henkvd schreef:
De riolen die vandaag het regen water niet meer aan konden en via een riool overstort direct op het oppervlakte lozen.
Ok, dus dan hebben wij ook het recht om te lozen op het oppervlaktewater. Ja, als we zo blijven denken dan kun je deze discussie beter stoppen. Ik blijf vinden dat als je een boot koopt, daar voorwaarden aan moeten komen te hangen. 1 Daarvan moet zijn, zo min mogelijk overboord wat het water vervuilt. Dat zoiets geld kost, ja dat is de keerzijde van de medaille. Als we allemaal blijven kiepen in dat water, houdt het vanzelf op.
Als de overheid het gaat betalen, moet het via een andere weg weer terugkomen, vestzak, broekzak. Ik vind het niet nodig dat iemand die niet vaart mijn afval moet betalen. Dus een plee aan boord zal betekenen: Je verantwoording nemen en zorgen dat de boel voor elkaar is.
Even een voorbeeld: aan het einde van de Ringvaart bij Aalsmeer staat zo'n pomp, bilg en wc afvoer. Ik zie er zelden iemand. Ze gaan de plas op en open die boel, ja wordt door de schroef vermalen. Pomp?? ja kost 3 euro, daag. In Spakenburg stond er ook 1, zelfde verhaal.
Langs de Vecht heb ik ze niet zien staan.