henkvd schreef:
De riolen die vandaag het regen water niet meer aan konden en via een riool overstort direct op het oppervlakte lozen.
Daar schei........ we niet tegenop met de paar weken dat we met de boot weg zijn
Gr. Peter
henkvd schreef:
De riolen die vandaag het regen water niet meer aan konden en via een riool overstort direct op het oppervlakte lozen.
quichot schreef:
@Lotte, als je, bijv. in Dordrecht, of Groningen, of waar ook, aan een openbare kade walstroom nodig heb, maak je daarvoor éénmalig een accountje aan.
Ik hoef nu bij aankomst alleen maar mijn klantnummer door plus het nummer van de aansluiting door te sms-en en ik heb stroom. Bij vertrek meld ik me weer af met datzelfde klantnummer. Aan het eind van het jaar krijg ik een acceptgirootje in de bus. Zo simpel kan het zijn.
Maar het kan nóg simpeler: je kunt ervoor kiezen de (landelijk werkende!) walstroomleverancier te machtigen, dan krijg je na ieder gebruik alleen maar een mailtje met de afrekening.
Dus ophoepelen met die achterlijke muntautomaatjes!
Later toegevoegd:
Die walstroomkasten zijn in een ander opzicht ook goed te vergelijken met strontpompen. De overheid stimuleert walstroomgebruik, want de CO2-doelstelling moet worden gehaald. Dus moet het gebruik van generatoren worden ontmoedigd. Hoewel er ook hier sprake is van een duidelijke, en beperkte doelgroep, die volgens het profijtbeginsel voor de kosten zou moeten opdraaien, heeft de overheid, gelet op het algemene belang van schone lucht (vergelijk: schoon oppervlaktewater), in dit geval de aanleg van de kasten voor haar rekening genomen, en berekent ze aan de doelgroep alleen het nettogebruik, zonder winstoogmerk, van de afgenomen stroom door. Zo kon dit in korte tijd een groot succes worden.
Zo zou het m.i. ook met de toekomstige strontpompen aan alle openbare wachtplaatsen en kades moeten, zodat je alleen voor het gebruik betaalt, en bovendien alleen afrekent voor de tijd (en daarmee het opgezogen volume) dat de pomp daadwerkelijk aan staat.
Byl54 schreef:
Helaas als het iets te moeilijk wordt, muntautomaat ( ja een muntautomaat kan moeilijk zijn)
vuuren1 schreef:
Die blauwe kasten hebben vooral technische problemen (nog los van de muntautomaat).
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers