Wat een heerlijk weer, helaas is het einde in zicht.

algemene discussies

Re: Wat een heerlijk weer, helaas is het einde in zicht.

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 15:20

Bericht door ... » vr 15 jun 2012, 06:04

Relais vervangen maar geen resultaat :x
Echter de relais weer omwisselen en hij trimt weer naar boven en doet beneden het niet.
Wat mij wel opviel was dat toen ik gister op de boot was de trim het 3 seconden wel even deed en toen weer niet.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2014, 15:20

Berichtdoor henkvd » vr 15 jun 2012, 11:41

chaea schreef:
Relais vervangen maar geen resultaat :x
Echter de relais weer omwisselen en hij trimt weer naar boven en doet beneden het niet.
Wat mij wel opviel was dat toen ik gister op de boot was de trim het 3 seconden wel even deed en toen weer niet.

Maak even een nieuwe topic in de juiste categorie, vermeld daar tevens even het serienummer van de motor, merk en type.
Heeft de trim motor 2 of 3 draden ? Bij 2 draden wordt de polariteit omgedraaid door de relais, bij 3 draden wordt de draairichting bepaalt door welk van de velddraden wordt aangestuurd. Bij het niet aanspreken van de relais| in 1 bepaalde richting is de trim limit switch actief en kan alleen in tegengestelde richting getrimd worden.

Bij een 2 draads motor zit het probleem in de aansturing, te weten relais, limitswitch of trim switch
Bij een 3 draads motor kan het ook in de motor zitten. dat kan je uit proberen door beide veld draden om te wisselen, de motor moet nu minimaal de verkeerde kant wel op kunnen draaien
henkvd
Beheerder

ligplaats: Almere
info:

Berichtdoor gast » 05 Jan 2014, 15:21

Bericht door ... » vr 15 jun 2012, 21:29

Ik ga de motor thuis afkoppelen en vervangen door een Suzuki, daar aan het water kloten is ook maar niets.
Keuze voor een nadere motor is simpel, ik wil gewoon kunnen uitvaren zonder gedonder met een of ander, de Merc draait perfect maar de trim wil ik opgelost hebben.
Daarvoor heb ik een uitstekend monteur die het mag oplossen, hierna gaat de Mercury in de verkoop.
gast

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2014, 15:21

Berichtd oor henkvd » di 26 jun 2012, 22:42

henkvd schreef:
Die vaarvergunning is niets anders dan een belasting, hier doet HH Rijnland niets anders.

Grote verbazing alom, HH Rijnland heeft de algemene vaarvergunning afgeschaft alleen voor een serie " sloten" geldt nog een vaarvergunning plicht.
M'n jaarlijkse bijdrage hebben ze kennelijk op een andere manier weten binnen te halen.
Het jaarlijkse stickers plakken hoort hier bij tot het verleden.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor Jan Huibers » 05 Jan 2014, 15:21

Bericht door Jan Huibers » di 26 jun 2012, 22:54

Ik ben gansch onbekend met het begrip vaarvergunning.... :shock: wasda?? En waar?? En hoe weet ik waar ik een vergunning nodig heb??
Gebruikers-avatar
Jan Huibers

ligplaats: Heukelum
info:

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2014, 15:22

Bericht door henkvd » di 26 jun 2012, 23:08

Jan Huibers schreef:
Ik ben gansch onbekend met het begrip vaarvergunning.... :shock: wasda?? En waar?? En hoe weet ik waar ik een vergunning nodig heb??

Even uit het hoofd, op de ANWB kaarten staan oa in het gebied van Rijnland zg gele wateren ( ehh is dat de juiste kleur) deze wateren zijn / waren voorzien met een verbodsbod met schroef teken en een onderbord met alleen voor vergunning houders, om gebruik te mogen maken van deze wateren was een vergunning nodig.

BV het Oestgeesterkanaal tussen Warmond en Katwijk was zo'n water.

Hier een voorbeeld van de zg gele wateren waar een vergunning verplicht was, bv de wateren ten noorden van Rijpwetering.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor sinty » 05 Jan 2014, 15:22

Bericht door sinty » wo 27 jun 2012, 15:47

henk, even tussendoor, vroeg het me altijd al af en zie dat jij bekend bent in de omgeving,ik vaar veel van den haag richting warmond,maar je kunt ook via katwijk naar warmond ? heb een doorvaarthoogte van 2.40 als ik alles klap .ik zou weleens willen weten of ik inderdaad zonder lage bruggen deze route kan pakken ?
of dat er nog iets moet draaien
Gebruikers-avatar
sinty

ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

Berichtdoor Wim Niessen » 05 Jan 2014, 15:23

Bericht door Wim Niessen » wo 27 jun 2012, 17:15

Van Katwijk naar Leiden varend ga je net voorbij Katwijk BB uit langs Oegstgeest. Dat is geloof ik het Oegstgeesterkanaal. Voorzover ik weet is de brughoogte in dat kanaal 2.40mtr. Mijn doorvaarhoogte is 2.20 mtr en ik hou behoorlijk wat ruimte over.
Wim Niessen
Wim Niessen

ligplaats:
info:

Berichtdoor henkvd » 05 Jan 2014, 15:23

Bericht door henkvd » wo 27 jun 2012, 20:04

@ Sinty ja dat kan, je komt dan uit links onder in de hoek van het boven getoonde plaatje.
Alleen even op letten bij het Groene Kerkje in Oegstgeest, daar is een gemeen bruggetje waar je alleen aan de zuidoever een zwarte stalen brug kan passeren, de andere openingen zijn niet doorvaarbaar voor jachten ivm met het nodige spanten werk.

Met 2.40 kan je er net doorheen, hoger moet het niet worden.

Andersom vanuit Katwijk kan je dan weer verder de oude Rijn op richting Valkenburg en via Leiden en Voorschoten weer richting de Vliet en Leidschendam of vice versa.
henkvd
Beheerder

info:

Berichtdoor sinty » 05 Jan 2014, 15:24

Bericht door sinty » wo 27 jun 2012, 20:56

dank je henk , ik ga het eens proberen, vaar al een jaar of 13 hetzelfde stukje van het rijn schie kanaal om op de ringvaart uit te komen, en wil eens wat anders zien , kan nu eindelijk het traject westeinder,tot aan de sluis leidschendam nu ook savonds of snachts bevaren , de meerbrug ( de lage draaibrug bij de wetering ) is nu weggesloopt komt een nieuwe brug voor in de plaats welke iets hoger is voor de sloependoorvaart .
Gebruikers-avatar
sinty

ligplaats: wsv de vlietopper
info: van lent kruiser
11 x3.60
b en h schroef
80 pk ford lehman 4 cill
d.v h . 2.35

VorigeVolgende

Terug naar Steigerpraat