Aan de bar

algemene discussies

Re: Aan de bar

Berichtdoor Bejakruiser » 18 Jan 2014, 13:51

Bericht door Bejakruiser » di 09 okt 2012, 09:03

Gaan we hier nou echt iemand aanvallen die een houtkachel gebruikt? Het moet niet gekker worden.
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:52

Bericht door Jan Huibers » di 09 okt 2012, 09:28

Nu volg ik je niet meer Anton. Ik verdedig in mijn vorige posting helemaal niets! Ook die roze bril is er helemaal niet. Waar ik mijn vraagtekens bij zet is over de hoeveelheid uitstoot. In het artikel wordt de fijnstofuitstoot van houtvuur vergeleken met die van verbrandingsmotoren. Aangezien het grootste gedeelte van wat er op de vaderlandse wegen rondrijdt voorzien is van bleumotion technieken ect of anders een vrij jonge auto is wordt er in het verkeer aanzienlijk minder fijnstof uitgestoten dan 20 jaar geleden. Wat ik dus in dat artikel niet lees of die 200 huishoudens in dat Deense dorp allemaal oude kachels of mischien allemaal nieuwe kachels met naverbrandingstechnieken om de fijnstofuitstoot te verminderen.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor antonh » 18 Jan 2014, 13:52

Bericht door antonh » di 09 okt 2012, 10:30

Bejakruiser schreef:
Gaan we hier nou echt iemand aanvallen die een houtkachel gebruikt? Het moet niet gekker worden.

Wat denk jij meteen slecht Bejakruiser.
Als je dit al als een aanval ziet?
Ik ben gewoon tegen die stink hout kachels.
En de mensen die zo een ding hebben prijzen ze de hemel in, en ze zijn zo lekker goedkoop uit vertellen ze.
Houd altijd een handbreed water onder de kiel.
antonh

ligplaats: Oude Pekela
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:52

Bericht door Jan Huibers » di 09 okt 2012, 11:34

Een goede houtkachel die gestookt wordt met goed en droog hout stinkt niet Anton, domweg omdat je er niets van ruikt, GEEN geur dus. Hoogstens tot een half uurtje na het aansteken van de kachel dat er iets van een geurtje is als de wind jou kant op staat. En het is toch ook gewoon zo dat 200 kuub gas minder kost dan 2600 kuub gas? Dus om in jou woorden te blijven zijn mensen met een houtkachel die actief stoken inderdaad lekker goedkoop uit.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor Bejakruiser » 18 Jan 2014, 13:53

Bericht door Bejakruiser » di 09 okt 2012, 13:45

@anton Dat kwam door dit soort teksten: "Het gaat alleen om je eigen belang en de rekening.
De omgeving die verziekt wordt door de stank interresseert je niet he Jan."

Maar als het anders bedoeld is dan dat het overkomt is het goed hoor. :)

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook een houtkachel heb waar ik de woonkamer en keuken mee verwarm. Wij hebben deze:
http://www.nestormartin.nl/Houtkachels/ ... __S43.html en dan de S33 versie. En voor ik bestookt word met vragen: ik heb geen idee van de fijnstof uitstoot. ;)
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:53

Bericht door Jan Huibers » di 09 okt 2012, 15:10

Keimooi kacheltje Bejakruiser!! Kun je er ook azoobee mee stoken voor de nacht of kunnen je vuurvaste platen daar niet tegen?
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor Bejakruiser » 18 Jan 2014, 13:54

Bericht door Bejakruiser » di 09 okt 2012, 16:00

Jan Huibers schreef:
Keimooi kacheltje Bejakruiser!! Kun je er ook azoobee mee stoken voor de nacht of kunnen je vuurvaste platen daar niet tegen?

Ik zou het je niet durven zeggen. Ik mag er wel kolen en dergelijke in stoken, die temperatuur kan ook erg hoog oplopen. Maar Azobé heb ik nooit geprobeerd, wat is daar het voordeel van eigenlijk?
Ik gooi er nu voor de nacht een flink stuk eiken, kolen of iets dergelijks in en dan kan ik hem in de ochtend gewoon weer op stoken zonder hem weer aan te moeten maken.
Bejakruiser

ligplaats:
info:

Berichtdoor Klaas » 18 Jan 2014, 13:54

Bericht door klaas » di 09 okt 2012, 16:28

ach ik vind een houtkachel ook best gezellig, ik zet dan altijd mijn romantische bril op en denk aan dedecember maand.
hmmm heerlijk, en indd goed hout stinkt niet, in mijn beleving, maar ruikt, en das een heel verschil. Kinderen op bed,
samen met vrouw lief op de bank, blokje er bij............. knetter de knetter....... sneeuwvlokjes buiten........ach ja nog ffies en dan begind de tijd weer, maar hier helaas geen houtkacheltje. :oops:
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:54

Bericht door Jan Huibers » di 09 okt 2012, 16:52

@bejakruiser... Azoobee hout is zo'n beetje het hardste hout wat er is. Heeft een veel hogere dichtheid als eikenhout. Soortlijke massa is nagenoeg gelijk aan 1, dus een kilo per kubieke decimeter. Dat hout wordt vaak ook gebruikt voor de remmingwerken voor de sluizen en bruggen. Als ik van dat hout een blok op de kachel gooi voor ik naar bed ga hoef ik de volgende morgen alleen een paar dunne stukken essenhout erop te gooien en hij brandt weer..
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor Wim Niessen » 18 Jan 2014, 13:54

Bericht door Wim Niessen » di 09 okt 2012, 18:33

Ik stel voor om het nu eens over een oliekachel te hebben. ;)
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat