heen en weer geschud, hierbij dreun ik best hard tegen mijn gashandel aan.

Je kan dan gaan zoeken of het aan de BB ligt, maar het lijkt mij logischer eerst naar de (aansluitingenvan de ) gashandel te kijken.

Dat zal ik morgen weten, die wordt morgen onder het varen afgekoppeld. Op alle mechanische delen na!
Gebruikers-avatar
Jillis88

ligplaats: Schermer
info:

Berichtdoor gast » 02 Jun 2014, 05:42

Kanteltrailer.
En jmhet idd druk bij de watersportbedrijven, maar als je nu een week w8 blijven die 2 weken ook staan.
Maar je kan eerst de carburateurs schoonmaken ( ammoniak badje ) wellicht tackle je zelf het probleem.
Maar hou er rekening mee dat sleutelen boven het water geen fijne omstandigheid is ( iets met plons)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jillis88 » 02 Jun 2014, 20:48

chaea schreef:Kanteltrailer.
En jmhet idd druk bij de watersportbedrijven, maar als je nu een week w8 blijven die 2 weken ook staan.
Maar je kan eerst de carburateurs schoonmaken ( ammoniak badje ) wellicht tackle je zelf het probleem.
Maar hou er rekening mee dat sleutelen boven het water geen fijne omstandigheid is ( iets met plons)

Nouuuuu, ik heb begin van de middag de pechhulp gebeld en ze kwamen begin van de avond langs! :D :D
Hij heeft even het luchtfilter en het brandstoffilter bekeken en vervolgens de carburateurs meegenomen om schoon te maken.
Hij heeft gek genoeg geen bougie of ander elektronisch stekkertje of draadje doorgemeten.
Ik zal in het vervolg ook maar niets meer zeggen want volgens hem liep hij bij het proefvaren gewoon op drie cilinders. Terwijl hij naar mijn idee toch echt veel meer schudde dan voorheen. Ik ben erg benieuwd of hij het goed doet wanneer de carburateurs weer schoon en vers weer gemonteerd zijn

Groeten
Gebruikers-avatar
Jillis88

info:

Berichtdoor Jillis88 » 05 Jun 2014, 21:54

Zoooo, beetje late reactie.
Maar de drie carburateurs zijn schoon! Motor loopt weer lekker hard :D Alleen moeten de carburateurs duidelijk weer helemaal opnieuw afgesteld worden. Hij loopt nu langzaam erg slecht, met meer gas prima.
Dank voor alle meedenkende reacties!

Ik heb nu nog een vraag aan de kenners, ik heb me al even verdiept in het gebruik van de powertilt maar als jullie de motor helemaal naar bededen trimmen dan hoor ik duidelijk aan het motortje dat hij op zijn eind is. Dat klinkt nogal een beetje eng. Het motortje slaat dus niet af as hij op zijn eind is, is dat normaal?
En als ik de motor in de avond omhoog trim, is hij de volgende dag wel naar beneden gezakt, verder werkt hij gewoon goed, is dat ook normaal? Gr.
Gebruikers-avatar
Jillis88

info:

Berichtdoor gast » 05 Jun 2014, 22:03

Niet goed, niet w88 maar repareren voordat de boel helemaal kapot is. ( duur grapje)
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 05 Jun 2014, 22:05

Zal een hydropompje zijn zonder eindcontact en/of drukschakelaar.
Dan is de boel op het eind en kan de pomp geen druk meer kwijt en gaat moeizaam lopen.

In de avond omhoog trimmen en afgezakt in de ochtend tegenkomen is wat lekkage/slijtage in het trimsysteem.
Ik ben geen specifieke kenner maar dat is ook niet altijd nodig.

als ik het mis heb hoor ik het wel van de deskundige op dit gebied.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor broekie » 06 Jun 2014, 07:49

Zoals ik dus aangaf was er een carb vuil. Kijk nu ook de tanks en filters na want anders is het weer zo mis.

Einde trim is inderdaad normaal geluid.
Teruglopen is niet normaal en zal komen doordat er wat slijtage in de pomp zit waardoor de olie omloopt.
Kan geen kwaad zolang het maar niet zo erg wordt dat de trim versteld onder het varen.
De olie een keer verversen en de boel ontluchten is meestal geen overbodige luxe.
Kun je direct zien of de olie er goed uitziet of vocht heeft opgenomen.
Vocht veroorzaakt corrosie in je systeem.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor vuuren1 » 06 Jun 2014, 20:36

Ik kijk altijd wat er het laatst is voorgevallen voordat een dergelijke storing opdoet.
Dat blijkt heftig schommelen te zijn.

In dat geval kan er vuil/water uit de tank zijn opgezogen.
Daar zou ik het dus eerst zoeken.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Outboard motoren