Aan de bar

algemene discussies

Re: Aan de bar

Berichtdoor vuuren1 » 18 Jan 2014, 13:23

Bericht door vuuren1 » di 04 sep 2012, 23:00

Waar ik tegen aan loop is het teveel en het te weinig m.b.t. verkeersborden.

Dat is dubbel maar vroeger werden borden vaker herhaald en als ik er dan eentje even niet had gezien zag ik de volgende wel.
Nu zijn er minder borden langs de weg maar meer verschillende regels en borden, dan ben ik soms de weg kwijt.
En dan krijg ik een bekeuring waarbij ik geen enkel schulldgevoel kan plaatsen..
Groet, Hans van Vuuren
vuuren1

ligplaats:
info:

Berichtdoor Wim Niessen » 18 Jan 2014, 13:23

Bericht door Wim Niessen » di 04 sep 2012, 23:53

[quote="Jan Huibers"]

(klopt af op eikenhout)

Jan, vroeger werd na het kappen van een boom een stuk van de bast van de boom verwijderd. Op de "kale" of blanke plek werd geklopt om zodoende de boze geesten uit het hout te verdrijven. De soort hout speelde geen rol.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:24

Bericht door Jan Huibers » wo 05 sep 2012, 08:28

Ahhaaahh!!! Dus daar komt het 'afkloppen' vandaan... :D weet ik dat ook weer!!

Vanmiddag krijg ik weer 2 kuub azobe hout in blokken binnen... Ook ff die geesten eruit kloppen anders blazen die straks et vuurtje uit in me kachel...

Als het echt koud is in de winter gooi ik 's nachts altijd 2 blokken azobe hout in de kachel... Blijftie de hele nacht zachtjes op branden... 's morgens weer een paar gewone stukken erop en hij brand weer verder... Zo heb ik in 2011 maar 196 kuub gas verstookt!!!
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor Popeye » 18 Jan 2014, 13:24

Bericht door Popeye » wo 05 sep 2012, 09:33

vuuren1 schreef:
Mijn conclusie is simpel: Een diploma is een diploma maar in de praktijk zwakt kennis af en dan heb je nog steeds -een diploma-.

Dat is zo, maar je doet in de loop der tijd wel steeds meer ervaring op. Vlak na het behalen van mijn vaarbewijs was ik veel onzekerder op het water dan nu. Ik hoop dat het daardoor ook veiliger geworden is. :)

Jan Huibers schreef:
Maar het blijft een vreemde zaak dat mensen zich tegenwoordig overal voor regelmatig laten bijscholen.... Is allemaal niet erg... Maar roep eens dat je vindt dat iedereen zich op regelmatige basis zou moeten bijscholen voor zaken die er echt toe doen zoals hunrijbewijs (of vaarbewijs)... Dan dondert iedereen over je heen...

Daar zie jij wel brood in natuurlijk! ;)

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Klaas » 18 Jan 2014, 13:24

Bericht door klaas » wo 05 sep 2012, 11:31

mijn rij instructuur zij altijd, je leert pas rijden als je je rijbewijs heb. das met varen ook zo vind ik.
je leert pas als je het zelf moet doen, zolang een instructeur of lesgevende er bij is zal er niets gebeuren.
en in theorie kan heel veel wat in het echt niet of nauwelijks voorkomt, en een theoretische oplossing werkt meer niet als wel als het in de praktijk voorkomt.
het zijn lijdraden. maar je leert pas als je het echt overkomt en merkt dat het anders gaat dan de boeken zeggen, en zelf je oplossing er op moet bedenken of op gaat reageren.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:25

Bericht door Jan Huibers » wo 05 sep 2012, 11:49

Nou Klaas.... In principe werkt het zo dat je de geleerde theorie in praktijk moet brengen. Als een bepaalde situatie of het nu op het water of op de openbare weg is met borden geregeld is worden moet je op dat moment wel de theoretische kennis die je hoort te hebben in praktijk te brengen anders gaan er onveilige situatie's ontstaan...

Met alleen ervaring kom je een heel eind maar is zeker niet afdoende!!!

En Popeye, ik zit persoonlijk echt niet te wachten op bijscholers... Die zijn mij te eigenwijs.... Die gaan echt niet luisteren naar een instructeur die hun verteld dat ze het verkeerd doen of dat er dingen zijn die beter kunnen.... En ik hou niet van leerlingen die niet luisteren... Die stuur ik na 1 waarschuwing naar huis, zoeken ze maar een andere gek die dat wel pikt.
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor Popeye » 18 Jan 2014, 13:25

Bericht door Popeye » wo 05 sep 2012, 13:58

Jan Huibers schreef:
En Popeye, ik zit persoonlijk echt niet te wachten op bijscholers... Die zijn mij te eigenwijs.... Die gaan echt niet luisteren naar een instructeur die hun verteld dat ze het verkeerd doen of dat er dingen zijn die beter kunnen.... En ik hou niet van leerlingen die niet luisteren... Die stuur ik na 1 waarschuwing naar huis, zoeken ze maar een andere gek die dat wel pikt.

Zoek ik toch een ander! :lol:

Groet, Jack.
Homo sapiens non urinat in ventum
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Popeye

ligplaats:
info: Verward, maar ongevaarlijk, behalve...........

Berichtdoor Jan Huibers » 18 Jan 2014, 13:25

Bericht door Jan Huibers » wo 05 sep 2012, 14:59

Drenthe is ook een beetje uit de buurt voor mij Jack :shock:
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

info:

Berichtdoor Klaas » 18 Jan 2014, 13:25

Bericht door klaas » do 06 sep 2012, 21:52

Jan dat is ook zo, maar als er perongeluk een ander vaart welke geen snars snapt van borden, gebeurd helaas wel eens, zelfs hier in de polder,dan is het wel handig dat je met enoige ervaring rond dobberd en zaken kunt voorkomen welke kunnen gebeuren waar niemand op wacht.
maar indd je leert pas in de praktijk, maar je kunt niet zonder de basis theorie. daar bouw je nl op door.
varen is een lust, onstpanning en om heerlijk tot je zelf te komen.
Gebruikers-avatar
Klaas

ligplaats: Bovenkarspel
info:

Berichtdoor quichot » 18 Jan 2014, 13:26

Bericht door quichot » vr 07 sep 2012, 08:03

We doen wel eens of iedereen zonder diploma (welk diploma dan ook, dus ook een vaarbewijs) een halve zool is, maar zo is het dus niet. Er zijn wel halve zolen, maar je zult de gediplomeerden daaronder de kost moeten geven!
Met 'varen doe je samen' is rws op de goede weg. Uiteindelijk gaat dat vruchten afwerpen, doordat die informatie continu beschikbaar is, en ieder jaar weer wordt opgefrist. Voorlichting, voorlichting en nog eens voorlichting. Dan kun je heel dat malle vb afschaffen.
Wie vaart zit niet aan de grond.

Met schippersgroet, Guido
Gebruikers-avatar
quichot

ligplaats: wsv Swaenenburght Halfweg
info: motorbokschip Jonge Willem
H.Haring Wilnis 1910
20,56 x 4,10
verpl 40 ton
DAF dd575 1964
reg. varend erfgoed 2639

VorigeVolgende