Vakantie trip MilaDavi

Vakantie trip MilaDavi

Berichtdoor aatv » 17 Jul 2026, 09:19

we zijn weer terug van een hele leuke 17 daagse vakantie van wessem naar geldermalsen. diverse leuke
havens aan gedaan waarover meer te lezen is in mijn havens review draadje. onderweg mijn bril in de
lingesluis laten vallen wat dus ff niet handig was daar ik mijn reserve en mijn lenzen vergeten was. voortaan
ook maar ff een koordje aan de bril tijdens het varen anders wordt het een dure hobby haha. tijdens de
oversteek van woudrichem naar gorinchem, terwijl er veel drukte was op de rivier en er een bak wind stond
begon mijn motor te stotteren tot twee keer toe wat ff spannend werd. gelukkig was er een boot van waterstaat
op korte afstand die ik aangeroepen heb of men kon assisteren tot de lingehaven voor het geval dat mijn motor
ermee zou stoppen. de mannen reageerde direct zijn mee gevaren en hebben bij de sluis gewacht tot ik vast lag.
grote dank voor de hulp! deze hulp had ik zonder volledige AIS, waarop ik de mannen kon zien en zonder marifoon
niet gehad dus denk na over of je het nodig hebt of niet. ik zou zonder echt niet meer willen varen. mijn vriendin
heeft goede vorderingen gemaakt en kan inmiddels prima rechtuit varen en haar hulp in de sluizen gaat ook de
goede kant op. wat mijn woefboef betreft heeft deze zich prima gedragen ondanks hij het varen nog steeds niet
geweldig vind maar er wel meer aan begint te wennen nu. al met al een zeer geslaagde vakantie en de Linge is
prachtig om te varen. probleem met de motor bleek later de carter ontlucht slang , meestal op het kleppendeksel,
te zijn die door de warmte was gaan knikken en zodoende de motor liet smoren daar die zijn overdruk niet meer kwijt
kon toen ik ff gas gaf op de rivier. op letten dus want anders loop je ook kans dat alles olie gaat lekken omdat te veel
druk ergens naar buiten wil. ook handig dus als je zelf verstand van motor techniek hebt of jezelf er wegwijs mee maakt.

greetzz aat
invictus maneo
Gebruikers-avatar
aatv

ligplaats: wessem
info: Naam; Miladávi.
Kruiser 7,5 x 3 Mtr.
Ontwerp; Pieter Beeldsnijder.

Terug naar Reiservaring