ADT update

algemene discussies

Re: ADT update

Berichtdoor schottel » 25 Apr 2014, 09:14

Is dit nog steeds een Watersport forum?
schottel

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 25 Apr 2014, 09:28

Ja hoor @schottel, af en toe flink off topic gaan hoort er ook bij. Pleziervaarders zijn soms net mensen!
@broekie, er wordt door dit wiebelige kabinet veel te veel bezuinigd om het bezuinigen zelf. Niet om daarmee een bepaald doel te bereiken. Gemiste kans. Zolang bezuinigingen binnen het ene departement op het bordje komen van het andere, wordt er uiteindelijk geen stuiver bespaard. En dat is ook een beetje wat @Hans bedoeld: veel beleidsmaatregelen kosten meer dan ze opleveren. En dat is water naar de zee dragen.
Natuurlijk moet er geld bij, bij wat vroeger sociale werkplaats werd genoemd. Sommige zaken, zoals een menswaardig bestaan voor gehandicapten, geestelijk én lichamelijk, kunnen we niet aan de markt overlaten. En dan snap ik de reactie ook wel weer van sommigen die roepen dat er wél geld naar Griekenland gaat. Koop een jsf-je minder, ook zoiets. Maar zo 1 op 1 ligt het helaas niet. Wás het maar zo eenvoudig.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor broekie » 25 Apr 2014, 09:35

Steigerpraat heet dit toch?

We hebben een Nederland zelfs wettelijk vastgelegd dat we mensen met een handicap die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt, als overheid werk geven. (of zoiets van deze strekking)
Inderdaad, bezuinigen heeft alleen zin als het vervolgens weer niet aan iets besteed wat we niet echt nodig hebben of mislukt.
Onderhoud is behoud
Gebruikers-avatar
broekie

ligplaats: Roelofarendsveen
info: Kotter 11,50 mtr. Bouwjaar 2014 refit 2021.

Berichtdoor Lotte » 25 Apr 2014, 10:57

Tsja, ik heb 30 jaar voor een hele grote entertainmentketen gewerkt. Heb alle veranderingen meegemaakt en daar zit ook het probleem van alles. In de jaren 70-90 was iedere "mooie" uitvinding een verrijking. Het werk kon niet op. Toen de cd in 1982 op de markt kwam, werd het tot 2000 booming buseniss. Nu is iedere uitvinding bijna het tegenovergestelde: minder werk!! Wat vandaag onmogelijk lijkt, is morgen ontdekt. Wat zou het betekenen als iemand een product bedenkt, waar je een onderwaterschip van bouwt dat niet kan slijten en geen aangroei heeft. Onmogelijk? Ja, nu omdat het het onbekende is. Of wat zou er gebeuren als WI-FI, net zoals GPS, ook uit een sateliet straalt? Niet denkabaar? Als het belang groot wordt om het te realiseren, komt het er gewoon. Kwestie van tijd. Ik denk dat de problemen die ADT heeft, toonaangevend is voor de toekomst. Het ergste moet nog komen, vrees ik. Want het dominoeffect is nog niet aan het eindpunt.
Gr Lotte
Gebruikers-avatar
Lotte

ligplaats: Sint Nicolaasga
info: Venema Gillissen vlet 10.50 x 3.60

Berichtdoor vuuren1 » 25 Apr 2014, 22:29

Ik heb er niks aan toe te voegen het is allemaal waar maar mijn vertrouwen is wel grotendeels weg.
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor quichot » 26 Apr 2014, 08:31

vuuren1 schreef:Ik heb er niks aan toe te voegen het is allemaal waar maar mijn vertrouwen is wel grotendeels weg.

Vertrouwen waarin? Daar klinkt zo in door dat onze volksvertegenwoordigers samen met de grootkapitalisten één groot complot vormen om alles bewust naar de sodemieterij te helpen. Zo is het natuurlijk niet.
Automatisering en technologie hebben wereldwijd ook een eind gemaakt aan veel mensonterend lopendebandwerk. Alles wat een robot kan, ligt feitelijk onder het menselijk intelligentieniveau. Ik vind dat een grote vooruitgang. Dat vereist wel een heel nieuw inzicht in de verdeling van de middelen. Laagbetaalde arbeid verdwijnt daardoor, maar de winsten nemen niet af. Het vereist politieke acrobatie om daar passende oplossingen voor te vinden, maar ik heb er het volste vertrouwen in dat die er gaan komen.
Kniezen helpt niet. Zoals het vroeger was wordt het nooit meer, dus kunnen we maar beter het beste ervan maken. Ondertussen biedt deze ontwikkeling ook kansen, laten we dat niet vergeten. Het ergste moet nog komen? Het béste moet nog komen! Aan ons om die uitdaging aan te gaan.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

Berichtdoor Jan Huibers » 26 Apr 2014, 16:17

Quichot...... Hartgrondig mee eens.... De uitdaging is om vooruit te denken en in te spelen op de uitvindingen en de behoeftes die komen gaan...
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor Wolf1 » 27 Apr 2014, 18:32

Jan Huibers schreef:Quichot...... Hartgrondig mee eens.... De uitdaging is om vooruit te denken en in te spelen op de uitvindingen en de behoeftes die komen gaan...

Makkelijk lullen nu blijkt dat de nieuwe generatie watersporters het niet meer ziet zitten een motor boot te bezitten, veel te veel gedoe, ze huren er wel een als ze willen varen !
Ik zie het gebeuren maar had het niet voorzien, en waarom ik weet het niet, zal toch bij elkaar te duur worden voor de lol die je er van hebt.
Gr. Wolf1
Afbeelding
Take Care
AaKant@hccnet.nl
Gebruikers-avatar
Wolf1

ligplaats:
info:

Berichtdoor vuuren1 » 27 Apr 2014, 19:32

Mee eens..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor aquanaut » 27 Apr 2014, 20:19

Wolf1 schreef:Makkelijk lullen nu blijkt dat de nieuwe generatie watersporters het niet meer ziet zitten een motor boot te bezitten, veel te veel gedoe, ze huren er wel een als ze willen varen !
Ik zie het gebeuren maar had het niet voorzien, en waarom ik weet het niet, zal toch bij elkaar te duur worden voor de lol die je er van hebt.
Gr. Wolf1

Dat komt omdat de huidige generatie "watersporters" is grootgebracht met Yachtvision en Hiswa te water....
Lekker decadent wijntjes drinken met vrinden.......want jah dat heurt erbij.
Werden vroeger puppy's bij impuls aangekocht, tegenwoordig hoort de gemiddelde sloep daar ook bij.
Het is leuk zolang je geen ellende of schoonmaak hebt of hoeft te doen.....
Onze haven ligt er vol mee, verlaten boten.

Aquanaut
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden helaas wel!
Gebruikers-avatar
aquanaut

ligplaats: box E16
info: Scheepsbouwers vlet 10,50 x 4,00m

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat