Welke boot/sloep is dit?

Welke boot/sloep is dit?

Berichtdoor ojee99 » 16 Jun 2026, 21:46

Ik denk dat dit de juiste groep is om dit te vragen. Indien niet dan excuus en hoor ik graag waar beter dit te posten.

Ik heb deze boot van bijna 10mm dik aluminium op de kop getikt. Kwam er aan via een metaalhandelaar, hij kent de bouwer/exacte oorsprong ook niet.
Ik ga hem leggen in de Haagse grachten en opbouwen tot iets moois.
Maar ben wel benieuwd naar de originele functie van deze boot. Waarom zo dik aluminium. Waarvoor zijn die ronde gaten met uitsparingen in de romp. Voor stut-palen wellicht? Waarschijnlijk een werkboot, al dacht Claude Code dat het een Nato ponton boot was (maar dan zonder plat/dicht dek bovenop?)

Ik hoor graag jullie input hierop!

Grtn
Onno

oh help, dit is wel erg onduidelijk hoe je hier een foto toevoegt....?
ojee99

ligplaats: Den Haag
info:

Re: Welke boot/sloep is dit?

Berichtdoor Renegade » 16 Jun 2026, 22:12

ojee99 schreef:oh help, dit is wel erg onduidelijk hoe je hier een foto toevoegt....?

Niks onduidelijk,staat gewoon op deze site.
Rechtsboven op tabblad Portal vind je de link voor het plaatsen van Fotoos.

Succes.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor chaea » 18 Jun 2026, 08:30

Het is wel degelijk omslachtig om normaal hier een foto te plaatsen.
Is ook de reden dat ik gestopt ben met plaatsen updates van mijn project ( die overigens klaar is)

Als je weet hoe het moet dan is iets al snel simpel maar dit is gewoon dramatisch ouderwets.
Het forum heeft lang geleden zijn afslag naar het heden gemist.

Ik opperde 15 jaar geleden al om de mogelijkheden te onderzoeken om e.e.a te koppelen.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Berichtdoor Renegade » 18 Jun 2026, 09:20

chaea schreef:Het is wel degelijk omslachtig om normaal hier een foto te plaatsen.

Dat vind ik nou juist niet meer.
Voorheen stond de link ,ter linkerzijde helemaal onderaan,wat niet direct opviel.
Ik heb toen aan Pascal voorgesteld ,om de link te verplaatsen naar rechts ,direct boven de inlog.
Maar nog steeds kijkt men niet verder dan hun neus lang is.
Daar komt nog bij ,dat er genoeg uploadsites zijn, waarmee je een foto op deze site kunt plaatsen.
Maar men zit niet vast aan Imgur hoor?

Alleen op Imgur is wel iets aan te merken.
Vind het zelf ook geen gemakkelijke mogelijkheid.
Een forumsite als Scheepspraet heeft dat wel veel en veel beter voor elkaar om de foto te uploaden.
Renegade

ligplaats:
info:

Berichtdoor heuvels » 18 Jun 2026, 09:41

Alles draait om geld...
Het forum draait op een zo goedkoop mogelijke hoster, en dientengevolge heel weinig plek op de server om foto's te uploaden.
Tegen geringe bijbetaling koop je ruimte en kan men de foto's heel simpel plaatsen op zelfde server.
Er zijn instellingen om e.e.a. te beheersen zoals max. resolutie.
Gebruikers-avatar
heuvels

ligplaats: SW Vlietland
info: Vechtkruiser 7,20 meter
STAATSIE

Berichtdoor chaea » 18 Jun 2026, 19:08

e"]
chaea schreef:Het is wel degelijk omslachtig om normaal hier een foto te plaatsen.

Dat vind ik nou juist niet meer.
Voorheen stond de link ,ter linkerzijde helemaal onderaan,wat niet direct opviel.
Ik heb toen aan Pascal voorgesteld ,om de link te verplaatsen naar rechts ,direct boven de inlog.
Maar nog steeds kijkt men niet verder dan hun neus lang is.
Daar komt nog bij ,dat er genoeg uploadsites zijn, waarmee je een foto op deze site kunt plaatsen.
Maar men zit niet vast aan Imgur hoor?

Alleen op Imgur is wel iets aan te merken.
Vind het zelf ook geen gemakkelijke mogelijkheid.
Een forumsite als Scheepspraet heeft dat wel veel en veel beter voor elkaar om de foto te uploaden.[/quote]

Omdat men met een probleem komt en niet op zoek is naar nog een probleem om fotos te plaatsen.
Ik was op een gegeven moment meer aan het knippen en plakken dan dat bezigwas met mijn verhaal mbt omgang, en ikweet precieshoe het werkt.

Maar het gaat toch niet veranderen dus waar maak ik me ook druk om.
chaea

ligplaats: Gieseplas
info: bootin zuidholland

Terug naar Hints en tips