Bericht door Popeye » do 17 jan 2013, 08:58
vuuren1 schreef:
Jack,
Uiteraard maak ik ook fouten.
Bij deze:
- Meereind in de boegschroef (overboord gegleden bij het verhalen).
- Zelfde als Quichot: In een grote sluis bij het invaren tegen de kant gesmeten omdat een binnenvaartschipper nog even vol gas moest geven (dan kon ik niet weten, het leek erop dat hij al lag en ik had al extra lang gewacht).
- Lang geleden: Vol aan achteruit geslagen, mast vergeten te strijken (actie gelukt, mast gespaard).
- Onverwacht: De kabelaring bij windkracht 6 op het IJsselmeer is losgekomen*. Nooit echt rekening gehouden dat de krachten aldaar zo groot konden zijn dat de spanner breekt (we voeren dan wel bijna vol aan).
*
Veel geluk gehad omdat de kabelaring onder de boot is doorgegaan en bij het zwemplateau boven kwam drijven.
Ik had al spijt van die dure stuurbare straalbuis om de schroef maar die heeft ons gered, anders had de boel in de schroef gezeten en dan ben je nergens met dat weer en bijna aan lager wal.
Ik vind dat er een verschil is tussen incidenten en echt domme dingen.
Op nummer 1 staat voor mij het veelal slechte of bijna geen onderhoud plegen aan de techniek aan boord.
Heel veel mensen denken dat hun motor en elektra na 35 jaar nog nieuw is als ze af en toe olie verversen..
Ook gasinstallaties op oude boten zijn vaak onveilig, dat is heel erg dom.
De elektrische installatie op oudere pleziervaartuigen is ook heel vaak om te huilen, ofwel vreselijk.
Ik vind dit nog wel mee vallen Hans. Ik heb van mij zelf ook alleen de fouten verteld die ik durf vertellen!

Sommige gaan met mij het graf in, denk ik, maar de "Aimée" drijft nog, en "ik heb de krant ook nog nooit gehaald" dus wat dat betreft valt de schade mee.
Groet Jack.